5 alimente care au proprietăți medicinale


Te-ai săturat de reacțiile adverse la medicamente și ai vrea doar efectele benefice fără amețeli, somnolență sau alte simptome neplăcute? Descoperă alimentele cu proprietăți medicinale!
Fructele și legumele conțin o varietate de nutrienți care sunt utili în combaterea problemelor de sănătate. Uneori te poți simți mai bine dacă ești atentă la ce mănânci în fiecare zi, în loc să iei mereu medicamente. Reconfigurează-ți meniul pentru a te putea bucura de beneficiile alimentelor gustoase. Mesele principale sau gustările vor deveni și ele o ocazie de a te simți revigorată.
 

Iată care sunt alimentele cu proprietăți medicinale pe care trebuie să le consumi cât mai des:

 

1. Varza roșie

În zilele cu un program aglomerat cea mai rapidă rețetă este salata, iar dacă are și ingrediente benefice te vei simți relaxată și plină de energie, cu un efort minim de pregătire.
 
Data viitoare când îți alegi ingredientele pentru salată adaugă neapărat varza roșie pe listă. Este o sursă importantă de antioxidanți, reducând efectele nocive ale radicalilor liberi. De asemenea, previne inflamațiile și reduce nivelul de colesterol de tip LDL. Culoarea roșu închis este dată de polifenoli antocianini, care stimulează funcțiile cognitive și diminuează riscul de leziuni cerebrale.
 
Dacă mai pui la socoteală și că are vitamina K, vitamina B6 și multe fibre, te vei convinge rapid că varza roșie nu trebuie să lipsească din meniul tău.

 
2. Strugurii roșii

Poate știi deja că vinul roșu are proprietăți medicinale și previne îmbătrânirea, dar vei obține rezultate mult mai rapid dacă alegi strugurii roșii în locul vinului. Atât vinul, cât și strugurii conțin resveratrol, antioxidantul care te menține tânără în ciuda trecerii anilor și reduce riscul afecțiunilor cardiovasculare.
 
Însă, potrivit specialiștilor, este util să consumi strugurii dimineața pentru a intensifica efectele anti-îmbătrânire. Paharul de vin de la cină are și el rolul lui, dar numai de trei ori pe săptămână. Alternează între cele două variante și nu va mai trebui să te îngrijoreze apariția liniilor fine sau pierderea fermității tenului.
 
Strugurii pot fi combinați cu o porție de cereale integrale și 2 nuci braziliene crude. De asemenea se potrivesc și cu brânza cu mucegai pentru a obține o gustare dulce-sărată care previne centimetrii în plus. 

 
3.
Varza de Bruxelles

Ai căzut de pe bicicletă, ți-ai luxat glezna sau te-ai accidentat la sală în timpul unui antrenament intens? Specialiștii îți recomandă să consumi varză de Bruxelles ca să-ți revii mai repede.
 
O porție de varză de Bruxelles îți asigură necesarul zilnic de vitamina K, esențială în procesul de refacere a oaselor și a țesutului muscular în urmă accidentărilor. De asemenea, previne depunerea colesterolului pe artere și îți protejează inima și ficatul. 
 
Poți prepara varza de Bruxelles la cuptor, cu puțin ulei de măsline și rozmarin. Este garnitura ideală pentru fripturile de pui sau curcan. De asemenea, poate deveni un ingredient de bază pentru salate sau o gustare consistentă, alături de câteva cubulețe de brânză. 

 
4. Castraveții

Castraveții au multiple beneficii pentru sănătate. Au rolul de a reduce temperatura corpului, prevenind stările febrile. Elimină toxinele din corp, purifică sângele, asigură o digestie optimă și distrug paraziții și microbii. Dacă ai probleme cu retenția de apă redu consumul de sare și pregătește o salată de castraveți cu roșii.
De asemenea castraveții te ajută să ai un ten luminos și reduc acneea.
 
Câteva felii crocante de castravete pot înlocui cu succes popcorn-ul sau chips-urile, iar silueta ți se va remodela fără să faci eforturi suplimentare. 

 
5. Semințele de floarea soarelui

Sunt surse importante de calciu și magneziu, fiind utile în lupta împotriva acneei și eczemei. În plus reduc tensiunea arterială, migrenele și senzația de amețeală.
 
Dacă ai dureri de stomac din cauza stresului tot semințele de floarea soarelui te salvează! 1-2 linguri de semințe crude cu puțină miere vor calma starea de anxietate, reduc crampele și reglează digestia.
 
Savurează-le la micul dejun alături de cereale și nuci, ca ingredient crocant la salate sau ca topping delicios pentru înghețată sau clătite cu sirop de arțar. Nu vei mai simți mereu nevoia să mănânci pizza și chips-uri, iar kilogramele în exces vor deveni în curând o amintire neplăcută.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;