Cele mai eficiente 10 sfaturi pentru o digestie bună


Stilul tău de viață și mâncărurile pe care le consumi îți influențează felul în care se desfășoară digestia. Dacă bei apă, ai un aport bogat de fibre și faci exerciții îți vei ajuta corpul să aibă o digestie bună.

Urmează o dietă bogată în fibre

O dietă bogată în fibre, care conține cereale integrale, legume și fructe, contribuie la sănătatea aparatului digestiv. „O dietă bogată în fibre ajută la mișcarea mâncării de-a lungul tractului digestiv, reducând astfel șansele de a fi constipat”, susține dr. Maria Adams, profesor și consultant nutrițional în cadrul Marblehead, Massachusetts, citată de publicația Everydayhealth.com O dietă bogată în fibre contribuie la tratarea diferitelor afecțiuni digestive, cum sunt diverticuloza, hemoroizii și sindromul de colon iritabil. În plus, ajută la menținerea unei greutăți constante.


Consumă atât fibre solubile cât și insolubile

Este important să consumi ambele tipuri de fibre, pentru că ele ajută sistemul digestiv în mod diferit. „Fibrele insolubile nu pot fi digerate de către organism, rolul lor fiind acela de a da soliditate scaunului.”, explică specialistul. Printre cele mai bune surse de fibre insolubile se numără tărâțele de grâu, plantele și cerealele integrale. Cele mai bune surse de fibre solubile sunt cele obținute din tărâțele de ovăz, nuci, semințe și legume.


Limitează consumul alimentelor bogate în grăsimi

În general, alimentele bogate în grăsimi încetinesc procesul de digestie, crescând astfel riscul de constipație. Dar pentru că și grăsimile sunt importante într-o dietă echilibrată, este recomandat să consumăm grăsimi împreună cu alimente foarte bogate în fibre pentru ca astfel să avem o digestie cât mai bună.


Alege carnea mai slabă

Proteinele reprezintă o parte esențială într-o dietă sănătoasă, dar carnea cu grăsime poate avea drept consecință o digestie îngreunată. Atunci când alegi carnea, optează pentru bucățile mai slabe, așa cum sunt mușchiul de porc sau carnea de pui fără piele.


Introdu probioticele în dieta zilnică

Probioticele sunt similare bacteriilor sănătoase care există în mod natural în tractul digestiv.
„Probioticele ajută la menținerea sănătății organismului, prin combaterea efectelor unei nutriții deficitare, ale consumului de antibiotice și ale stresului”, susține dr. Adams. În plus, probioticele contribuie la absorbția nutrienților, ajută la descompunerea lactozei și întăresc sistemul imunitar. Dr. Adams recomandă consumul zilnic de probiotice provenite din surse cum sunt iaurtul degresat și chefirul.


Mănâncă la ore fixe

Dacă mânânci la ore fixe, atât mesele principale ale zilei cât și gustările, îți ajuți sistemul digestiv să funcționeze la cei mai buni parametri. Propuneți să iei fiecare masă a zilei la aceeași oră stabilită, în fiecare zi.


Hidratează-te!

Pentru o digestie sănătoasă este important să consumi cantități suficiente de apă. Fibrele atrag apa în colon, contribuind la curățarea lui și la o evacuare corespunzătoare.


Renunță la obiceiurile rele: fumat, cafea în exces și alcool

Băuturile alcoolice, cafeaua și tutunul influențează negativ activitatea sistemului digestiv și pot contribui la apariția unor afecțiuni digestive grave, cum sunt ulcerul și arsurile gastrice.


Fă sport cu regularitate

Sportul, practicat cu regularitate, contribuie la mișcarea alimentelor prin sistemul digestiv, reducând riscul de constipație.
De asemenea, ajută la menținerea unei greutăți corporale optime, ceea ce este la fel de important pentru sistemul digestiv. 


Controlează-ți stresul 

Stresul și anxietatea pot cauza o funcționare defectuoasă a sistemului digestiv, potrivit dr. Adams. Este important să găsești activități care te ajută să reduci nivelul de stres și să le practici cu regularitate.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;