Alimente perfecte pentru sănătatea oaselor

iulia-mirica
Cu toate că este cunoscut pentru proprietățile sale de întărire a oaselor și dinților, calciul este vital și pentru menținerea sănătății celulelor, secreția horomonilor, coagularea sângelui, contracția și relaxarea mușchilor. Pe scurt, organismul are nevoie de calciu pentru a funcționa. Iată ce alimente sunt perfecte pentru sănătatea oaselor!
Ce alimente să consumi pentru a întări și menține sănătatea oaselor?

Lapte


Deși au existat unele îndoieli cu privire la lapte și importanța acestuia ca sursă de calciu, din cauza nivelurilor sale ridicate de grăsimi și proteine, un pahar cu lapte conține aproximativ 300 de miligrame de calciu. Mai puțin de jumătate din această cantitate (131 de miligrame) se pierde în procesul de procesare a proteinei, însă vei obține 169 de miligrame de calciu.

Brânză


Toate produsele lactate reprezintă o sursă importantă de calciu. 30 de grame de brânză conțin 224 de miligrame de calciu.
Totuși, la fel ca în cazul laptelui, brânza este un aliment destul de gras și, prin urmare, este recomandat să o consumi cu moderație. Brânza este, desigur, foarte versatilă, iar dacă este consumată la o masă împreună cu alte alimente din această listă, vei reuși să beneficiezi de o cantitate mare de calciu destul de ușor.

Broccoli


Această legumă este destul de miraculoasă. O mână de broccoli poate conține mai mult de 86 de miligrame de calciu.
Mai mult, în mod surprinzător, broccoliul conține mai multă vitamina C decât portocalele, așa că poți introduce acest aliment-minune mai des în dieta ta.

Varză kale


Ca și broccoliul, varza kale este incredibil de hrănitoare. O cantitate de 13 grame de varză kale gătită îți va oferi cel puțin 93 de miligrame de calciu, precum și vitamina C și vitamina K.
Poți prepara o mâncare cu broccoli și varză kale, dacă vrei să profiți de o cantitate mai mare de calciu.

Smochine


Smochinele sunt un fruct delicios, bogat în calciu. De fapt, 8 smochine uscate conțin până la 107 de miligrame de calciu, adică 10% din doza zilnică recomandată. Le poți consuma ca o gustare, însă poți prepara și un gem de smochine.

Portocale


Portocalele, după cum știai deja, sunt o sursă bogată de vitamina C, iar o singură portocală poate conține mai mult de 65 de miligrame de calciu. La fel ca smochinele, aceste fructe sunt delicioase de la sine.
Însă poți face și un suc de portocale proaspăt, nu din concentrat.

Migdale


Migdalele reprezintă o sursă nutritivă, care conține o cantitate sănătoasă de proteine, vitamina E și potasiu. Deși conțin grăsimi, acestea sunt mononesaturate și scad nivelul colesterolului din organism. 30 de grame de migdale conțin până la 75 de miligrame de calciu.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată