Top 5 cele mai bune alimente pentru femei

Alimentaţia are un rol esenţial atât în menţinerea elasticităţii pielii, cât şi în prevenirea bolilor care îţi pun în pericol sănătatea. Află de la medicul nutriţionist Mihaela Bilic care sunt cele mai bune alimente pentru femei!

Alimentaţia are un rol esenţial atât în menţinerea elasticităţii pielii, cât şi în prevenirea bolilor care îţi pun în pericol sănătatea. Află de la medicul nutriţionist Mihaela Bilic care sunt cele mai bune alimente pentru femei!

 

Iată care sunt cele mai sănătoase alimente pe care orice femeie trebuie să le includă în planul său alimentar, potrivit recomandărilor oferite de medicul nutriţionist Mihaela Bilic în cartea sa "Sănătatea are gust"!

Locul 1: Lactatele degresate
Datorită conţinutului bogat în calciu şi vitamina D, produsele lactate sunt recomandate de medicul nutriţionist ca fiind în topul listei celor mai bune alimente pentru femei. Aportul însemnat de calciu şi absorbţia lui, favorizată de prezenţa vitamine D, va preveni apariţia osteoporozei care se dezvoltă în perioada adultă.

De asemenea, pe lângă lactate mai există numeroase alte alimente bogate în calciu şi care sunt recomandate, în cazul în care nu obişnuieşti să consumi lactate sau ai intoleranţă la lactoză. Numeroşi medici specializaţi în medicina naturistă şi alimentaţia vegană/raw recomandă susanul şi laptele din susan, datorită aportului însemnat de calciu uşor absorbabil (25 de grame conţin aproape 1000 miligrame de calciu plus proteine, vitamine A, E, B, potasiu, fier, magneziu, zinc). Alte alimente bogate în calciu: verdeţurile (spanac, broccoli, pătrunjel), migdalele, seminţe de cânepă (sursă de omega 3 şi calciu), soia, germenii de lucernă, pasta de susan (tahina), amarant, sardine şi fructe uscate (caise, smochine, curmale).



Atenţie! Laptele de vacă în exces dăunează grav sănătăţii!
Laptele de vacă nu trebuie consumat în cantităţi exagerate, după cum am aflat din discuţiile purtate cu prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi. “O persoană adultă, sănătoasă, nu trebuie să consume mai mult de 3 pahare de lapte pe săptămână. Dacă se depăşeşte această cantitate, există riscul de a scoate calciul din oase. De asemenea, s-a constatat că mai mult de trei pahare de lapte pe săptămână cresc prevalenţa cancerului de sân şi de prostată”, avertizează specialistul.


Locul 2: Sardinele

Medicul nutriţionist Mihaela Bilic susţine că sardinele sunt o sursă importantă de acizi esenţiali omega-3, calciul şi fier care hrănesc organismul. În plus,, acizii graşi au grijă de piele, păr, unghii, inimă şi creier, un motiv în plus pentru a-i include în dietă.

Alte surse importante de acizi esenţiali omega-3: seminţele de in, seminţele de dovleac, somonul, avocado, tonul, macroul, heringul, anşoa şi nucile.


Locul 3: Soia şi produsele derivate din ea
Datorită conţinutului bogat în fitoestrogeni, soia şi produsele care se prepară din ea ne protejează inima de boli şi previn apariţia cancerului la sân.


Locul 4: Roşiile
Licopenul, o substanţă care abundă în roşii are rolul de a preveni îmbătrânirea prematură a pielii şi îi oferă protecţie împotriva razelor ultraviolete.


Locul 5: Ciocolata cu un conţinut de peste 70% cacao
Desertul preferat al multor femei este şi unul sănătos dacă este ales corect.
Bucăţile de ciocolată neagră (cu peste 70% cacao) sunt bogate în antioxidanţi care neutralizează radicalii liberi, împiedicând astfel îmbătrânirea prematură.

Alte surse de antioxidanţi: ceai verde, afine, mure, zmeură, căpşuni, struguri negri, prune, stafide.

 

 

Comentarii (1)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • Anca pe 19 Oct 2012, 16:28
    important

    important e sa mancam sanatos si in cantitati decente. nu sa fim obezi, dar nici anorexici. prea multe kg in minus fac la fel de rau ca prea multe kg in plus. o prietena a ajuns la clinicco din brasov cu dureri de inima. medicii de acolo, de altfel foarte competenti, i-au spus ca din cauza ca nu mananca suficient isi solicita inima. e adevarat ca nu trebuie sa exageram, dar nici sa ne infometam

    0
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată