Care este cea mai sănătoasă ciocolată?

Cremoasă și delicată, savoarea ciocolatei este aproape imposibil de refuzat. Descoperă care este cea mai sănătoasă ciocolată.
Una dintre cele mai bune vești pe care le-au dat cercetătorii în ultimii ani a fost cea legată de efectele pozitive ale consumului de ciocolată. De îndată ce s-a aflat că delicioasa ciocolată este utilă pentru prevenirea atacurilor de cord sau a accidentelor vasculare cerebrale dietele au dobândit o nouă semnificație. Dacă este posibil să consumi și lucruri care un gust bun regimul nu mai este la fel de intimidant, iar drumul spre greutatea ideală devine mult mai interesant. Chiar dacă ciocolata poate fi considerată un remediu contează foarte multe ce sortiment alegi. Dacă te-ai întrebat care este cea mai sănătoasă ciocolată, află că și nutriționiștii au avut dificultăți pentru a identifica tipul de ciocolată care asigură cele mai multe beneficii organismului. Aparent, ciocolata este un remediu la îndemâna oricui, dar dacă nu alegi varianta potrivită poți consuma grăsimi saturate în exces și prea mult zahăr. 

 
Cacaua și indienii Kuna

Ciocolata a fost folosită pentru efectele curative timp de mii de ani, dar efectele ei benefice pentru protecția inimii au fost recunoscute de-abia la începutul anilor ’90. Cercetătorii de la Harvard, coordonați de Norman Hollenberg au investigat de ce indienii Kuna, localizați în Insulele San Blas din Panama, nu sufereau de hipertensiune arterială, nici măcar la vârste înaintate. Acest lucru venea în contradicție cu un consum ridicat de sare, ceea ce i-a determinat pe oamenii de știință să le studieze dieta cu mai multă atenție.
Dacă ar fi fost vorba numai despre factori genetici, atunci indienii Kuna nu ar fi trebuie să aibă probleme nici dacă se mutau la oraș, într-un mediu modern.
Cu toate acestea, din momentul în care părăseau locurile natale, indienii aveau aceleași probleme cu hipertensiunea ca și restul populației de o vârstă similară. De asemenea, studiile au arătat că indienii Kuna care locuiau în insule aveau un risc mult mai redus de afecțiuni cardiovasculare și cancer, comparativ cu restul populației de pe același continent. După ce au exclus factorii perturbatori cum sunt stresul sau poluarea, cercetătorii au concluzionat că diferența era dată de meniul zilnic al acestor indieni. Echipa condusă de Hollenberg a observat o diferență dramatică în dieta acestor indieni și anume faptul că ei consumau zilnic mai mult de 5 căni de cacao caldă, de persoană.
Este o mare diferență între cacaua caldă pe care o beau indienii Kuna și ciocolata caldă pe care o poți cumpăra de la magazin, datorită modului de prelucrare și procesare a boabelor de cacao.

 
Prelucrarea

Boabele de cacao provin din arborele de cacao și, după ce sunt culese și coapte, rezultă un lichid care conține părți solide și unt de cacao. Prelucrarea înlătură o mare parte din untul de cacao, păstrând părțile solide, din care se obține pudra de cacao pe care o cunoaștem cu toții. Această pudră conține majoritatea flavonoidelor, antioxidanții care au efecte pozitive asupra organismului.
Flavonoidele au un efect benefic asupra producției de oxid nitric, stimulând circulația sângelui spre inimă, creier și extremități. De asemenea, reduc inflamațiile și previn dezvoltarea celulelor maligne ca urmare a acțiunii nocive a radicalilor liberi.
În această etapă pudra de cacao este amară, fiind combinată cu bicarbonat de sodiu prin alcalinizare pentru a o închide la culoare și a-i reduce aciditatea, astfel încât să fie mai ușor de utilizat la prepararea băuturilor. Din păcate, această metodă de procesare apărută în Olanda și practicată de aproape 200 de ani, reduce cantitatea de flavonoide cu până la 80%. În aceste condiții, dacă ai crezut că poți alege cea mai sănătoasă ciocolată în funcție de conținutul de cacao, această constatare a cercetătorilor contrazice vechile presupuneri.
Conținutul de cacao al ciocolatei, indiferent dacă este de 60, 70% sau chiar mai mult  nu este un indicator relevant pentru conținutul de antioxidanți al produsului pe care-l consumi. Cercetătorii de la Harvard consideră că ambalajul unei ciocolate nu ar trebui să evidențieze conținutul de cacao, ci mai degrabă cantitatea de antioxidanți din produs. Astfel, indienii Kuna consumau cacao obținută direct de la sursă, neprocesată, cu un conținut foarte ridicat de flavonoide. 

 
Formula ideală

Untul de cacao are o calitate unică de a se topi la temperatura corpului uman, astfel încât devine delicios de îndată ce-l guști.
Cu toate acestea, conținutul ridicat de grăsimi și calorii poate periclita silueta dacă nu este corelat cu reducerea caloriilor provenite din alte alimente. O tabletă de ciocolată de 100g conține 500 de calorii, față de numai 12 calorii, cât are o lingură de pudră de cacao neîndulcită. Obezitatea crește riscul de afecțiuni cardiovasculare, diabet și cancer, așa că nu este recomandat să încerci să obții beneficii printr-un consum ridicat de ciocolată. Din contră, o cantitate excesivă te poate face mai susceptibil la îmbolnăviri. Nu ai nevoie decât de o cantitate redusă de cacao pentru a obține beneficiile legate de longevitate și prevenirea hipertensiunii arteriale.
Astfel, cercetările relizate au relevant că indienii Kuna din Panama au consumat cea mai sănătoasă ciocolată deoarece pudra de cacao nu era procesată, iar conținutul de flavonoide rămânea intact. Procedeul olandez de prelucrare a pudrei de cacao prin alcalinizare reduce dramatic beneficiile, iar conținutul ridicat de cacao nu transformă ciocolata aleasă într-o variantă sănătoasă. Cel mai bine este să alegi ciocolata naturală, care nu a fost obținută prin alcalinizare și prin utilizarea metodelor convenționale.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată