Alimentele care inving depresia

Îmi plac florile, câinii și pisicile. Îmi place să fiu la curent cu toate noutățile din modă. Cel mai mult îmi place să scriu despre modă, frumusețe și vedete.
Îmi plac florile, câinii și pisicile. Îmi place să fiu la curent cu toate noutățile din modă. Cel mai mult îmi place să scriu despre modă, frumusețe și vedete.
Depresia ne afecteaza pe toti, cel putin o data in viata. Dincolo de factorii genetici, care ne predispun mai mult sau mai putin la aparitia depresiei, alimentatia defectuoasa si lipsa activitatii fizice par sa fie factori de baza in aparitia unor stari de spirit proaste.
Depresia ne afecteaza pe toti, cel putin o data in viata. Dincolo de factorii genetici, care ne predispun mai mult sau mai putin la aparitia depresiei, alimentatia defectuoasa si lipsa activitatii fizice par sa fie factori de baza in aparitia unor stari de spirit proaste.

Studiile din ultima vreme au demonstrat ca imbogatirea dietei zilnice cu anumite alimente ne ajuta sa pastram depresia la distanta, dar chiar sa o si tratam, daca este prezenta. Iata care sunt principalii nutrienti antidepresivi si in ce alimente ii poti gasi.

Uridina


Un studiu efectuat de cercetatorii de la Universitatea Harvard a evidentiat faptul ca anumite alimente sunt mai eficiente decat medicamentele antidepresive in tratarea depresiei, potrivit naturalnews.com. Studiul a mai aratat ca acizii grasi omega 3 si alimentele bogate intr-un compus numit uridina au reusit sa reduca simptomele depresiei mai eficient decat anumite medicamente antidepresive.


Uridina se gaseste in alimente precum zaharul din trestie, rosii, drojdie de bere sau broccoli.

Acizii grasi omega 3


Membrana exterioara a celulelor nervoase este alcatuita in mare parte din acizi grasi. Prin urmare, grasimile sunt esentiale pentru sanatatea si buna lor functionare, dar nu orice tip de grasimi. Grasimile nesaturate, precum acizii grasi omega-3, se afla in topul nutrientilor ce nu ar trebui sa lipseasca dintr-o dieta echilibrata.
Pestele, in special cel oceanic, contine cantitati impresionante de acizi grasi omega-3.

"Acizii grasi omega 3 fac membrana mitocondriala mai flexibila, iar uridina asigura 'materie prima' pentru desfasurarea mult mai rapida a reactiilor chimice", a declarat Prof. Dr. Perry Renshaw, unul dintre coordonatorii studiului efectuat la Harvard.

Vitaminele B12 si B6


Un aport redus de folati si vitamina B12 este asociat cu aparitia tulburarilor depresive. Unii cercetatori sustin ca estrogenul din pilulele anticonceptionale ar determina o deficienta de vitamina B6. De aceea este recomandat sa previi starile depresive cu ajutorul suplimentelor de vitamine sau a alimentelor cu un continut ridicat de vitamina B6 si vitamina B12, precum: avocado, banane, ficat, soia, carne de pasare si vita, ton, somon, alune, arahide.

Vitamina B1


Cunoscuta si sub denumirea de tiamina, vitamina B1 detine un rol important in biosinteza neurotransmitatorilor. O dieta saraca in tiamina afecteaza capacitatea de concentare, memoria si provoaca o stare generala letargica.
Potrivit site-ului www.sciencecases.org, vitamina B1 nu poate fi stocata sau produsa de catre organismul uman, prin urmare, este necesar ca prin alimentatie sa se refaca "depozitele" interne de vitamina B1.

Cerealele integrale reprezinta principala sursa de vitamina B1.
Fixarea vitaminei B1 in organism este afectata negativ de obiceiuri precum consumul de alcool, cafea sau ceai negru.


Vitamina D


Putin timp petrecut la soare te face sa te simti mai bine? Asta pentru ca razele soarelui ajuta organismul sa sintetizeze vitamina D. Studii efectuate de-a lungul timpului arata ca exista o stransa legatura intre nivelul scazut al acestei vitamine din organism si tulburarile depresive sezoniere. Foarte putine alimente contin vitamina D, de aceea, pentru sintetizarea acesteia, este recomandata expunerea la soare pentru perioade scurte.

Vitamina D se gaseste in cantitati mici in peste gras, ficat de vita, branzeturi sau galbenus de ou.
 

Comentarii (4)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • gabi pe 25 Dec 2009, 12:16
    buna

    Am terminat o cutie de slim down si am slabit 6kg,dupa sarbatori o sa-mi mai cumpar o cutie.Sarbatori fericite!

    1
    0

  • nae elena pe 22 Dec 2009, 14:09
    slim down

    Eu am slabit cu slim down 7kg in 20 ziel,sunt cele mai bune pastile pentru slabit.

    1
    0

  • si prin miscare pe 16 Dec 2009, 01:01
    urmarit de pe video online

    Invatati cum sa va descurcati pe orice stil de muzica fara sa platiti nici un ban stand doar in fata calculatorului pe oraderecreatie.ro si asta nu este tot, facand miscare imbunatatiti stare dvs de buna dispozitie si sanatate asadar imbinati utilul cu placutul stand citeva minute pe oraderecreatie.ro

    0
    0

  • exista alta metode pe 16 Dec 2009, 01:00
    de a scapa de stress depresie si alte

    pe langa toate aceste stress si depresie poate fi eliminat si prin alte metode ce sunt prezentate pe oraderecreatie.ro

    0
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată