De ce e bine să mănânci ouă? 8 beneficii pe care trebuie să le cunoști

Consumul regulat de ouă aduce o mulțime de beneficii pentru sănătate. Descoperă de ce e bine să mănânci ouă!
Majoritatea nutriționiștilor susțin că ouăle sunt considerate un aliment complet, care furnizează o mulțime de nutrienți esențiali pentru sănătatea corpului. Este foarte important să consumi ouăle proaspete care au fost ținute la frigider și pe cât posibil să fie de la găini crescute în aer liber cu hrană ecologică. Valoarea nutrițională a acestor ouă este mult mai ridicată și te asiguri că organismul tău beneficiază de grăsimile sănătoase omega-3. 


De ce e bine să mănânci ouă? 8 beneficii



1. Ouăle furnizează proteine complete

Un singur ou conține 6 grame de proteine complete, adică toți cei nouă aminoacizi esențiali pe care corpul nu-i poate produce. Mai bine de jumătate din cantitate de proteine se regăsește în albuș, care are foarte puține grăsimi și colesterol. 

 

2. Ouăle sunt foarte sățioase

Un mic dejun compus din ouă și legume furnizează corpului proteine, fibre, grăsimi bune și carbohidrați buni, menținând astfel senzația de sațietate o perioadă foarte lungă. Tot acest lucru te ajută să eviți gustările hipercalorice dintre mese și să reziști mai ușor tentațiilor culinare de tot felul.
Trebuie să știi că ouăle au o valoare nutrițională excepțională, astfel că atunci când mănânci un ou asiguri corpului: proteine de calitate, seleniu, fosfor, colină, vitamina B12 și o mulțime de antioxidanți care mențin sănătatea celulelor. 


3. Ouăle favorizează creșterea colesterolului bun (HDL)

Cercetările arată că nivelul colesterolului bun, numit și HDL, este mai ridicat în cazul persoanelor care obișnuiesc să consume zilnic câte 3-4 ouă. Dar, trebuie să știi că și colesterolul rău (LDL) va avea o valoare crescută în acest caz.
Însă, potrivit specialiștilor de la site-ul medical webmd.com, acest lucru nu este atât de nociv pentru corp, deoarece colesterolul rău este echilibrat de nivelul crescut al celui bun și nu va avea o acțiune puternică. 


4. Ouăle scad nivelul trigliceridelor

Analizele uzuale de sânge vor evidenția și nivelul trigliceridelor din sânge. Este bine ca nivelul trigliceridelor să iasă mic.
Potrivit specialiștilor, consumul de ouă, în special cele de țară de la găină crescute în aer liber, furnizează corpului un conținut foarte mare de grăsimi bune omega-3 care scad nivelul colesterolului rău, dar și al trigliceridelor. 
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată