Gustări sănătoase, perfecte pentru creier

La fel ca pielea și stomacul tău, creierul tău are nevoie de hrană. Anumite alimente contribuie la stimularea diferitelor părți ale corpului. Ar trebui să introduci în alimentația ta gustări sănătoase pentru creier dacă vrei să ai parte de cele mai bune performanțe în fiecare zi. Creierul este mașinăria complexă care controlează organismul. Iată câteva gustări sănătoase pentru creierul tău!

De ce gustări sănătoase are nevoie creierul tău?

1. Spanac


Un studiu realizat de Universitatea Rush a arătat că oamenii care consumă 1-2 porții de legume verzi, cum ar fi spanacul, timp de 5 ani, au abilitățile cognitive ale unei persoane cu 11 ani mai tânără. Spanacul conține vitamina K, folați, beta caroten și luteină.

2. Ciocolată neagră


Ciocolata are un nivel ridcat de flavonoli. Acești compuși au proprietăți antioxidante și antiinflamatoare și se crede că sunt responsabili pentru o mare parte din beneficiile aduse sănătății de consumul de ciocolată. Studiile au ajuns la concluzia că un consum de ciocolată de 50 de grame pe săptămână reduce riscul infarctului cerebral cu 12%, riscul accidentului vascular cerebral hemoragic cu 27% și riscul total de accidente vasculare cerebrale cu 14%.

3. Ceai verde 


Ceaiul verde este cunoscut ca fiind o băutură cu proprietăți antioxidante puternice, care ajută la îmbunătățirea funcției creierului, contribuie la pierderea de grăsime și reduce riscul de cancer. În plus, conținutul de L-theanină crește nivelul de dopamină din organism.

4. Roșii


Roșiile au un conținut bogat de antioxidanți. Acestea au și licopen, care reglează genele din creier ce influențează inflamația din corp și contribuie la dezvoltarea creierului.

5. Salvie


Pe lângă faptul că dă o aromă uimitoare preparatelor, salvia este și o gustare perfectă pentru creier. Aceasta are proprietăți antioxidante și antiinflamatoare.
Este folosită pentru ameliorarea durerii, dar contribuie și la îmbunătățirea capacităților de memorie și cognitive.

6. Nuci


În mod evident, persoanele cu alergii la nuci nu pot consuma această gustare. Însă în cazul persoanelor care nu au probleme, nucile oferă avantaje uimitoare, cum ar fi un conținut de două ori mai mare de antioxidanți decât migdalele și arahidele. Nucile conțin proteine și minerale.

7. Avocado


Aceste fructe au un conținut bogat de substanțe nutritive. Dacă îți place guacamole, atunci îți place avocado, care este format din carbohidrați sănătoși, grăsimi și vitamine. Printre acestea se numără și:

Vitamina K - sintetizează anumite proteine care ajută la coagularea sângelui. 

Vitamina C - nu poate fi produsă în organism, așa că este important aportul extern al acestei vitamine. Este un antioxidant necesar pentru întărirea sistemului natural de apărare al organismului, cunoscut și sub numele de sistem imunitar.

Potasiu - un mineral și electrolit care produce impulsuri electrice în organism și care gestionează tensiunea arterială, contracțiile musculare, impulsurile nervoase, digestia și ritmul cardiac.

Vitamina B5 - esențială pentru producția de energie și descompunerea grăsimilor și carbohidraților.

Vitamina B6 - necesară pentru dezvoltarea normală a creierului și pentru menținerea sănătății sistemului nervos și imunitar.

Vitamina E - dizolvă grăsimea și sprijină vederea, reproducerea, precum și sănătatea sângelui, creierului și pielii.

8.
Varză kale


Această varză conține multe substanțe de care are nevoie organismul uman. Are un conținut bogat de fier, folați, vitamina B6 și proteine, adică tot ceea ce are nevoie creierul pentru a produce serotonină și dopamină.

9. Semințe de chia


Aceste semințe mici vin la pachet cu beneficii uriașe. Semințele de chia conțin DHA (omega) și o proteină completă. Înseamnă că acestea conțin 9 dintre aminoacizii esențiali necesari pentru a menține starea de spirit și pentru o funcționare bună a creierului.

Creierul controlează totul. Îi oferi cunoștințe, însă are nevoie și de nutrienții adecvați. Nu uita să incluzi aceste alimente sănătoase în dieta ta!
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată