Cum să mănânci sfecla roșie - 5 propuneri sănătoase

Nu e prima ta alegere când te gândești la ingredientele unei mese delicioase? Află cum să mănânci sfecla roșie pentru un plus de vitamine și gust.
Sfecla roșie este o sursă importantă de vitamine și minerale, ajutându-te să ții în frâu acumularea grăsimilor în timp ce te bucuri de mese gustoase, cu puține calorii. 200g de sfeclă roșie conțin 31mg de magneziu, 440mg de potasiu și 148mg de acid folic. De asemenea, este o sursă excelentă de vitamina C, fibre și calciu, totul pentru numai 60 de calorii.
 
Culoarea sfeclei se datorează proporției ridicate de antioxidanți, care stopează efectele nocive ale radicalilor liberi, stimulează imunitatea și protejează sănătatea ochilor. Poate ți se pare un ingredient plictisitor, dar multitudinea de beneficii propulsează sfecla în topul recomandărilor pentru o imunitate puternică și o siluetă armonioasă.
 

Iată cum să mănânci sfecla dacă vrei să arăți mai bine în scurt timp:

 
1. Ca garnitură

Cumpără sfeclă roșie proaspătă pentru a ocoli conservanții sau alte ingrediente artificiale. Când o alegi, fii atentă la aspectul frunzelor și evită-le pe cele ofilite sau uscate. După ce ajungi acasă, taie frunzele și pune apă la fiert. Când clocotește adaugă sfecla și lasă la fiert 30-50 de minute, până când devine ușor de tăiat. Scurge apa și decojește sfecla sub un jet de apă rece. Taie capetele și aruncă-le, iar după aceea combină cuburi de sfeclă cu brânză feta, o linguriță de muștar și puțină miere.
Dacă nu te atrage varianta fiartă, poți pregăti sfecla și la cuptor. Tapetează o tavă cu hârtie de copt, adaugă sfecla și lasă la foc mediu 45-50 de minute. Testeaz-o cu o furculiță. Dacă o poți înfige ușor în sfeclă, este gata pentru a fi servită cu frunze proaspete de mentă și busuioc, alături de o friptură la grătar.

 
2. Salată de sfeclă

Sfecla adaugă aromă și culoare salatelor pe care le pregătești. Amestecă felii de sfeclă crudă cu frunze de spanac, salată verde, felii de măr, nuci, felii de pară, brânză cu mucegai, miere, ulei extravirgin de măsline și oțet balsamic, iar banala salată de la cină va deveni un răsfăț culinar.
Sfecla crudă este crocantă, dar dacă preferi o textură mai moale, o poți fierbe înainte și, după ce se răcește o adaugi la salată sub formă de cubulețe.
Sfecla fiartă se potrivește la salatele cu broccoli, spanac, fistic, semințe de floarea soarelui, măsline, oțet balsamic și friptură de vită.

 
3. Smoothie cu sfeclă

Sfecla este ingredientul perfect pentru orice smoothie pentru că adaugă consistență și multe vitamine, fără să afecteze gustul fructelor. Prepară-ți un smoothie rapid și viu colorat cu zmeură, mure, cireșe, afine, căpșuni și sfeclă. Vei lua startul zilei plină de energie și nu vei avea nevoie de gustări până la ora prânzului.
Dacă nu îți plac smoothie-urile poți alege și sucul de sfeclă fie simplu, fie în combinație cu portocale, mandarine, piersici, caise, cireșe sau nectarine.

 
4. Cum să mănânci sfecla roşie: Pizza cu sfeclă

Adori pizza dar o consumi foarte rar din cauza grăsimilor și a caloriilor în exces? Ei bine, dacă o prepari acasă o vei putea savura mult mai des și este ocazia să afli cum poți să mănânci sfecla fără să te gândești la ea. Începe cu un aluat din făină integrală.
Odată ce este gata, alege pentru topping brânză Ricotta și multe legume. Ardeii grași, ceapa, spanacul, broccoli, conopida și măslinele sunt cu siguranță pe lista pentru un corp remodelat, dar de acum încolo obișnuiește-te să adaugi și sfeclă. Nu o vei remarca în multitudinea de legume, dar vei câștiga multe vitamine și minerale, în timp ce scazi totalul de calorii.

 
5. Supă de sfeclă

Este ușor de pregătit și are un gust deosebit. Alege 3 sfecle de mărime medie. Fierbe-le sau coace-le până se frăgezesc și le poți tăia ușor. Separat fierbe o țelină, o gulie, 2 cepe și un păstârnac. Adaugă sfecla decojită, 2 foi de dafin, 3 căței de usturoi și o jumătate de linguriță de cimbru, lasă să dea în clocot și acoperă 10 minute. 
Această nouă variantă de supă este foarte eficientă dacă te simți extenuată sau ai probleme cu insomnia. De asemenea, îmbunătățește aspectul tenului și elimină cicatricile lăsate de acnee.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată