Mindfulness în alimentație: 5 beneficii

de Amalia Skelton, 8 Noiembrie 2018

Nu este o idee legată doar de meditație sau yoga, ci se poate aplica și în alte domenii precum alimentația. Află ce beneficii poți obține dacă practici ideea de mindfulness corelată cu meniul zilnic.
Efectele pozitive ale acestei abordări sunt incontestabile. La nivel formal mindfulness înseamnă meditație sau yoga, dar la nivel informal se poate extinde spre o gamă variată de acțiuni cotidiene cum ar fi alimentația, mersul pe jos, condusul mașinii sau felul în care te speli pe dinți. Din păcate majoritatea acestor acțiuni sunt trecute cu vederea, iar efectele lor nu sunt conștientizate pe deplin. Când vine vorba despre mindfulness ideea principală este că te ajută să trăiești momentul prezent. Favorizează concentrarea și bucuria pentru lucrurile mărunte, te ajută să fii integrat în ceea ce se întâmplă, în loc să te simți constrâns sau stresat.
Avantajele acestui stil de viață se reflectă și la nivelul alimentației. Cu toții avem nevoie să mâncăm pentru a supraviețui, dar pentru multe persoane mesele zilnice au devenit o activitate automată. Dacă nu suntem atenți la ceea ce consumăm sau nu observăm diferitele arome pot apărea ușor obiceiuri alimentare dăunătoare, creându-se o relație negativă între fiecare persoană și tipul de alimente selectate. Dacă aplici ideea de mindfulness îți vei schimba perspectiva asupra alimentației și nu vei mânca doar de nevoie, ci vei savura gustul special și combinațiile diferite de ingrediente.

 
Iată ce beneficii are ideea de mindfulness în cadrul alimentației:

 
1. Vei da prioritate simțurilor

Acest stil de a mânca nu intensifică numai simțul gustului, ci și pe toate celelalte. A lua masa va deveni o experiență aparte pentru tine. Vei putea observa cum arată și ce miros are fiecare preparat, poți analiza culorile și textura. De asemenea, vei observa care ingrediente sunt crocante sau dulci în timp ce mesteci încet. Vei învăța să prețuiești fiecare masă și să te bucuri de aceste clipe, precum și de compania celor din jurul tău.

 
2. Vei savura aromele

Există multe persoane care se concentrează mai mult pe mirosul unui preparat, dar nu mai remarcă savoarea pentru că mănâncă repede. Dacă ești mereu grăbit sau consumi repede alimente după un antrenament nu vei avea timp să simți și varietatea aromelor. Mindfulness în alimentație înseamnă să ai răbdare și să mesteci bine, în timp ce savurezi fiecare bucățică.
Lasă cuțitul sau furculița jos din când în când. Evită să te uiți la televizor sau să îți verifici mesajele de pe telefon la masă pentru că vei rata această experiență și adeseori apetitul nu este ținut sub control tocmai pentru că nu ai conștientizat pe deplin gustul și consistența alimentelor consumate. Vei deveni mai calm și vei aprecia atât preparatele pe care le guști, cât și efortul celor care le-au pregătit.

 
3. Vei consuma porții mai mici

Alimentația sănătoasă ia în calcul și mărimea porților de mâncare. Majoritatea persoanelor mănâncă prea mult pentru că nu se concentrează asupra mesei și pierd din vedere cantitatea de alimente consumată. Dacă alegi să combini meniul zilnic cu principiul de mindfulness nu vei avea nevoie de 2 sau 3 porții de mâncare. Vei ști exact când ai mâncat destul pentru că ești atent la ceea ce faci, iar semnalele propriului organism îți vor indica momentul potrivit pentru a te opri din mâncat.

 
4. Îți va fi mai ușor să ajungi la greutatea ideală

Acest stil de a mânca este util pentru a reduce mărimea porțiilor de mâncare.
Dacă ești atent la cantitatea de mâncare și nu consumi decât atât cât ai nevoie nu vei fi tentat să folosești mâncarea ca pe un mecanism de apărare în fața stresului, supărărilor sau îngrijorării, ci vei apela la ea numai când îți este cu adevărat foame. În acest fel vei preveni acumularea kilogramelor în plus și vei reuși să-ți reconturezi silueta fără să urmezi o dietă foarte strictă sau să calculezi mereu caloriile consumate. 

 
5. Te vei bucura de momentul prezent

Practicarea ideii de mindfulness se referă la un stil de viață diferit. Alimentația focalizată pe acest principiu te ajută să-ți constitui obiceiuri benefice pentru sănătate și buna dispoziție. Mulțumirea și bucuria provin din lucrurile mărunte, iar tratarea fiecărei mese ca pe o experiență aparte va stimula gândirea pozitivă și optimismul. Vei trăi în momentul prezent, fără să te gândești mereu la ce greșeli ai făcut în trecut sau la ce ai de făcut săptămâna viitoare.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;