Dietele cu un conținut scăzut de carbohidrați ar putea scurta viața

iulia-mirica
Dietele cu un conținut scăzut de carbohidrați ar putea reduce speranța de viață cu până la patru ani, după cum sugerează un nou studiu. Dietele cu un conținut scăzut de carbohidrați, cum ar fi Atkins, au devenit din ce în ce mai populare pentru pierderea în greutate și au demonstrat că pot reduce riscul apariției unor afecțiuni.
Dar un studiu american realizat pe parcursul a peste 25 de ani arată că un consum moderat de carbohidrați sau schimbarea cărnii cu proteine și grăsimi pe bază de plante reprezintă soluția mai sănătoasă.

De ce nu sunt recomandate dietele cu un conținut scăzut de carbohidrați?


Studiul s-a bazat pe faptul că oamenii își amintesc cantitatea de carbohidrați pe care o consumă. Studiul a fost publicat în The Lancet Public Health și a analizat 15.400 de persoane din Statele Unite, care au completat chestionare cu privire la alimentele și băuturile consumate, împreună cu dimensiunile porțiilor. Din aceste date, oamenii de știință au estimat proporțiile de calorii revenite din carbohidrați, grăsimi și proteine.
După ce au analizat grupul studiat pentru o perioadă medie de 25 de ani, cercetătorii au descoperit că cei care au obținut 50-55% din energia lor din carbohidrați au prezentat un risc ușor mai mic de deces decât cei care au consumat puțini, respectiv mulți carbohidrați. 

Carbohidrații includ legume, fructe și zahăr, dar principala lor sursă este reprezentată de alimentele cu amidon, cum ar fi cartofii, pâinea, orezul, pastele și cerealele. Cercetătorii au estimat că, de la vârsta de 50 de ani, persoanele din grupul cu consum moderat de carbohidrați au avut o speranță de viață care s-a mai întins pe încă 33 de ani. Rezultatele au fost similare celor din studiile anterioare, care au inclus mai mult de 400.000 de persoane din mai mult de 20 de țări. 

Schimbarea carbohidraților cu grăsimile și proteinele pe bază de plante ar putea stimula îmbătrânirea sănătoasă.
Oamenii de știință au descoperit că un consum mai mare de carne de vită, de miel, de porc, de pui și de brânză în loc de carbohidrați a fost corelat cu un risc de deces ușor crescut. Însă înlocuirea carbohidraților cu mai multe proteine și grăsimi pe bază de plante, cum ar fi legumele și fructele cu coajă lemnoasă, s-a dovedit a reduce cu ușurință riscul de deces.

Dietele cu un conținut scăzut de carbohidrați, care le înlocuiesc pe cele cu carbohidrați cu proteine sau grăsimi, câștigă popularitate pe scară largă ca strategie a pierderii în greutate.
Cu toate acestea, cercetările sugerează că dietele cu un conținut scăzut de carbohidrați pe bază animală, care sunt predominante în America de Nord și în Europa, ar putea fi asociate cu o durată de viață mai scurtă și ar trebui descurajate. În schimb, dacă cineva alege să urmeze o dietă săracă în carbohidrați, atunci schimbul de carbohidrați cu mai multe grăsimi și proteine pe bază de plante ar putea promova într-adevăr îmbătrânirea sănătoasă pe termen lung. 

În plus, nu este suficient să te concentrezi pe nutrienți. Autorii speculează faptul că dietele de tip occidental care restricționează carbohidrații au ca rezultat adesea un consum mai mic de legume, fructe și grâne și duc la un consum mai mare de proteine și grăsimi animale, care sunt corelate cu inflamații și îmbătrânirea organismului.

Cu toate acestea, există și limitări la acest studiu.
Constatările arată mai degrabă asociațiile observaționale decât cauzele și efectele a ceea ce mănâncă oamenii, iar raportările au fost făcute direct de oameni, acestea nefiind neapărat corecte. Iar autorii studiului recunosc că, din moment ce dietele au fost analizate doar la începutul procesului și șase ani mai târziu, modelele alimentare s-ar fi putut schimba în următorii 19 ani. 
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată