Cum să faci o salată de cereale integrale fără rețetă

Cerealele pot adăuga consistență și savoare fiecărei salate dacă folosești tehnica potrivită. Află cum poți face o salată de cereale integrale, chiar dacă nu ai la îndemână o rețetă.
Salatele ți se par plictisitoare sau ai impresia că au mereu același gust? Le poți transforma foarte simplu adăugând cereale integrale. Varietatea de legume și diferitele sortimente de cereale din care poți alege vor face să obții mereu o salată cu o savoare aparte, iar creativitatea te va ajuta să redescoperi mereu gustul special al ingredientelor naturale.
Poți folosi ce ți-a rămas de la cină, precum și cerealele de care ți-e poftă. O salată de cereale integrale este foarte ușor de transportat și poate fi utilă pentru masa de prânz de la serviciu, astfel încât să ocolești alimentele hipercalorice care pot adăuga centimetri în plus. O poți face din timp pentru că nu își va pierde savoarea până a doua zi și va fi pe placul tututor invitaților, dacă alegi să pregătești o masă pentru prieteni sau toată familia. Poți alege fie să o faci extrem de consistentă folosind și friptură slabă de pui sau de vită sau să creezi o versiune light, cu legume și ierburi aromatice, pe post de garnitură. 

 
Iată cum trebuie să procedezi pentru a prepara o salată de cereale integrale fără rețetă:

 
1. Gătește cerealele

Poți alege orice variantă de cereale preferi: quinoa, farro, spelta, bulgur, mei, orez brun, orez roșu, secară sau orz. Nu te stresa căutând o metodă specială de a le găti pe fiecare. Este suficient să procedezi la fel ca și în cazul pastelor. Adu o oală cu apă și sare la punctul de fierbere, iar după ce a dat în clocot adaugă cerealele alese și lasă la foc mic până când sunt gata.
Elimină excesul de lichid la final. Poți alege un singur sortiment sau poți amesteca 2 sau 3.

 
2. Taie niște legume

Vei avea nevoie de o cantitate de legume egală cu cea de cereale gătite. Alege legume care au un aspect foarte plăcut crude, dar care nu se vor rupe prea ușor dacă le gătești, de exemplu ridichi, broccoli, ardei gras, roșii cherry, mazăre, conopidă, varză de Bruxelles sau morcovi. Taie-le felii sau cubulețe, apoi pune o lingură de ulei într-o tigaie și rumenește-le 15-20 de minute la foc mediu. După aceea amestecă-le cu cerealele pregătite.

 
3. Adaugă niște proteine (opțional)

Salatele de cereale integrale se potrivesc de minune cu brânză. Alege mozarella sau brânză feta, având grijă să nu depășești jumătate din cantitatea de cereale ca gramaj. Dacă preferi să eviți brânza poți alege cuburi de friptură slabă de pui, precum și boabe de fasole albă sau neagră. Ca opțiune vegetariană poți adăuga tofu rumenit pe grătar cu măghiran și ulei de masline.

 
4. Pregătește dressingul

În această etapă ai ocazia să alegi gustul final al salatei. Fii creativ și experimentează cu diferite combinații. Salatele de cereale se potrivesc foarte bine cu vinegretele, dar și cu sosurile cremoase care conțin paprika sau fulgi de ardei iute. Începe să prepari dressingul folosind părți egale de ulei și oțet sau suc de lămâie. Uleiul de măsline dă un gust special salatei, iar dacă preferi o aromă în stil asiatic poți alege uleiul de susan.
Încearcă și uleiul de nuci sau alune la ocaziile speciale. Oțetul de vin roșu dă un gust acru mai intens, dar poți opta și pentru oțetul din orez, sucul de lime sau cel de lămâie. Continuă cu sare și niște muștar sau sos picant. Adaugă usturoi ras, ghimbir, coajă de lămâie, sos de soia, sos de pește sau fulgi de ardei iute. Finalizează cu un vârf de cuțit de zahăr brun sau ½ linguriță de sirop de melasă pentru a armoniza toate aromele.
Dressingul trebuie să reprezinte ¼ din cantitatea de cereale. Adaugă-l treptat și gustă pentru a te asigura că ai obținut aroma pe care ți-o dorești. Nu este obligatoriu să-l folosești pe tot. Dacă îți rămâne dressing îl poți păstra la frigider pentru următoarea salată pe care o vei pregăti.

 
5. Nu uita de ingredientele suplimentare

Este momentul să adaugi o savoare crocantă cu nuci, semințe de floarea soarelui, migdale sau semințe de in. De asemenea, poți intensifica prospețimea folosind pătrunjel, mărar, salvie sau tarhon verde.

 
6. Servește imediat sau păstrează salata pentru mai târziu

Poți servi salata de îndată ce este gata sau o poți păstra la frigider peste noapte într-un recipient etanș până a doua zi, când va deveni un prânz delicios la serviciu. Dacă nu o consumi imediat nu adăuga verdețuri decât atunci când o consumi pentru că s-ar putea veșteji, creând un aspect neplăcut.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată