Ce să comanzi la masa de prânz când ești însărcinată?

Este foarte important să știi ce trebuie să consumi și ce alimente să eviți când ești însărcinată, dar lucrurile pot deveni mai complicate dacă iei masa la restaurant. Descoperă ce opțiuni ai la dispoziție și ce preparate trebuie să dispară din farfuria ta.
Cele nouă luni de sarcină vor fi o perioadă plină de emoții unice și de momente speciale, dar nu trebuie să pierzi din vedere alimentația utilă pentru tine și bebelușul tău. Chiar dacă atunci când ești acasă vei putea alege direct alimentele indicate de medicul tău și poți ocoli foarte simplu variantele care au riscuri, când ieși în oraș lucrurile nu vor fi atât de clare, mai ales pentru că multe preparate pot avea ingrediente la care nu te aștepți. În aceste condiții nutriționiștii au alcătuit o listă care prevede ce poți comanda, astfel încât să poți mânca sănătos în timp ce te relaxezi în pauza de prânz și uiți puțin de tot ce ai de rezolvat după-amiaza.
Riscul de toxiinfecții alimentare este mult mai ridicat pentru femeile însărcinate, așa că este bine să știi cum să te orientezi când citești meniul pentru a evita sursele de bacterii sau mercurul, obținând vitamine și minerale benefice pentru tine și bebeluș.

 
Iată ce poți comanda când ești însărcinată și vrei să mănânci de prânz la restaurant:

 
1. Evită salata specială a restaurantului, mai ales dacă are șuncă, ouă fierte, brânză maturată, frunze de salată verde și legume

„Evită acest tip de salată pentru că este foarte riscantă. Este foarte puțin probabil ca restaurantul să fi încălzit șunca, ceea ce face ca riscul de contaminare cu bacterii și de infecții să fie foarte ridicat. O astfel de infecție poate afecta placenta și fătul, consecințele mergând până la avort”, avertizează dr. Elizabeth Ward, nutriționist.

 
2. Comandă mai rar salată Caesar

Dressingul tradițional pentru această salată este preparat din ouă crude, un ingredient interzis atunci când ești însărcinată. Există multe restaurante care nu mai prepară dressingul în acest mod sau care îl folosesc pe cel de la sticlă, evitând astfel riscurile. „Întreabă întotdeauna chelnerul cum este pregătită salata Caesar, în special dressingul, pentru a evita complicațiile.
Dacă nu ți se dă un răspuns clar cere schimbarea dressingului clasic cu vinegretă sau comandă altceva”
, recomandă dr. Frances Largeman-Roth, nutriționist.

 
3. Comandă mai des salată Mesclun cu legume rumenite la grătar și friptură slabă de pui

„O salată cu un topping de friptură de pui la grătar și felii de legume rumenite este o alegere mult mai sigură decât carnea procesată. Vei obține o doză importantă de proteine, acid folic, vitamina A și vitamina K”, potrivit dr. Ward.

 
4. Comandă mai rar omletă cu spanac, roșii și brânză feta

„Primul lucru pe care trebuie să-l faci este să întrebi dacă brânza conținută de omletă este obținută din lapte pasteurizat. Brânza feta, cea cu mucegai și gorgonzola te pot expune riscurilor de infecții, dar ouăle și legumele sunt alegeri foarte utile pentru perioada sarcinii”, spune dr. Ward.

 
5. Comandă mai des sandvișuri cu ton

„Sunt recomandate 180g de ton la nivel de săptămână datorită conținutului de mercur.
Acest lucru înseamnă că poți mânca până la 3 sandvișuri cu ton pentru a te încadra în doza recomandată. Femeile însărcinate au tendința de a nu consuma suficienți acizi grași de tip Omega-3, care sunt esențiali pentru dezvoltarea creierului bebelușului și pentru acuitatea vizuală, așa că nu ezita și alege mai des aceste sandvișuri”
, spune dr. Largeman-Roth.

 
6. Comandă mai rar cannoli

Acest desert nu este complet interzis, dar trebuie neapărat să te asiguri că este preparat cu brânză pasteurizată pentru a evita efectele negative.

 
7. Comandă mai des șerbet

Dacă ai grijă la mărimea porției șerbetul este desertul ideal pentru că are o aromă foarte plăcută și nu te vei plictisi curând de el. Se digeră ușor, dar conține mult zahăr, așa că nu exagera pentru a evita excesele calorice.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată