Alimente care te scapă de riduri


Ştiai că pielea nu se hrăneşte doar din cremele pe care le aplicăm zilnic, ci şi din alimentele care le consumăm? Specialiştii susţin că îmbătrânirea pielii poate fi prevenită în mod natural printr-o alimentaţie corectă şi prin evitarea factorilor nocivi.
Ştiai că pielea nu se hrăneşte doar din cremele pe care le aplicăm zilnic, ci şi din alimentele care le consumăm? Specialiştii susţin că îmbătrânirea pielii poate fi prevenită în mod natural printr-o alimentaţie corectă şi prin evitarea factorilor nocivi.
 
Ridurile pot fi prevenite şi chiar combătute prin alegerea alimentelor potrivite. Cum? Antioxidanţii reprezintă secretul. Aceştia protejează organismul de efectele nocive ale radicalilor liberi, ajutând la menţinerea aspectului tânăr al pielii. "Optează pentru o dietă bogată în fibre care să cuprindă cât mai multe fructe şi legume. Opt, zece porţii pe zi te vor ajuta să-ţi păstrezi prospeţimea pielii. Atât fructele cât şi legumele sunt sărace în calorii şi ajută la detoxifiere şi la regenerarea celulară," explică dr. June Breiner, medic internist, pentru EverydayHealth. Iată super-alimentele pe care ţi le recomandă specialsitul în lupta împotriva ridurilor.
 
Alege fructele colorate datorită conţinutului bogat de antocianina, precum căpşuni, afine, zmeură, cireşe, mure, rodii. Aceste fructe conţin o cantitae mare de oxidanţi care repară şi protejează celulele pielii.
 
Broccoli. Quercetina este un antioxidant puternic care poate fi găsit în broccoli, dar şi în afine, ceapă sau mere.
 
Spanacul. Luteina o poţi găsi în spanac şi în alte legume verzi. Aceasta are proprietăţi antioxidante şi ajută pielea să-şi menţină hidratarea.
 
Usturoi. Alliumul este un antioxidant puternic şi poate fi găsit din plin în usturoi şi ceapă. Pe lângă faptul că protejează pielea, întăreşte şi sistemul imunitar.
 
Soia. Antocianina se găseşte în cantităţi mari în soia. Boabele de soia au un conţinut bogat de izoflavoni care au efect de anti-îmbătrânire.  
 
Ceai. Catechinele găsite în ceaiul verde, ciocolata neagră şi vinul roşu, au un puternic efect antioxidant. Câteva ceşti de ceai pe zi te vor ajută să îţi protejezi celulele de radicalii liberi.
 
Vinul. Pe lângă conţinutul bogat de catechine, vinul conţine şi resveratrol, cunoscut pentru efectul anti-îmbătrânire, fiind un antioxidant important.

 
Morcovii sau alte legume de culoare galbenă sau portocalie conţin betacaroten, important atât pentru sănătatea pielii cât şi a ochilor.
 
Tomate. Licopenul din grepfrut, tomate, pepene roşu reprezintă un aliat puternic în lupta împotriva radicalilor liberi. Are puterea de a lupta împotriva îmbătrânirii pielii produse de soare şi poate neutraliza radicalii liberi.
 
Nuci.
Consumă nuci şi seminţe zilnic pentru a profita de grăsimile "bune", antioxidanţii şi mineralele, atât de importante pentru sănătatea pielii.  
 
Somon. Este recomandat să mănânci somon de cel puţin 3 ori pe săptămână, datorită conţinutului bogat de omega 3 şi proteine de calitate. Dacă urmezi această recomandare, vei observa efectele asupra pielii în aproximativ 6 săptămâni, susţine specialistul.
 
Apa. Nu uita de apa atât de importantă pentru pielea ta, dar şi pentru întregul organism, şi consuma 6-8 pahare de apă pe zi.

Sfat: Consumă cât mai multe fructe şi legume crude.
Dacă le găteşti, optează pentru gătitul la abur pentru a păstra conţinutul de antioxidanţi.  
 
 

Pentru sănătatea pielii tale...

 
Limitează consumul de alcool. Consumul excesiv de alcool poate bloca producţia de hormon antidiuretic, pielea devine deshidratată şi predispusă la riduri. De asemenea, alcoolul dilată vasele de sânge şi creşte circulaţia sângelui spre piele. În acest caz, pot apărea vinişoare subţiri la nivel pielii, "nasul roşu" asociat cu bautorii înrăiţi şi afecţiunea numită rozacee. Psoriazisul poate fi un alt efect secundar al consumului excesiv de alcool.
 
Renunţă la tutun! Fumul de ţigară conţine monoxid de carbon, cunoscut că afectează circulaţia periferică, micile capilare care furnizează sânge pielii. De asemenea, fumatul opreşte absorbţia de vitamina C, antioxidant necesar în producerea de colagen.
 
Redu consumul de dulciuri şi alimente procesate.
Acestea cresc activitatea radicalilor liberi.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;