7 alimente care pot declanșa psoriazisul


Schimbările în dietă sau eliminarea anumitor alimente te pot ajuta să lupți eficient cu psoriazisul. Află cum trebuie să procedezi.
Modificarea meniului zilnic este utilă pentru tratarea eficientă a acestei afecțiuni. „Psoriazisul  este o afecțiune inflamatorie a pielii, ceea ce înseamnă că la baza ei sunt factorii declanșatori ai inflamației. Dacă vei consuma alimente care exacerbează această tendință, lucrurile pot scăpa de sub control și îți va fi mult mai greu să tratezi afecțiunea”, explică dr. Tien Nguyen, specialist dermatolog din California.
 

Iată care sunt alimentele care agravează psoriazisul:

 
1. Alcoolul

Un pahar-două de vin nu vor agrava psoriazisul, dar dacă obișnuiești să consumi des mult alcool pielea ta va avea de suferit. Potrivit studiilor de specialitate, femeile care consumă mai mult de două beri pe zi au un risc de psoriazis cu 80% mai mare. În cazurile severe de psoriazis se recomandă renunțarea completă la băuturile alcoolice pentru a ține sub control evoluția afecțiunii. Ca regulă generală nu bea mai mult de un pahar de alcool pe zi, iar în weekend poți face o excepție și să consumi două.

 
2. Mâncarea procesată

Chips-urile, batoanele, ciocolata cu diferite creme, bomboanele, gogoșile și jeleurile sunt toate pe lista alimentelor pe care ar trebui să le eviți. Aceste produse conțin aditivi, coloranți artificiali și conservanți care pot deteriora echilibrul de hidratare și aspectul pielii. Alege de oricâte ori ai ocazia fructe și legume proaspete. Au mai puține calorii, iar starea pielii tale se va îmbunătăți.

 
3. Carnea roșie

Numeroase studii au demonstrat legătura dintre un consum ridicat de carne roșie și creșterea riscului de inflamații datorită grăsimilor saturate. Din momente ce și inima poate fi afectată de o astfel de alimentație, trebuie să acorzi mare atenție meniului tău.
 
Alege carnea slabă de pui sau curcan ori peștele. Dacă ți-e poftă de friptură de porc alege o bucată slabă, de mărimea palmei, cel mult o dată pe săptămână. Potrivit Asociației Naționale pentru Tratamentul Psoziazisului din SUA, carnea de pui, fiartă sau pregătită la grătar, este cea mai bună sursă de proteine pentru persoanele care suferă de această afecțiune.

 
4. Produsele lactate

Laptele integral, brânza grasă, iaurtul, untul sau smântâna sunt clasificate drept alimente inflamatorii.
Specialiștii recomandă celor care suferă de psoriazis să aleagă produse care conțin probiotice și puține grăsimi, cum sunt kefirul sau laptele bătut. Elimină de pe lista de cumpărături orice produs lactat care are grăsime peste 1%.

 
5. Glutenul

Potrivit studiilor efectuate aproximativ 25% dintre persoanele care au psoriazis se confruntă și cu o intoleranță la gluten. Psoriazisul și boala celiacă sunt cauzate de factori similari și ambele se agravează în prezența inflamației. Încearcă să eviți produsele care conțin gluten timp de 2 săptămâni pentru a vedea dacă simptomele psoriazisului se ameliorează.

 
6. Citricele

Grepfrutul, portocalele și lămâile pot înrăutăți psoriazisul. Dermatologii recomandă eliminarea acestor fructe din dieta zilnică. Nu uita nici de sucurile din aceste fructe. Ele sunt o variantă și mai concentrată pentru că nu conțin fibre pentru reducerea impactului asupra pielii.

 
7. Condimentele

Ketchup-ul, maioneza, oțetul, scorțișoara și paprika sunt numai câteva dintre ingredientele care agravează psoriazisul.
Ca regulă de bază evită orice preparat usturat sau care te face să lăcrimezi.  Dacă un condiment gustat simplu ți se pare picant, nu îl folosi când gătești.
 
În afară de alimentele care pot agrava starea pielii specialiștii consideră că și greutatea joacă un rol esențial în controlarea bolii. „Obezitatea crește riscul de episoade severe de psoriazis. În general o dietă echilibrată și multă mișcare contribuie la menținerea greutății în limitele recomandate. Dacă devii supraponderală este important să te adresezi medicului din timp pentru a preveni efectele negative la nivelul pielii”, explică dr. Delphine Lee, medic dermatolog din Santa Monica, California.
 
Fă plimbări dese, folosește scările în locul liftului și, mai ales, nu te descuraja. Respectarea unui meniu inteligent, cu un total constant de calorii, precum și ocolirea alimentelor cu potențial inflamator reduc semnificativ manifestările psoriazisului.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;