Sănătatea ta: 7 fructe şi legume pe care să nu le ratezi în august. Cu ce te ajută?

Luna august abundă în fructe şi legume pe care nu trebuie să le ratezi şi să ai un meniu variat. Descoperă care sunt cele mai gustoase opţiuni şi cum te ajută ele pentru sănătate!
Legumele şi fructele proaspete, dar şi de sezon trebuie să ocupe locul central în planul tău de meniu zilnic. Alături de grăsimi bune, leguminoase (mazăre, năut, linte, fasole) şi verdeţuri, aceste alimente constituie baza în cadrul unui regim alimentar sănătos şi echilibrat.

Iată care sunt cele mai importante fructe şi legume din luna august, care se fac la noi în grădină şi pe care nu trebuie să le ratezi:

1. Prunele


Prunele sunt o bună sursă de vitamina C, vitamina A, vitamina B2, potasiu, magneziu, fier, calciu, bor, seleniu şi fibre.
Datorită bogăţiei în fibre, prunele stimulează digestia şi te ajută dacă suferi de constipaţie. Conţinutul de minerale din prune protejează sistemul nervos şi muscular.


2. Vinetele

Sunt o sursă importantă de vitamina B6 şi K, dar au şi multe fibre. Pigmentul care colorează coaja aduce numeroase beneficii pentru creier, dar şi pentru sănătatea inimii.



3. Dovleceii

O cană cu dovlecei conţine doar 29 de calorii, de aceea sunt excelenţi pentru persoanele care-şi doresc să slăbească. Dovleceii au un conţinut ridicat de fibre, vitamina A, K, C şi potasiu.


4. Pepene roşu şi galben

O porţie de pepene galben conţine 46 de calorii, dar şi o cantitate însemnată de vitamina A şi C. Nici conţinutul de potasiu nu este de ignorat.

Pepenele roşu este o sursă excelentă de vitamina C, vitamina A, vitamina B6, vitamina B1, potasiu şi magneziu.
Cunoscut ca fiind foarte întâlnit în roșii, licopenul este prezent în cantități mari și în pepenele roșu. Licopenul a fost îndelung studiat pentru puterile antioxidante și în prevenirea cancerului, precum cancerul de prostată, cancerul la sân, cancerul endometrial, cancerul la plămân ș cel colorectal.


5. Mure
Au un conţinut bogat în fibre, antioxidanţi, potasiu, vitamina C, vitamina E, vitamina K şi mangan.
În plus nu trebuie să te îngrijorezi pentru siluetă, deoarece nu conţin multe calorii. Cercetările au arătat că aceste fructe protejează creierul şi inima de boli.


6. Roşiile

Roşiile au un conţinut ridicat de licopen, o substanţă cu efect anticancerigen, dar şi potasiu şi vitamina C.


7. Porumbul


Are un aport nutriţional de vitamina A, beta-caroten şi luteină care ajută la menţinerea sănătăţii pielii şi a vederii.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată