Ce suplimente nutritive îmi sunt recomandate?

Suplimentele joacă un rol important în menţinerea sănătăţii. Stilul de viaţă haotic, alimentaţia necorespunzătoare şi solicitarea fizică au un impact negativ asupra sănătăţii noastre, provocând carenţe

Suplimentele joacă un rol important în menţinerea sănătăţii. Stilul de viaţă haotic, alimentaţia necorespunzătoare şi solicitarea fizică au un impact negativ asupra sănătăţii noastre, provocând carenţe.

 

Suplimentele alimentare sunt menite să asigure cantitatea de nutrienţi necesară pentru că organismul să funcţioneze la capacitatate maximă.  
Ce sunt suplimentele nutritive? Suplimentele nutritive sau alimentare sunt vitamine, minerale, plante medicinale sau alte substanţe care au drept scop îmbunătăţirea dietei. Pot fi găsite sub formă de pastile, capsule, prafuri sau lichide. Acestea pot fi folosite pentru a completa necesarul de vitamine şi minerale, pe care regimul alimentar nu-l asigură. Suplimentele însă, nu înlocuiesc anumite alimente şi nu oferă aceleaşi beneficii ca fructele sau legumele.
 
Atenţie! Suplimentele trebuie luate doar la recomandarea specialistului şi doar în dozele recomandate de acesta, ne sfătuieşte dr. Luana Sahian, medic în Medicină Generală şi consultant în nutriţie şi estetică corporală. Doar medicul poate spune exact de ce vitamine şi minerale ai nevoie.
 
 

Organismul tău are nevoie de suplimente?

 
Fie că eşti o persoană cu o viaţă activă şi solicitantă şi ai nevoie de un sprijin pentru a face faţă cu succes provocărilor cotidiene, fie că eşti o persoană preocupată de sănătatea ta, suplimentele îţi pot fi de folos.
Chiar dacă ai grijă de dieta ta şi încerci să fie cât mai diversificată, riscul de carenţe există, susţine specialistul. Potrivit cercetărilor, fructele şi legumele pe care le consumăm astăzi sunt mai sărace în vitamine şi minerale decât cele pe care le mâncau părinţii noştri acum câteva decenii. Una dintre explicaţii ar fi că fermierii urmăresc să obţină recolte mai bogate într-un timp cât mai scurt, iar metodele folosite în acest scop micşorează capacitatea plantei de a produce nutrienţi şi de a-i absorbi din sol. O altă explicaţie este timpul petrecut de aceste alimente pe rafturi sau drumul lung pe care îl fac pentru a ajunge în magazine, toate acestea afectând calitatea lor, ducând la o demineralizare şi la pierderea prospeţimii.


Ce suplimente sunt recomandate în funcţie de vârstă?

 
Potrivit dr. Sahian, cu fiecare 10 ani trecuţi, rata metabolică scade. Astfel, nevoile organismului cresc pe măsură ce înaintam în vârstă.

Fiecare categorie de vârstă este caracterizată de nevoi diferite. La 20 şi 30 de ani, femeia are nevoie de suplimente precum cele pe bază de magneziu care sprijină bună funcţionare a celulelor nervoase şi a sistemului muscular şi are o acţiune anti-stres (fiind utile pentru momentele de suprasolicitare fizică şi psihică) sau coenzimă Q10 care, pe lângă faptul că luptă împotrivă ridurilor şi asigură un aspect proaspăt al pielii, încetineşte şi procesul de îmbătrânire la nivel celular şi stimulează sistemul imunitar.
 
După vârsta de 40 de ani, nevoile se schimbă şi cresc, susţine specialistul, metabolismul funcţionează mai greu, iar femeia se confruntă cu un tranzit intestinal mai lent şi, din cauza nivelului scăzut de calciu din organism, cu un risc crescut de osteoporoză şi afecţiuni dentare. Acestei categorii de vârstă, specialistul le recomandă în special suplimentele de calciu şi vitamina D pentru creşterea densităţii osoase şi menţinerea mobilităţii, testele clinice demonstrând ca pot reduce cu până la 29% riscul fracturilor de şold cauzate de scăderea densităţii osoase. De asemenea, sunt recomandate şi cele care conţin coenzimă Q10 şi vitaminele B.

 

Suplimentele pe bază de Ginkgo Biloba ajuta la menţinerea şi întărirea vitalităţii intelectuale, stimulând formarea de globule roşii şi în acest mod aprovizionarea cu sânge oxigenat a creierului şi a întregului organism, iar complexul de vitamine B susţine performanţa intelectuală prin sprijinirea bunei funcţionari a sistemului nervos. Pentru probleme legate de nivelul colesterolul şi al trigliceridelor, suplimentele de Omega 3, ajută la întărirea sistemului cardiovascular şi la menţinerea nivelului optim de colesterol şi trigliceride din sânge.
 
Nu uita! Suplimentele alimentare nu trebuie să înlocuiască o alimentaţie sănătoasă!

 

Comentarii (1)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • chitea pe 18 Sep 2010, 00:50
    vreau sa slabesc

    am 17 ani si 63 de kg

    0
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată