Alimentul pe care nu trebuie să-l consumi niciodată înainte de somn


Ştim că trebuie să evităm cofeina, zahărul şi alcoolul înainte de a merge la culcare, deoarece disturbă somnul. Însă, mai există ceva ce nu este deloc bine să consumi la ore târzii.
Calitatea somnului este influenţată în mare măsură de alimentele sau băuturile pe care alegem să le consumăm la ore târzii. Acestea au un impact nefavorabil asupra noastră, deoarece în loc să pregătim organismul pentru somn, alegem să mâncăm la ore târzii şi să nu oferim pauza necesară sistemului digestiv.

Chiar înainte de somn nu este recomandat să mănânci absolut nimic, deoarece corpul tău va fi nevoit să muncească pentru a digera acel aliment. Ceaiurile din plante cu rol calmant sunt singurele opţiuni care rămân pentru orele târzii, însă şi acestea ar fi bine să fie consumate mai devreme pentru a împiedica micţiunea nocturnă.

Dacă ştim deja că alcoolul, cofeina şi zahărul sunt printre cele mai proaste alegeri pe care le putem face înainte de a merge la culcare, se pare că mai există încă ceva ce nu este deloc recomandat să mâncăm la orele târzii: proteine. Consumul alimentelor bogate în proteine trebuie evitat înainte de culcare, deoarece disturbă somnul şi vei adormi foarte greu, explică un medic pentru publicaţia byrdie.co.uk

"Sistemul digestiv trebuie să lucreze intens pentru a digera aceste alimente bogate în proteine, timp în care sunt stimulate sucurile gastrice", explică medicul Nada Milosavljevic.
Drept urmare îţi va fi greu să adormi şi vei avea un somn agitat, astfel că dimineaţa te vei trezi obosită.

O cină care conţine proteine de calitate, carbohidraţi complecşi şi grăsimi sănătoase trebuie luată mai devreme, cu 2-3 ore înainte de somn. De asemenea, aşa cum bine ştii este de preferat să nu exagerezi cu cantităţile şi să te limitezi la o porţie mică de mâncare seara pentru a avea un somn odihnitor.

O cană cu ceai din plante medicinale rămâne singura opţiune bună pentru orele târzii, dacă vrei să adormi repede şi să ai un somn odihnitor. Mută cina la o oră rezonabilă, nu exagera cu porţiile, menţine o temperatură sub 20-21 de grade Celsius în dormitor şi evită petrecerea timpului pe telefon/laptop odată ce te-ai pus în pat la somn. Acestea câteva mici trucuri te pot ajuta să îmbunătăţeşti considerabil calitatea somnului şi să beneficiezi de efectele sale revigorante.
 

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;