Top 10 alimente pentru păr, piele şi unghii sănătoase


Alimentaţia este esenţială atunci când vorbim despre sănătatea pielii, a părului şi a unghiilor. Medicul nutriţionist Mihaela Bilic te ajută să cunoşti care sunt cele mai bune alimente care fac minuni.

Alimentaţia este esenţială atunci când vorbim despre sănătatea pielii, a părului şi a unghiilor. Medicul nutriţionist Mihaela Bilic te ajută să cunoşti care sunt cele mai bune alimente care fac minuni.

 

Ca să ai unghii rezistente, un păr strălucitor şi o piele elastică trebuie să cunoşti alimentele care datorită nutrienţilor din conţinutul lor au un efect garantat.

Ştiai că unghiile tale au nevoie de fier, proteine şi vitamina B9 pentru a fi tari, netede şi de culoare roz, nu îngălbenite?
Ştiai că pielea ta are nevoie de proteine, grăsimi bune, fibre şi antioxidanţi pentru a-si păstra elasticitatea?
Ştiai că părul tău va străluci de sănătate dacă organismul tău nu are lipsă de fier, calciu, vitamine din grupul B şi zinc?


Vezi care sunt cele mai bune alimente pentru păr, piele şi unghii, recomandate de medicul nutriţionist Mihaela Bilic în cartea sa "Sănătatea are gust"!

1. Roşiile
Datorită conţinutului bogat în licopen şi betacaroten au un rol esenţial în protejarea pielii împotriva efectelor nocive ale radiaţiilor solare.

2. Peştele gras
Tonul, somonul, macroul, sardinele, anşoa şi heringul au un conţinut ridicat de acizi graşi omega-3. Aceste grăsimi bune scad inflamaţia, redau strălucirea pielii şi a părului, dar ajută şi la întărirea unghiilor.

3. Ficat
Datorită conţinutului bogat în vitamina A şi fier, ficatul este benefic pentru sănătatea pielii şi a părului. De asemenea, ficatul conţine acid folic (vitamina B9) care are grijă de sănătatea unghiilor.

4. Morcovii
Au un conţinut bogat în vitamina A care este benefică pentru părul fragil şi subţire. De asemenea, datorită betacarotenului şi a vitaminei C, morcovii au efect antioxidant şi de protecţie solară.

5. Citrice
Conţin multă vitamina C care previne ridurile şi stimulează producţia de colagen, menţinând pielea elastică.

6.

Seminţele de floarea-soarelui
Sunt bogate în vitamina E, zinc şi acizi graşi omega-6 care au grijă de piele şi unghii. De asemenea, datorită grăsimilor bune, seminţele de floarea soarelui au un efect antiinflamator şi ameliorează mătreaţa.

7. Seminţele de in
Sunt bogate în acizi graşi omega-3 şi vitamina E care menţin elasticitatea pielii, redau strălucirea părului şi oferă un aspect sănătos unghiilor.

8. Avocado
Coţine grăsimi bune şi vitamina E care protejează structura pielii.

9. Carnea de curcan
Datorită unui compus, numit lisină, carnea de curcan blochează dezvoltarea virusurilor şi este utilă în diverse afecţiuni ale pielii.

10. Carnea roşie
Proteinele, zincul şi fierul din carnea roşie au rolul de a ajuta la regenerarea pielii şi la producţia de cheratină (proteina din care sunt formate unghiile). De asemenea, este bogată în vitaminele din complexul B care ajută la dezvoltarea structurală a firului de păr.


Ca să ai o piele sănătoasă trebuie să consumi: fibre, cereale integrale, alimente bogate în acizi graşi omega-3 (peşte gras, avocado, nuci, seminţe de in, seminţe de dovleac, migdale), carne, peşte, ouă, grăsime de peşte, ulei vegetal nerafinat şi fructe oleaginoase, fructe de pădure, citrice, roşii.

Ca să ai un păr sănătos trebuie să consumi: carne roşie şi albă, peşte, ficat, ciuperci, ouă, germeni de grâu, banane, legume cu frunze verzi şi alimente bogate în acizi graşi omega-3 (peşte gras, avocado, nuci, seminţe de in, seminţe de dovleac, migdale).

Ca să ai unghii sănătoase trebuie să consumi: carne slabă, peşte, ouă, lapte, fructe uscate, cereale integrale, ficat, legume cu frunze verzi, fasole, mazăre şi fructe oleaginoase.

 

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;