5 surse ascunse de zahăr: ce alimente îți pot periclita sănătatea

E o bucurie pentru mine să scriu! Îmi place să scriu zilnic despre despre diete, stil de viață sănătos, călătorii, flori, cărți, copii sau deco.
E o bucurie pentru mine să scriu! Îmi place să scriu zilnic despre despre diete, stil de viață sănătos, călătorii, flori, cărți, copii sau deco.
Credeai că este suficient să consumi rar prăjituri sau înghețată? Sursele de zahăr nu sunt numai cele evidente, ci este posibil ca și alimentele pe care le consideri sănătoase să-ți pericliteze eforturile de a reveni la o greutate ideală.
Înainte să fii dezamăgită gândindu-te că nu poți mânca nimic fără să-ți faci griji, ține minte că lista creată de nutriționiști nu are drept obiectiv interzicerea alimentelor menționate. Scopul este să știi că au mai mult zahăr și să le consumi cu moderație. Asociația Americană pentru Sănătatea Inimii recomandă limitarea zahărului adăugat la 36g pe zi pentru bărbați și 24g pentru femei. Preparatele care conțin prea mult zahăr pot cauza creșterea în greutate, probleme metabolice și un risc ridicat de afecțiuni cardiovasculare.

 
Iată la ce alimente trebuie să fii mai atentă de acum încolo:

 
1. Alternativele pentru lapte

Laptele de vacă are zahăr natural, sub formă de lactoză, dar alternativele pentru produsele lactate pot conține foarte mult zahăr adăugat. De exemplu, laptele de soia are aproximativ 14g de zahăr la o singură porție.
Dacă vrei să reduci consumul de produse lactate sau ai intoleranță la lactoză alege alternativele vegetale light sau fără zahăr.

 
2. Smoothie-urile

Precis te gândești că un smoothie este mult mai sănătos decât un suc acidulat, dar nu este mereu adevărat. „Smoothie-urile sunt o sursă de zahăr adesea ignorată tocmai pentru că ne gândim că nu au decât fructe. Cu toate acestea, este posibil ca smoothie-ul pe care îl consumi să conțină și zahăr adăugat pentru a intensifica aroma naturală.
Este foarte bine să verifici online profilul nutrițional al variantelor pe care le găsești la magazin pentru că există smoothie-uri care au până la 60-70g de zahăr adăugat”
, spune dr. Cara Harbstreet, nutriționist.

 
3. Granola

Ce poate fi mai util pentru organism decât combinația crocantă dintre fructe, semințe și cereale integrale? „Problema este că pe lista de ingrediente de la granola vor apărea foarte des zaharuri adăugate cum sunt siropul de arțar, melasa și mierea. Dacă îți place foarte mult granola alege o variantă care conține puțin zahăr și multe fibre pentru a încetini absorbția carbohidraților rafinați. Vei reuși să ții pofta de mâncare sub control mai mult timp”, spune dr.
Harbstreet.

 
4. Apa de cocos

Peste tot vezi reclame în care ți se spune că este cea mai utilă băutură atât pentru a menține nivelul optim de hidratare a organismului, cât și pentru a-ți reveni după antrenamentele intense de la sală. Apa de cocos conține o cantitate ridicată de electroliți și mai mult potasiu decât bananele, dar nu înseamnă automat că are și puțin zahăr. „Foarte des variantele îndulcite și cele fără zahăr sunt așezate în același loc și te pot dezorienta atunci când alegi produsul dorit. Nu uita că tabelul cu profilul nutrițional nu reprezintă decât valorile pentru o porție de apă de cocos, care este o treime sau jumătate din sticla la care te uiți.
Dacă o porție de 200ml conține mai mult de 50 de calorii probabil că produsul are prea mult zahăr”
, spune dr. Jackson.

 
5. Iaurtul

„Dacă mănânci 3-4 iaurturi cu aromă de fructe este ca și cum ai fi consumat o cutie cu bomboane. Deși ambalajul colorat și reclamele te pot face să crezi că este o opțiune sănătoasă, să știi că un singur iaurt degresat cu aromă de căpșuni poate conține până la 26g de zahăr la o singură porție. Mai bine alege iaurtul grecesc simplu, care conține 0g de zahăr, plus o cantitate dublă de proteine”, explică dr. Jennifer Jackson, nutriționist.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată