Greșeli de gătit care pot face mâncarea toxică. Evită-le!

Unele dintre cele mai mari riscuri pentru sănătate sunt chiar la vedere, în propria bucătărie. Iată ce greșeli de gătit ar trebui să eviți înainte de a prepara următoarea masă!

Ce greșeli de gătit ar trebui să eviți dacă nu vrei să ai de-a face cu mâncarea toxică


1. Gătitul cu grăsimile greșite


Gătește cu ulei de măsline, dar numai unele alimente. Mai poți apela și la unt. Și uleiul de cocos vine cu nenumărate motive pentru care nu ar trebui să îl folosești la gătit. Deci care sunt cele mai sănătoase grăsimi pentru gătit? Uleiurile au puncte de ardere diferite, iar, odată ce încep să să ardă, grăsimea se descompune și pot fi eliberați radicali nocivi. Uleiurile cu puncte ridicate de ardere sunt perfecte pentru gătitul la temperaturi ridicate și includ uleiul de avocado, uleiul de migdale, uleiul de rapiță, uleiul de struguri, uleiul de arahide, uleiul de susan și uleiul de floarea-soarelui. Indiferent de punctul de ardere, este recomandat să limitezi consumul de ulei de soia și de porumb, deoarece unele studii au ajuns la concluzia că sunt corelate cu diabetul zaharat. 

2. Supraîncălzirea uleiurilor sănătoase


Uleiurile cu punctul de ardere scăzut sunt mai bune pentru salate sau pentru alimentele deja gătite, nu pentru gătitul la temperaturi ridicate. Unele uleiuri, cum ar fi uleiul de măsline și uleiul de cocos, conțin compuși nutriționali care pot fi distruși atunci când sunt atinse temperaturi ridicate peste punctul de ardere. Pentru gătit în general - prăjit, sauté - este recomandat un ulei neutru, cum ar fi cel de struguri sau de floarea-soarelui. Pentru aromatizarea sosurilor reci, poți folosi uleiul de măsline extra-virgin sau uleiul de in.

3.
Prăjirea alimentelor


S-ar putea să aibă un gust bun, dar consumul regulat de alimente prăjite poate fi mortal. Prăjirea transformă alimentele sănătoase, cum ar fi legumele și carnea slabă, în mâncăruri nesănătoase. În plus, consumul de alimente prăjite a fost corelat cu o multitudine de probleme de sănătate, cum ar fi bolile de inimă și diabetul zaharat. 

4. Folosirea vaselor de gătit greșite


Este important să știi ce ingrediente sunt în alimentele pe care le mănânci, însă este la fel de important să știi ce ingrediente sunt folosite și pentru a crea vasele pe care le folosești. Vasele de care nu se lipește mâncarea sunt unii dintre cei mai mari vinovați atunci când vine vorba de toxicitate. Teflonul, care există practic peste tot, conține o substanță chimică numită acid perfluorooctanoic (PFOA sau C8). Unele studii au găsit legături între expunerea la PFOA și dezvoltarea cancerului, probleme cu reproducerea și disfuncția hepatică. Sunt recomandate alternative sănătoase, precum fonta, sticla, oțelul inoxidabil și ceramica.

5. Depozitarea resturilor alimentare în recipiente din plastic


În același mod în care acorzi atenție vaselor de gătit, trebuie să fii atent și la recipientele pentru depozitarea alimentelor. Unele recipiente din comerț conțin BPA, despre care studiile spun că, odată ingerat, mimează estrogenul în organismul uman. Nivelul ridicat de estrogen are ca rezultat creșterea în greutate, ciclurile menstruate neregulate, durerile de cap și un risc mai mare de dezvoltare a anumitor tipuri de cancer.
În schimb, poți schimba recipientele din plastic cu recipiente din sticlă

6. Consumul prea mare de sare


Dacă există o aromă preferată de aproape toată lumea în mâncare, este cea sărată. De exemplu, în Statele Unite, circa 90% din persoane consumă prea multă stare încă de la vârsta de doi ani, potrivit Centrului pentru Controlul și Prevenirea Bolilor. American Heart Association recomandă un consum de 2.300 mg de sare pe zi, ceea ce reprezintă aproximativ o linguriță în cazul adulților. În unele cazuri, gusturile noastre pot fi desensibilizate la aroma sării. Mâncărurile procesate conțin foarte multă sare și există și alte alimente care vin cu un conținut ridicat de sare la pachet.
 

Comentarii (1)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • Reparatii Frigidere pe 14 Oct 2018, 16:01
    Depozitarea alimentelor

    Ideal este sa pastram frigiderul foarte curat ,un aparat de vidat pt alimentele cu pungi este foarte util in o familie si cel mai important este sa stim ca azi mancarea gatita nu mai se poate tine in frigider o saptamana .Binenteles ca vorbesc din experienta mea profesionala . Articolul este foarte bun la obiect si clar . Cu mult respect.

    1
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată