Calugarii budisti stiu mai multe


Facebook Twitter gplus Comenteaza
Calugarii budisti stiu mai multe
Nu trebuie neaparat sa devii budist pentru a profita de secretelemedicinii manastirilor asiatice. Oricine poate folosi vechea stiintapentru a-si fortifica trupul si sufletul.

Sa ramai calma cand cineva iti fura locul de parcare, sa zambesti candurla copilul, sa fii linistita cand stresul atinge culmea - cine poateasa ceva? In lumea noastra "civilizata" aproape nimeni. Totusi, fiecareom are in el puterea aceasta. Cine a vizitat macar o data o tara dinOrientul Indepartat, cine a vazut o manastire stie: linistea interioaraexista si ea nu e numai secretul pentru un prezent lipsit de stres,ci si sansa unei vieti lungi si sanatoase. Dar care e pretul pentru asaceva? Asceza si renuntare totala? Nu! Chiar Buddha, acum 2500 de ani,a recomandat, dupa o lunga periada de castitate, "calea de mijloc"intre renuntare si implinire.
"Elementele fericirii sunt disponibile aici si acum" ne asiguraThich Nhat Hanh, una dintre cele mai mari personalitati budiste aleprezentului. Formula magica este simpla: un spirit relaxat este farmaciabudista. Lacomia, invidia, temerile si lipsa de concentrare slabescsistemul imunitar. Tot mai multi oameni din sfera noastra culturalasunt convinsi ca disciplina monastica veche de secole, care consideraca trupul, spiritul si constiinta formeaza un tot unitar, ii poateajuta. Pastrata ca un secret timp de sute de ani in manastirile asiatice,o mare parte din stiinta calugarilor este azi cunoscuta. Este foartesimplu sa transpui acest know-how in cotidianul nostru.

Traieste clipa!
Cand mergem, ne gandim deja la tel. Cand stam in fata televizorului, nerememoram toata ziua care tocmai a trecut. Cand suntem oare concentratiasupra unui singur lucru cu toate simturile? Cand suntem intr-adevaratenti? A te elibera de boala si nemultumire inseamna pentru budistia redobandi capacitatea de a trai clipa in loc sa te lasi purtat degriji si necaz in trecut sau in viitor. Numai cine se concentreazaasupra siesi, aici si acum, intelege necesitatea schimbarii moduluide gandire si actiune, gaseste linistea interioara. Insa atentia seinvata. Calugarii exerseaza toata ziua: ei respira controlat, fiecarepas e un act constient si cand mananca, mesteca fiecare imbucatura cuconcentrare, fara a se lasa distrati de conversatie.

Incearca si tu sa atingi asemenea performante cu urmatoarele exercitii:
Mancarea ca placere
Fa din cand in cand din luatul mesei mai mult decat o activitatecolaterala. Fara televizor, discutii, ziar. Concentreaza-te la fiecareinghititura asupra a ceea ce mananci. Incearca sa nu te gandesti latrecut sau viitor.

Incetineste ritmul
Totul se intampla deodata. Telefonul suna, copiii zbiara, mancarease arde pe foc. Si tu trebuie sa pleci. Tocmai in astfel de situatiiagitate budistii te sfatuiesc sa te calmezi si sa te concentrezi numaiasupra unui lucru. Vei constata si tu: chiar daca ritmul e mai lent,vei termina totul la timp.

Constientizeaza-ti trupul
Expertii recomanda sa te concentrezi cateva minute asupra intreguluicorp. Crestet, fata, umeri, brate, piept, burta etc. pana la varfuriledegetelor. Si in acest interval sa inregistrezi toate senzatiile(furnicaturi, crampe etc). Astfel vei invata sa recunosti din vremesemnalele trupului tau. Un sfat in plus: de sus in jos exercitiul areefect de relaxare, invers, de jos in sus, te incarca cu energie.

Meditatia - cheia linistii interioare
Cine isi poate abate atentia de la lucrurile exterioare spre celeinterioare este in stare sa atinga starea de fericire totala, departe detot ce e material. Cheia este meditatia. Aceasta arta a intrarii in sineusureaza intelegerea virtutilor si a cunoasterii si trebuie sa eliminetot ce e rau din corp. Meditatia calugarilor budisti dureaza deseoriore intregi. Dar nu te teme - cateva minute pot fi mai eficace decat osedinta lunga la care rezisti doar cu greu. Important e sa-ti gasestiun loc linistit, sa stai dreapta si sa respiri controlat.

