De ce este în regulă să-ți lași copilul să mănânce paste tot timpul

Folosește puterea pastelor în favoarea ta pentru a-ți ajuta copilul să-și diversifice meniul fără să i se pară că i se interzic anumite alimente.
Îți faci timp pentru a găti cina după o zi aglomerată, ai grijă să incluzi proteine și legume pentru a echilibra conținutul de nutrienți și deodată vezi cum copilul își umple farfuria cu paste și nu mănâncă nimic altceva. Îți sună cunoscut acest scenariu? Mulți părinți sunt îngrijorați din cauza preferinței copiilor de a consuma preparate bogate în carbohidrați cum sunt tăiețeii, pâinea, orezul, pastele sau piureul de cartofi.
Poate că următorul pas logic ți se pare să impui o limitare a mărimii porțiilor cu obiectivul de a-ți încuraja copilul să consume alimente mai variate și un plus de nutrienți. Din păcate restricționarea alimentelor nu funcționează la copii la fel ca și în cazul adulților. Cei mici vor avea pofte intense dacă li se interzice un anumit preparat și până la urmă vor reuși să găsească o cale de a obține ceea ce își doresc. 

 
Sunt carbohidrații nocivi pentru copii?

Nu neapărat. Carbohidrații sunt ușor de digerat și pot fi utili în meniul copiilor din următoarele motive:

 
1. Copiii sunt atrași de alimente dulci sau bogate în amidon

Este un lucru logic în cadrul procesului de creștere și dezvoltare a organismului, iar acest tip de alimente reprezintă o sursă eficientă de energie pentru corpul și creierul celor mici.

 
2. Limitarea carbohidraților nu este întotdeauna recomandată pentru copii

Deși mulți adulți decid să consume mai puțini carbohidrați nu se recomandă acest lucru și pentru copii, cu excepția cazului în care această modificare este indicată de medicul pediatru.
În primul rând carbohidrații furnizează energie și vor fi acceptați chiar și de cei mai mofturoși sau pretențioși copii, iar în al doilea rând prea multe fibre ar putea umple stomacul copilului înainte de a prelua toate vitaminele și mineralele de care are nevoie. Este util să încerci să creezi un raport de 1 la 1 între carbohidrați și restul alimentelor când vine vorba despre alimentația copiilor. 

 
3. Carbohidrații nu sunt inutili

Deși majoritatea opțiunilor bogate în amidon cum sunt pastele și cartofii nu au o reputație prea bună și sunt considerate calorii irosite, să știi că nu sunt lipsite complet de nutrienți. De exemplu, cartofii sunt o sursă bună de fibre și vitamina C, dacă nu îi decojești înainte să îi gătești. În plus, știai că o singură porție de paste conține 30% din necesarul zilnic de proteine al unui bebeluș? Dacă iei în considerare că multe alimente bogate în amidon sunt fortificate cu vitamine și minerale îți vei da seama că nu irosești nimic dacă lași copilul să le mănânce când îi este poftă.
Obiectivul tău nu trebuie să fie excluderea acestor alimente din meniul copilului, ci diversificarea modului de preparare. Este foarte ușor să cazi într-o capcană și să gătești pastele în același stil tot timpul, chiar dacă sunt hrănitoare. Dacă vrei să previi carențele nutriționale este bine să variezi restul de ingrediente pentru ca, odată cu pastele care îi plac atât de mult copilul că guste și din legume, carne slabă, pește sau fructe de mare. 
Poți încerca și salatele care includ pastele, mai ales dacă ai observat că cel mic nu este deloc atras de legumele crude.
În cazul în care copilul preferă orezul alb și pastele din făină albă este momentul să experimentezi și cu varianteșle integrale. Copilul nu va remarca schimbarea în mod special, iar modificarea de culoare poate fi explicată prin utilizarea nucșoarei, scorțișoarei sau turmericului pentru a nu provoca o reacție de teamă sau respingere.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată