Mananca si gateste lejer

Dupa preparatele traditionale foarte bogate in calorii, specifice Sarbatorilor de iarna, ai un singur obiectiv: sa gatesti si sa mananci cat mai lejer. Cum in ultimele saptamani ai abuzat, mancand alimente care contin grasimi si zahar, sistemul tau digestiv este epuizat si simte nevoia sa se relaxeze.

Urmeaza 5 sfaturi care te vor ajuta sa mananci mai lejer, fara insa a suferi de foame sau a fi nevoita sa consumi preparate dietetice fara niciun gust.

1.Fructe si legume la discretie

Este regula esentiala. Valabila pe tot parcursul anului, regula spune sa consumi zilnic 10 fructe si legume si este cu atat mai importanta de urmat in luna ianuarie. Prepara un piure sau o spuma de legume, salate de cruditati, compoturi sau supe. Fructele proaspete si legumele nepreparate iti vor oferi doza de vitamine si de fibre necesara organismului pentru a indeparta efectele excesului culinar.
In plus, trebuie sa stii ca fibrele, odata ajunse in stomac, iti provoaca aproape instantaneu o senzatie de satietate. Altfel spus, iti faci plinul cu fructe si legume si nu mai simti nevoia sa mananci altceva.

Acest lucru este valabil si pentru supe. Hidratante, reconfortante, lejere si consistente, sunt cel mai bun aliat al tau. De asemenea, iti poti prepara sucuri delicioase de fructe si legume. Portocale, grapefruit si kiwi sunt trei dintre fructele care pe langa gustul lor savuros au avantajul ca iti asigura o doza considerabila de vitamina C, foarte eficienta pentru a te pune in forma. Poti alterna sucul de fructe cu un desert delicios: o salata care include peste 5 sortimente de fructe savuroase.

2.Mananca paste

In incercarea de a obtine un abdomen plat, faci greseala de a elimina din alimentatia ta painea si alte glucide lente. In ciuda ideilor preconcepute, carbohidratii nu te ingrasa, asta daca nu sunt asezonati cu unt, ci iti confera o senzatie de satietate de lunga durata.
Astfel vei elimina gustarile dintre mese si nu te vei mai gandi la ciocolata.

Gateste paste, orez, cereale, linte, soia si legume uscate intr-un mod cat mai simplu. Adauga un strop de ulei de masline si multe mirodenii care vor da savoare mancarii tale. Joaca-te cu ierburile aromate si cu condimentele si adauga suc sau sos de rosii pentru un plus de savoare. Orezul poate fi asociat cu curry si sofran, iar pastele poti fi asezonate cu busuioc. In acest fel vei elimina cantitatea de materie grasa, in mod natural.

3.Favorizeaza preparatele fara grasimi

Este evident ca stomacul tau nu suporta sa mai primeasca curand preparate pline de grasimi. Cruta-l cel putin pentru un timp de friptura si carne cu sos. Adapteaza preparatele pe care le gatesti si modul de a le gati si mananca fara grasimi.
Poti opta pentru: gratar, vapori, oala cu aburi, fierte sau gatite la cuptorul cu microunde. Cea mai buna varianta este carnea de pasare sau pestele la gratar.

Secretul este sa nu adaugi nicio materie grasa si astfel mancarea gatita va fi extrem de lejera si cu un continut minim de calorii. Daca ti se pare ca nu are niciun gust, nu ezita sa o asezonezi cu mirodenii si plante aromatice, de preferat proaspete, sau cu un pic de ulei de masline ori suc de lamaie. Evita sa sarezi mancarea mai mult decat este necesar.

4.Respecta echilibrul alimentar

Indiferent ce ar fi, nu pierde din vedere ca a manca mai lejer nu inseamna a manca mai putin. A te priva de mancare sau a sari peste mese este cea mai buna cale de a claca si de a te napusti asupra alimentelor grase sau dulci. Continua sa iei intre trei si cinci mese pe zi, bine echilibrate.


Atunci cand te gandesti ce vei manca azi, adu-ti aminte de piramida de alimente care schematizeaza nevoile organismului nostru. La baza ei se afla fructele si legumele pe care le poti manca fara restrictie. Apoi urmeaza produsele pe baza de cereale care furnizeaza energie. Carnea si pestele trbuie consumate in cantitati moderate. Produsele lactate se afla in partea superioara a pirmidei, dar varful ei este reprezentat de produsele grase si dulci. Fiecare masa a ta trebuie sa se bazeze pe aceasta piramida si sa contina 5 elemente.

5.Bea multa apa

In sfarsit, pentru a elimina excesul culinar al Sarbatorilor, cea mai buna strategie este sa bei cat mai mult. Apa este idispensabila organismului tau, urmand apoi ceaiul, sucurile naturale sau infuziile. Zilnic trebuie sa bei intre 1,5 si 2 litri de apa, ea fiind necesara organismului tau pentru a drena toxinele.

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată