Cum să folosești resturile de ciocolată - Economie în bucătărie

de Amalia Skelton, 14 Septembrie 2018

Delicioasă și cremoasă, ciocolata este pe placul tuturor, însă nu poți consuma o cantitate nelimitată. Descoperă cum poți folosi resturile de ciocolată pentru a savura gustul special mai mult timp.
Ciocolata savurată simplă este un deliciu tentant, dar dacă ți-au rămas bucăți rupte sau ciocolată rasă le poți folosi cu succes în rețete gustoase. Atunci când o consumi simplă cu siguranță preferi pătrățelele intacte și eviți părțile sfărâmate sau parțial topite. Este foarte simplu să folosești resturile de ciocolată, rezervând pătrățelele cu o formă ideală pentru alte ocazii. Vei ajunge să preferi aceste variante deoarece îți va fi foarte greu să reziști aromei aparte. În funcție de tipul de ciocolată ales vei obține arome speciale și poți varia tot timpul gustul final, astfel încât nu vei avea timp să te plictisești.

 
Iată cum poți folosi resturile de ciocolată în bucătărie:

 
1. La smoothie

Ți-a rămas ciocolată și nu arată foarte bine simplă? Cel mai rapid este să o integrezi într-un smoothie. Combină 2 căni de lapte cu o cană de fructe (banane, ananas, mango, piersici, kiwi, mure, zmeură, afine sau nectarine), ½ linguriță de scorțișoară și 50g de ciocolată rasă. Vei savura un smoothie consistent, cu un gust deosebit, care te va face să uiți de prăjituri sau bomboane. Ciocolata se potrivește și cu smoothie-urile pe bază de legume, dacă le alegi pe cele cu un gust dulceag, precum sfecla roșie sau morcovii.

 
2. La cereale

Ciocolata îți poate completa porția de cereale fără să faci un efort special. Alege cerealele integrale pentru un plus de fibre și vitamine, apoi adaugă lapte, ciocolată rasă, miere și nucșoară. Micul dejun va deveni mult mai atractiv, inclusiv pentru cei mici, iar conținutul de vitamine va fi mai ridicat. În acest fel îți poți fortifica organismul în timp ce savurezi un mic dejun consistent.

 
3. La înghețată

Îți place foarte mult înghețata dar vrei să eviți excesul de calorii? Nutriționiștii îți recomandă să o prepari chiar tu. Nu îți va lua mult timp, iar economia de calorii te va determina să revii mereu la varianta naturală. Combină iaurt grecesc cu mure, afine, ciocolată rasă și felii de banană.
Mixează bine până când obții un amestec omogen. Porționează în recipiente mici și pune la congelator minimum 20 de minute. Poți savura înghețata în aceeași zi sau o poți păstra la congelator pentru un mic răsfăț în timpul săptămânii, când ajungi acasă după o zi aglomerată și obositoare.

 
4. La pizza

Pizza este apetisantă și savuroasă, dar ce zici de varianta dulce? Dacă nu ești familiarizat cu această opțiune, trebuie să încerci măcar o dată. Pornește de la un blat de pizza din făină integrală. Prepară toppingul din ciocolată topită, felii de banane, kiwi, miere, mango, ananas, nuci mărunțite și semințe de floarea soarelui. Vei vedea cât de bună poate fi și pizza dulce, iar copiii tăi vor fi încântați de noua variantă.

 
5. La pâine cu ciocolată (pain au chocolat)

Ciocolata rămasă din ultimul pachet este ideală pentru prepararea acestei rețete savuroase. În special în sezonul rece delicioasa pain au chocolat te va face să uiți de ploaie, frig sau vânt în timp ce descoperi ciocolata din aluat.
Nu ezita să prepari și tu această rețetă  pentru tine și cei dragi.

 
6. La brioșe sau negrese

Resturile de ciocolată te vor ajuta să obții brioșe sau negrese mai pufoase, cu o culoare apetisantă. Dacă pe lângă cantitatea recomandată de cacao utilizezi și ciocolată, reducând corespunzător cantitatea de zahăr folosită, negresele se vor menține fragede mai mult timp și vor avea un gust intens. 

 
7. La pâine prăjită

Ciocolata se potrivește de minune și atunci când ai nevoie să prepari un mic dejun foarte rapid. Prăjește 2 felii de pâine integrală, apoi întinde ciocolata rasă pe pâinea caldă. Se va topi rapid, înlocuind cu succes Nutella sau alte produse similare. Poți continua cu felii de măr sau piure de banane, presărând la final puțină scorțișoară. Un asemenea mic dejun va reduce poftele de-a lungul zilei și îți va fi mai ușor să te încadrezi în totalul de calorii pe care ți l-ai planificat.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;