Cerealele - aliatele siluetei tale!


Fructe, legume din belsug, lactate degresate, carne slaba si multe lichide fara zahar - toate fac parte din "Biblia" (nescrisa) a dietelor, iar cunoscatoarele pot da marturie ca fara acestea...

Fructe, legume din belsug, lactate degresate, carne slaba si multe lichide fara zahar - toate fac parte din "Biblia" (nescrisa) a dietelor, iar cunoscatoarele pot da marturie ca fara acestea nu exista silueta supla, fara cusur.

Pe de alta parte, fugim de paine sau paste, convinse fiind ca nu aduc decat kilograme in plus taliei noastre. Procedezi, insa, corect cand respingi tot ce tine de grupa cerealelor?

Uneori, suntem hiper-atente si atat de suspicioase cand vine vorba sa includem un aliment nou in cura de slabire, incat tindem sa trecem cu vederea cel mai simplu principiu, si anume acela ca o silueta armonioasa porneste intotdeauna de la o alimentatie echilibrata, dar si diversificata.

Nutritionistii au subliniat ca o dieta echilibrata, care sa asigure respectarea principiilor nutritive in cantitati optime, se bazeaza pe o "piramida a alimentatiei". Astfel, fiecare grupa de alimente reprezinta cate o treapta a piramidei si, de asemenea, ponderea in care acestea trebuie sa se regaseasca intr-o alimentatie echilibrata.

"Grupa cerealelor - cereale integrale, paine, orez, paste fainoase - reprezinta baza piramidei alimentatiei si se recomanda a fi consumate din belsug (6-11 portii/zi).", a explicat Prof. Dr. Gabriela Radulian de la Institutul de Diabet, Nutritie si Boli Metabolice "Nicolae Paulescu".

Medicul a adaugat ca "prin intermediul lor, se pot asigura o serie de nutrienti in dieta zilnica a tuturor persoanelor, indiferent de varsta. De aceea, cerealele reprezinta o importanta sursa de energie, necesara bunei desfasurari a activitatii fizice si intelectuale zilnice".

Cereale, inca de la micul dejun...

Energia furnizata de cereale trebuie repartizata in trei mese principale si doua gustari.

Incepe cu un mic dejun sanatos (peste care nu trebuie sa sari!), pentru a fi energica intreaga zi si a te concentra mai eficient la ceea ce ai de facut pe durata unei zile.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Comentarii (4)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • Gina pe 10 Oct 2010, 20:10
    cum triseaza unii pentru a parea Profesor

    Am aflat cu stupoare rezidenta fiind in Institutul de Diabet, ca Dna Prof Gabriela Radulian se foloseste de titlul de Prof la Catedra de Igiena a Facultatii de Stomatologie alaturandu-l de acela de "medic primar diabet" ca sa induca in eroare opinia publica: vrea sa para Profesor de Diabet, Nutritie si Boli Metabolice. Pacat ca se permite asa ceva si Societatea de Diabet, Colegiul Medicilor, Institutul de Diabet nu iau atitudine pentru a preveni astfel de abuzuri. Mai nou dna medic primar conduce doctor in "Diabet si Nutritie" cu toate ca este doar medic primar. Ar fi trebuit sa conduca doctorat in "Igiena". De! In Romania totul este posibil...

    0
    0

  • ReD pe 14 Aug 2009, 12:01
    JC

    Ma sincer voi sunteti dezinformati? Chiar credeti ca cerealele Nestel / Chocapic / Nestel Fitness / Fulgi de Porumb sunt bune pentru slabit sau sanatoase???? Acestea toate sunt cereale procesate si pline de zahararuri. Singurele cereale bune si semi-integrale sunt cele din muesli, dar cautati fara zahar daca tineti la dieta dumneavoastra. Tineti minte: cerelalele sunt integrale daca contin totul: de la coaja la germeni: adica pe scurt daca le pui in apa si incoltesc sunt integrale, altfel fix p**a! Si inca ceva: daca mancati cereale, mancati cu lapte gras: NU folositi lapte degresat, este degeaba. Acel 1.5% grasime diferenta nu o sa va ingrase, ci chiar din contra.

    0
    0

  • cacucilacram_B pe 14 Apr 2009, 15:35
    BUNA

    AM O PARERE F. DESPRE SFATURILE EVEI

    0
    0

  • nyyna_nina pe 13 Apr 2009, 17:49
    cerealele aliatul siluetei tale

    cerealele ciocapic suntn bune pentru silueta

    0
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;