Omleta fără ouă! Cum să transformi micul dejun preferat în unul de post

Omleta de post

Consideri omleta un mic dejun perfect? Dacă nu te poţi despărţi de ea în zilele în care vrei să ţii post trebuie să ştii că există o soluţie ca să faci omleta fără ouă.
Ouăle sunt considerate un aliment echilibrat care conferă corpului o mulţime de nutrienţi, precum şi proteine de calitate. Dacă obişnuieşti să consumi destul de des omleta şi eşti în pană de idei în dimineţile în care ţii post, avem o soluţie care te ajută să faci omleta fără ouă.

Ingredientul de bază care va înlocui ouăle este brânza tofu, iar înainte de a strâmba din nas află că atunci când aceasta este preparată într-un anumit fel vei fi surprinsă cât de mult va aduce cu omleta obişnuită. Astfel vei înlocui ouăle cu un ingredient la fel de sănătos şi cu un conţinut la fel de ridicat de proteine.


Omleta fără ouă, cea mai bună reţetă pentru un mic dejun de post


Ca să prepari omleta fără ouă ai nevoie de:
  • tofu simplu sau afumat, pe care să-l fărâmiţezi cu mâna
  • 2 linguri cu ulei de măsline
  • o ceapă mică, tăiată mărunt
  • o jumătate de ardei roşu, feliat subţire
  • 2 ciuperci, feliate subţire (opţional)
  • roşii uscate, în ulei (opţional)
  • 1/2 linguriţă de turmeric (sau curry, dacă preferi această aromă intensă)
  • sare
  • piper negru
  • pătrunjel proaspăt sau rucola.

 
Se pune uleiul într-o tigaie şi căleşte puţin ceapa, după care se adaugă ardeii, ciupercile şi tofu.

Se condimentează şi se lasă pe foc până când se călesc puţin şi se întrepătrund bine aromele, după care se ornează cu rucola sau pătrunjel proaspăt.


Brânza tofu care este făcută din soia aduce un aport însemnat de proteine, calciu şi grăsimi sănătoase. Atunci când este consumată cu moderaţie, soia este un alimente sănătos pentru organism. Potrivit nutriţionistei britanice Gillian McKeith, cele mai recente cercetări susţin că un consum moderat de soia (nemodificată genetic) este asociat cu scăderea riscului de cancer la sân. "Efectele consumului de soia asupra hormonilor a fost măsurat în cazul femeilor aflate în premenopauză.

Rezultatele arată că prin consumul unei diete cu soia, care conţine fitoestrogen, poate fi redusă cantitatea de steroizi ovarieni şi cea de hormoni masculini, scăzând riscul de cancer mamar", precizează nutriţionista britanică în cartea sa "Hrană vie pentru sănătate".

De asemenea, Administraţia pentru Medicamente şi Alimentaţie din SUA susţine că folosirea zilnică a 25 grame de proteine din soia cu o alimentaţie săracă în grăsimi saturate şi colesterol poate reduce riscul bolilor de inimă.

Foto: plantaful.com

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;