Respiratie
Un extraordinar izvor de energie este concentrarea asupra respiratiei. Nute gandi un timp la nimic altceva. Sfatul nostru: fii atenta la respiratiaabdominala, expira cu zgomot si in acest timp gandeste-te: " Ma calmez,imi relaxez spiritul". Mantrele reprezinta o componenta a meditatieibudiste. Se spune ca in secolul IV d. Hr, calugarul chinez Chu-fak-nanga vindecat cu ajutorul acestor silabe mistice chiar epidemii. Vibratiileproduse de repetarea monotona a sunetelor au un efect benefic asupraorganismului. In a-fara de asta, mantrele au o influenta sugestivaasupra subconstientului.

Mantre vocale
Poti experimenta puterea sunetelor stand relaxata, cu picioareledepartate la nivelul umerilor si emitand vibrat vocalele I-E-A-O-U, unadupa alta, urmarind cu atentie unde isi desfasoara fiecare sunet putereasa. I pe craniu, E in restul trupului, A in partea de sus a toracelui,O in abdomen, U in partea de jos a abdomenului.

Mantre formulate
Fiecare propozitie negativa pe care o exprimam ne influenteazasanatatea. Sfatul nostru: dimineata, inainte de a te scula, incearcain locul proastei dispozitii ("Si asa totul o sa mearga prost azi")sa formulezi un gand pozitiv: "Rezolv totul cu usurinta".

Minte sanatoasa in trup sanatos
Alimentatie budista
Vindecare cu acupresura
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

Colesterolul trebuie urmărit cu atenţie de la vârsta de 30 de ani

Activitati sportive pentru copii la Cybex Gym

Presa din Elveția: Michael Schumacher cântărește doar 45 de kilograme!

Gwyneth Paltrow se menține în formă: Vedeta arată perfect după cura de detoxifiere

România mondenă: Dietă de vedetă. Cum au slăbit 4 celebrităţi?

"Dieta" Mihaelei Rădulescu: slană, ceapă și jumări

Cum văd românii un stil de viaţă sănătos: Sport și hrană naturală, dar mai puțină odihnă

Luni, 19 ianuarie, cea mai deprimantă zi din 2015

Meiul: De ce să-l mănânci şi cum să-l prepari

FOTO: Mirela Boureanu Vaida, o gravidă activă: Cum se menține în formă

Cum îşi menţineau siluetele divele din vechiul Hollywood

Simona Halep a câștigat turneul de la Shenzhen: "A fost un start fantastic"

Ghidul alimentaţiei sănătoase: Ce te ajută să slăbeşti la început de an

Un fruct de avocado pe zi ajută la scăderea colesterolului rău

DASH, cea mai bună dietă din SUA pentru al cincilea an consecutiv

Fii slabă! Cele mai bune exerciţii pentru picioare sexy şi tonifiate

Intră-ți în formă! Dă startul la sport cu echipamentele și aparatele marca Crivit de la Lidl

Iuliana Tudor, detoxifiere colorată

Dr. Oz: 5 reţete cu efect detoxifiant şi care te scapă de kilogramele în plus

Dietă: 5 întrebări despre alimentaţie şi adevăratele răspunsuri

Exerciţii şi reguli alimentare care te ajută să slăbeşti după Sărbători

Jamie Oliver: Zahărul poate distruge vieţi şi trebuie impozitat la fel ca tutunul

Cum să te ţii de hotărârile luate de Anul Nou

5 rezoluţii pentru un an 2015 sănătos. Cum să te ţii de ele?

Modă: 60 de ţinute ca să arăţi bine când faci sport. Ce echipament să alegi

5 soluţii rapide care stimulează digestia şi arzi mai multe calorii

Revelion 2015: 5 trucuri ca să nu-ţi fie rău de la prea multă mâncare şi alcool

5 deserturi vegane care-ţi vor uimi invitaţii de Revelion

Stilul de viaţă nesănătos provoacă peste 40% din cazurile de cancer. Fumatul, cel mai mare risc

De ce nu au efect dietele de Revelion