Cine are nevoie de suplimente alimentare?

Cine are nevoie de suplimente alimentare?

Ce sunt suplimentele nutritive?

Suplimentele nutritive sau alimentare sunt vitamine, minerale, plante medicinale sau alte substante care au drept scop imbunatatirea dietei. Pot fi gasite sub forma de pastile, capsule, prafuri sau lichide. Acestea pot fi folosite pentru a completa necesarul de vitamine si minerale, pe care regimul alimentar nu-l asigura. Suplimentele insa, nu inlocuiesc anumite alimente si nu ofera aceleasi beneficii ca fructele sau legumele.

Suplimentele joaca un rol important in mentinerea sanatatii. De exemplu, femeile insarcinate pot lua suplimente de acid folic pentru ca bebelusul sa nu se nasca cu anumite malformatii. Cercetatorii au mai descoperit ca suplimentele de vitamina C si calciu ajuta in prevenirea si tratarea pierderii densitatii osoase sau osteoporozei.

"Suplimentele nutritive sunt cheia mentinerii unei stari bune de sanatate si a unei stari generale bune la orice varsta. Mai mult decat atat, acestea servesc ca parte integranta a unui regim sanatos si ofera beneficii valoroase in mentinerea sanatatii pentru unele categorii mai vulnerabile, precum varstnicii si femeile insarcinate", declara dr. Felix Reiff, de la Bayer HealthCare.


Cine are nevoie de suplimente alimentare?

Daca urmezi o dieta sanatoasa, diversificata care include o varietate de legume, fructe, cereale, carne slaba sau peste, este probabil sa nu ai nevoie de suplimente nutritive. Insa in cazul in care ai o alimentatie deficitara, suplimentele pot fi solutia potrivita pentru tine.

Specialistii iti recomanda suplimentele nutritive in cazul in care:

  • Esti la dieta sau consumi mai putin de 1.600 de calorii pe zi;
  • Esti vegetarian;
  • Esti insarcinata, incerci sa ramai insarcinata sau alaptezi;
  • Ai sangerari abundente in perioada menstruala;
  • Te afli la menopauza;
  • Suferi de o boala care afecteaza modul in care organismul absoarbe sau foloseste anumiti nutrienti (diaree cronica, alergii alimentare, intolerante alimentare sau afectiuni ale ficatului, intestinelor, pancreasului).
 
Discuta cu medicul sau nutritionistul despre suplimentele si dozele de care ai nevoie. Nu uita sa intrebi daca prezinta efecte secundare si daca pot interactiona cu alte medicamente. Este recomandat sa nu depasesti doza scrisa pe eticheta.


Studiu: Alimentatia europenilor este deficitara

Chiar si in cazul unei alimentatii echilibrate, europenii nu primesc un aport satisfacator de vitamine si minerale esentiale pentru o viata sanatosa. Aceasta este concluzia unui studiu efectuat pe 3.500 de adolescenti din zece tari europene.

"Mai mult de jumatate dintre adolescentii care au luat parte la studiu au avut niveluri ale vitaminei D mai scazute decat nivelul optim", declara prof. dr. Marcela Gonzalez-Gross, profesor in Sport, Nutritie si Psihologie la Universitatea din Madrid, Spania. Vitamina D este precursor al catorva hormoni care influenteaza in mod semnificativ echilibrul de calciu din organismul uman si este importanta pentru sanatatea sistemului osos.

Peste 60% dintre varstnici prezinta un aport alimentar deficitar de vitamina D, E si acid folic. La tinerii si adultii de varsta mijlocie in schimb, s-a observat un deficit de vitamina B1, acid pantotenic si biotina. Aceste deficiente pot provoca o stare de oboseala, de slabiciune si susceptibilitate crescuta la infectii.

"Din varii motive, multi oameni nu isi asigura aportul zilnic recomandat din anumiti micro-nutrienti esentiali. Suplimentele nutritive servesc ca si plasa de siguranta atunci cand necesarul zilnic nu este asigurat in totalitate printr-o alimentatie echilibrata", a afirmat prof. dr. David P. Richardson de la Universitatea Newcastle, Marea Britanie.

Ai nevoie de un sfat?

Intreaba pe

Afla ultimele noutati

Aboneaza-te la newsletter »
 

Comentarii (4)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • mihail pe 11 Mai 2009, 20:08
    dumbravan

    AM INCERCAT SI EU MINERALE SI AM OBSERVAT CA ORGANISMUL DUCE UN MOD DE VIATA SANATOS SI NU OBOSESTE PLUS LA ASTA MARESTE MASA MUSCULARA!

    0
    0

  • F Magdalena pe 16 Apr 2009, 22:43
    buna seara

    oricine are nevoie de suplimente naturale,indiferent de varsta...datorita lor evitam sa luam anumite medicamente ce au posibile reactii adverse,adica contraindicatii.cu ajutorul lor amanam imbatranirea ''timpurie'',deci suntem ceea ce mancam. pentru cei interesati de mai multe detalii magdalena_filip@yahoo.com sau 0742 150 828

    0
    0

  • corina pe 16 Apr 2009, 14:14
    suplimente alimentare

    CRED CA DACA NU AR FI ACESTE SUPLIMENTE CU ALIMENTATIA DIN ZIUA DE AZI NU AM SUPORTA VIATA MODERNA IN CARE NE AFLAM

    0
    0

  • margo60 pe 16 Apr 2009, 08:38
    Suplimente

    Eu iau suplimente alimentare de aproape un an.Sunt foarte eficiente, mai ales fiindca legumele si fructele noastre nu mai au aceleasi calitati ca acum 50 de ani, datorita ingrasamintelor chimice scade cantitatea de vitamina din fruct. Cele cu adevarat organice sunt foarte scumpe, asa ca nu ne ramane decat suplimentul alimentar. Trebuie insa avut grija la alegerea furnizorului, deoarece am constatat pe propria mea piele ca multe suplimente sunt sintetice.

    0
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod