Beneficiul surprinzător al scorțișoarei

Dacă îți place scorțișoara, atunci poți adăuga puțin mai multă data viitoare când faci o prăjitură sau bei o ciocolată caldă.
Noile cercetări evidențiază beneficiul surprinzător al scorțișoarei - stimularea metabolismului în celulele țesutului adipos la oameni și șoareci.

Care este beneficiul surprinzător al scorțișoarei? Iată ce spun specialiștii în sănătate

În noul studiu, publicat în revista Metabolism, cercetătorii de la Universitatea din Michigan au testat efectul cinamaldehidei, uleiul esențial care dă aroma scorțișoarei, pe celulele grase de la șoarecii de laborator, precum și celulele grase de la patru oameni. Aceștia au descoperit că expunerea la uleiul de scorțișoară a determinat celulele umane și animale să înceapă arderea caloriilor printr-un proces cunoscut sub numele de termogeneză.
Atunci când au privit procesul mai îndeaproape, oamenii de știință au observat că uleiul a crescut activitatea mai multor gene, enzime și proteine care sunt cunoscute pentru faptul că stimulează metabolismul grăsimilor.

Celulele de grăsime, numite și adipocite, stochează în mod normal energie sub formă de lipide. Din punct de vedere evolutiv, energia stocată poate fi folosită de organism în timpul perioadelor în care este privat de alimente sau poate fi transformată în căldură în timpul perioadelor mai reci.

Dar într-o societate în care alimentele și căldura sunt relativ abundente, energia stocată adesea nu are unde să meargă și poate duce la creșterea nedorită a greutății.
Consumul regulat de scorțișoară poate reprezenta o modalitate de a face celulele de grăsime să ardă o parte din acea energie, mai degrabă decât să o stocheze pe toată.

Studiul a analizat efectul scorțișoarei asupra adipocitelor în mod direct, nu asupra corpului uman. Însă este nevoie de mai multe studii pentru a afla dacă scorțișoara are același efect asupra oamenilor și care sunt implicațiile unei termogeneze crescute. Deși este considerată sănătoasă folosirea scorțișoarei în cantități obișnuite în alimente, este încă prea devreme pentru a determina o doză eficientă.

Puțină scorțișoară presărată din când în când nu este suficientă pentru a arăta efectele imediate și măsurabile asupra metabolismului.
Cu toate acestea, nu ar trebui să mănânci o cantitate mare de scorțișoară. Oamenii de știință bănuiesc că va exista un efect cumulat și că de-a lungul timpului poți obține aceste beneficii. Acesta nu este primul studiu care sugerează efectele benefice ale scorțișoarei asupra proceselor metabolice ale organismului. Alte cercetări au descoperit că acest condiment poate să protejeze șoarecii de laborator împotriva obezității și hiperglicemiei și este asociat cu un nivel scăzut al zahărului din sânge în cazul persoanelor cu diabet zaharat de tip 2.
iulia-mirica