Invitație la cină? Ghid pentru adulții selectivi

E o bucurie pentru mine să scriu! Îmi place să scriu zilnic despre despre diete, stil de viață sănătos, călătorii, flori, cărți, copii sau deco.
E o bucurie pentru mine să scriu! Îmi place să scriu zilnic despre despre diete, stil de viață sănătos, călătorii, flori, cărți, copii sau deco.
Știi foarte clar ce mâncare îți place și nu vrei să faci compromisuri? Asta nu înseamnă că trebuie să refuzi orice invitație la cină. Află care sunt soluțiile practice pentru adulții selectivi.
Poate că și în copilărie alegeai cu grijă ce mâncai, iar acum ești atent pentru că știi mai multe despre proprietățile diferitelor alimente. Mesele tradiționale sau diferitele invitații îți pot crea dificultăți dacă nu ai abordarea potrivită, dar cu niște idei simple vei reuși să ameliorezi situația fără să atragi comentarii negative.
Dacă primești o invitație la cină este în regulă să discuți cu gazda și să îi explici dacă suferi de alergii sau urmezi o anumită dietă. În cee ce privește adulții selectivi cu mâncarea lucrurile sunt puțin mai complexe pentru că nu poți să-i spui gazdei ce culoare să aibă preparatele sau, de exemplu, că nu-ți place consistența tip jeleu.

 
Iată ce trebuie să faci pentru a te descurca de minune când primești o invitație la cină:

 
1. Mănâncă înainte să pleci

Cel mai important lucru de reținut pentru adulții selectivi cu alimentele consumate  este că nu e întotdeauna util sau politicos să le explici în detaliu celorlalți de ce nu-ți plac anumite mâncăruri. Chiar dacă unele gazde își întreabă invitații ce feluri de mâncare preferă, nu este o regulă.
În cazul în care participi la o cină nu este politicos să faci o listă cu alimentele care nu-ți plac decât în cazul în care gazda te întreabă direct. În momentul în care ai acceptat invitația trebuie să fii pregătit să vezi și feluri de mâncare care nu sunt pe placul tău.
Opțiunea cea mai simplă este să nu accepți invitații, dar experții consideră că vei ajunge să restrângi și mai mult categoriile de alimente pe care le consumi dacă ocolești tot timpul evenimentele sociale. Mai bine fă-ți curaj și încearcă. Ia o gustare înainte să pleci pentru a te asigura că nu îți va fi foame toată seara dacă nu poți mânca din ceea ce se servește.
Poți, de asemenea, să îți aduci o mică gustare cu tine. Cumpără câteva batoane proteice pentru a le avea la îndemână în caz de nevoie. Regulile de politețe nu îți permit să mănânci altceva la masă, dar poți merge afară sau în mașina ta pentru a mânca un baton dacă nu îți place nimic din ceea ce este servit. Dacă este o cină la care toată lumea aduce mâncare va fi mai ușor să strecori felul tău preferat, dar nu îl consuma în întregime pentru că nu va mai fi un ajutor real pentru gazdă și ceilalți invitați.

 
2. Experimentează

De multe ori poți ajunge să preferi feluri de mâncare pe care nu le-ai gustat până acum. Este bine să guști și ceva nou pentru a vedea dacă nu cumva ratezi o aromă care îți place.
Nu trebuie să consumi o porție întreagă, dar, ca semn de respect pentru efortul gazdei este indicat să guști din câteva feluri de mâncare. Dacă ți se servește un platou cu gustări este acceptabil să încerci numai unele dintre ele. La felul principal poți lua doar o mică înghițitură, de probă, iar dacă nu îți place deloc folosește șervețelul.

 
3. Fă comentarii pozitive dar nu minți

Este posibil ca în ciuda eforturilor tale cineva să observe că ocolești carnea de pui sau tăiețeii. În niciun caz nu trebuie să te forțezi să mănânci totul doar pentru a nu supăra gazda. Contează de fapt să creezi un echilibru între preferințele tale și regulile de politețe. Mai bine vorbește despre preparatele care ți-au plăcut și treci cu vederea aspectele negative. Atunci când nu știi sigur ce conține felul de mâncare servit poți întreba pentru a evita momentele neplăcute.
Nu trebuie să gesticulezi sau să te agiți pentru că un anumit preparat îți provoacă repulsie. Ceilalți invitați ar putea avea o părere diferită și este o atitudine foarte nepoliticoasă.
Nu îi spune niciodată persoanei care a dedicat timp și energie pentru a organiza o cină că nu ți-a plăcut nimic din ce a gătit. Apreciază darul pe care l-ai primit, care nu este neapărat mâncarea, ci afecțiunea.

 
4. Evită sarea

Adulții selectivi cu mâncarea au tendință să folosească sare în exces pentru a masca gustul anumitor preparate. Riști să ai probleme de sănătate, iar persoana care a gătit va observa cu siguranță. Mai bine folosește condimentele disponibile, precum piperul, ghimbirul, scorțișoara, nucșoara, oregano sau măghiranul. 
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată