5 motive ca să mănânci mai des ouă


Pe lângă faptul că furnizează corpului proteine complete, acest aliment este deosebit de benefic pentru sănătatea ochilor. De ce să mănânci mai des ouă?
Ouăle au avut un destin foarte zbuciumat: de la super-alimentul pe care ar trebui să-l consume toată lumea, până la problemele de sănătate pe care le poate provoca consumul de ouă, toți vorbesc despre cât de bune sau de rele sunt ouăle pentru sănătatea omului. Și totuși, acest mic aliment, de numai 70 de calorii, aduce foarte multe beneficii sănătății. 


Iată cele 5 motive pentru care ar trebui să consumi ouă:


Ouăle sunt una dintre cele mai ieftine surse de proteină

Și asta se aplică atunci când cumperi ouă organice. Un ou obișnuit costă în jur de 50 de bani, iar un ou organic poate să ajungă până la 1-2 lei. Pentru această sumă infimă primești 6 grame de proteină de cea mai bună calitate, ceea ce înseamnă că are toți aminoacizii pe care trebuie să-i asimilezi din mâncare, la fel cum este și cazul cărnii. Proteina este considerată cea mai sățioasă dintre toți nutrienții. Reține că proteinele se găsesc și în gălbenuș, nu numai în albuș.


Oferă o senzație de sațietate prelungită

Dacă mănânci un ou la micul dejun, te vei simți mai sătul decât dacă mănânci o baghetă sau clătite. Un studiu arată că oamenii care mănâncă ouă dimineața sunt mai satisfăcuți, au un flux de circulație mai scăzut al hormonilor responsabili pentru senzația de foame și mănâncă mai puțin la prânz (și, de fapt, pe parcursul întregii zile) decât aceia care au mâncat un covrig la micul dejun.


Protejează ochii împotriva luminii puternice

Ouăle au un conținut ridicat de luteină, un compus concentrat care se găsește în retină.
Luteina protejează ochiul împotriva degenerescenței maculare, una dintre principalele cauze de orbire. De asemenea, contribuie la protecția zilnică împotriva așa numitei „lumini albastre”, care este emisă de ecranele telefoanelor, tabletelor și computerelor. Deși studiile asupra luminii albastre se află într-o fază incipientă, unii cercetători consideră că aceasta contribuie la creșterea riscului de cancer, obezitate și boli oculare. Luteina din ou se găsește în gălbenuș, un motiv în plus să consumăm oul întreg și nu doar albușul.   


Nu provoacă îngroșarea arterelor

Decenii la rând, ouăle au fost acuzate de crime pe care nu le-au comis, cum ar fi creșterea colesterolului și a riscului de a dezvolta boli cardiace. Acum, după ce a fost demonstrat că nu este așa, Dietary Guidelines for Americans a înlăturat recomandarea de 300 mg ca limita zilnică de colesterol provenit din alimentație.


Ajută la menținerea masei musculare

În jurul vârstei de 30 ani, organismul începe să piardă masa musculară, în medie cu 5% la 10 ani.
Pierderea masei musculare te face să te simți slăbit și crește riscul de a suferi căzături cu consecințe grave, pe măsură ce îmbătrânești. Exercițiile fizice, în special cele de ridicat greutăți, te ajută să conservi o parte din acea masa musculară, dar cheia succesului este aportul suficient de proteine. Ouăle conțin proteine de calitate superioară care repară mușchii după antrenament și care ajută la reconstruirea lor.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;