Cum să faci un desert crocant cu fructe fără rețetă

Fructele tale preferate pot fi baza pentru un desert crocant foarte ușor de pregătit. Nu este obligatoriu să respecți indicațiile unei rețete fixe, ci poți fi creativă pentru a obține mereu un gust diferit.
Fructele combinate cu fulgi de migdale, nuci și diferite toppinguri pot face concurență chiar și celor mai gustoase prăjituri. În fiecare sezon există fructe ideale pentru a pregăti un desert special, astfel încât nu vei avea deloc ocazia să te plictisești.

 
Iată cum trebuie să procedezi pentru a obține rapid un desert crocant din fructe aromate:

 
1. Alege fructele

Aproape orice fruct poate fi utilizat pentru a obține o combinație crocantă, dar textura poate fi ușor diferită. De exemplu, afinele și piersicile vor face desertul mult mai fraged pentru că sunt foarte zemoase, în timp ce merele și perele pot evidenția un desert crocant mai rapid. De asemenea, caisele și prunele pot f folosite cu succes. Singurele variante care nu sunt recomandate sunt citricele și fructele exotice. 
Poți alege o combinație de fructe sau poți opta pentru un desert pe bază de un singur sortiment. Orice fructe mai mari decât cireșele trebuie tăiate felii sau cubulețe și ai grijă să elimini și sâmburii. Nu arunca însă coaja fructelor pentru vei pierde multe vitamine, precum și un gust intens. Vei avea nevoie de aproximativ 100g de fructe pentru fiecare persoană, atunci când calculezi numărul de porții necesare. 

 
2. Mixează cu zahăr și condimente

Amestecă fructele tăiate cu puțin suc de lămâie, zahăr brun, scorțișoară, nucșoară și coajă de portocală. Gustă din amestec și mai adaugă puțină miere dacă este nevoie, dar nu uita că va deveni mai dulce cât timp va sta la cuptor.
Mută amestecul într-o tavă unsă cu ulei de cocos sau împarte-l în mici recipiente dacă urmează să-l servești invitaților la cină și vrei să obții direct porțiile individuale.

 
3. Pregătește toppingul

Toppingul pentru un desert crocant cu fructe se realizează din părți egale de zahăr brun și unt, plus o cantitate dublă de făină. Poți folosi făină integrală, de secară sau de kamut. În general 100g de unt sunt suficiente pentru un desert pentru opt persoane și poți regla celelalte cantități în funcție de unt. De asemenea, dacă ai intoleranță la gluten sau suferi de boala celiacă poți alege făina de cocos sau pe cea de orez. După ce ai amestecat zahărul cu untul și făina poți continua cu puțină scorțișoară, nucșoară, ghimbir, anason stelat sau cuișoare. Dacă vrei un topping foarte crocant folosește și nuci mărunțite sau fulgi de migdale. Amestecă bine până când obții un topping cu o consistență mai uscată decât a unui aluat. Dacă este prea umed mai adaugă făină. După aceea pune toppingul deasupra celorlalte ingrediente.

 
4. Dă la cuptor

Ai grijă ca toppingul să fie fărâmițat asemenea unor crutoane mărunțite pentru că, dacă este în strat prea gros desertul va fi foarte moale și nu vei reuși să obții varianta crocantă. 
Nu este nevoie să folosești neapărat tot toppingul. Dacă îți rămâne îl poți coace separat într-o tavă tapetată cu hârtie de copt și va fi o gustare consistentă lângă un iaurt grecesc simplu sau o omletă.
De asemenea, îl poți congela fără să-l coci, iar data viitoare când prepari un astfel de desert deja vei avea toppingul gata. Lasă amestecul de fructe la cuptor între 30 de minute și o oră, până când are o nuanță maroniu-aurie. 

 
5. Servește

A sosit și momentul să savurezi desertul preparat. Va avea un gust mai bun dacă îl servești cât timp este cald. Se potrivește de minune cu frișcă sau smântână. Pentru un gust exotic poți încerca și iaurtul de cocos. De asemenea, înghețata de vanilie sau de fistic intensifică aromele și te va face să vrei să prepari desertul de fructe din ce în ce mai des. 
Dacă nu se consumă tot preparatul nu te îngrijora. Îl poți transforma și în mic dejun, alături de bacon, brânză Cheddar sau felii de ananas și boabe de năut rumenite la cuptor.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată