4 alimente delicioase bogate în fibre


Credeai că trebuie să mănânci numai morcovi și salată pentru a obține mai multe fibre? Descoperă 4 alimente delicioase bogate în fibre!
O cantitate optimă de fibre asigură prelucrarea eficientă a  vitaminelor și mineralelor din alimentație, precum și diminuarea apetitului între mese. Fibrele sunt cel mai bun remediu pentru eliminarea kilogramelor în plus care te deranjează. Asigură o digestie ușoară, previn durerile și crampele abdominale și te ajută să ocolești dulciurile sau chips-urile.
 

Iată câteva alimente delicioase bogate în fibre pe care trebuie să le incluzi în meniul tău:

 
 1. Tărâțele de grâu

Dacă te-ai obișnuit cu o porție de cereale la micul dejun, ar fi bine să verifici și câte fibre au. Dacă nu depășesc 2g de fibre la 100g, ar fi bine să le înlocuiești cu o variantă mai consistentă. 100g de tărâțe de grâu au 15g de fibre la 100g, fiind ideale pentru un mic dejun rapid și sățios. Amestecă tărâțele cu lapte de migdale, nuci mărunțite, nucșoară și semințe de floarea soarelui și vei uita de gustări până după-amiaza. Dacă simți nevoia să adaugi zahăr alege stafidele pentru a obține și un plus de vitamine. De asemenea, poți înlocui făina din rețetele de prăjituri, plăcinte sau aperitive cu o cantitate echivalentă de tărâțe de grâu. Preparatele vor avea mult mai puține calorii, iar gustul va fi senzațional. Nu vei mai avea nevoie de o gustare la scurt timp după ce ai luat masa, ci îți vei putea continua activitatea fără să te gândești la dulciuri sau alte alimente hipercalorice.

 
2. Năutul

100g de năut conțin 6g de fibre, plus fier, potasiu, magneziu și proteine. Datorită concentrației de nutrienți năutul ar trebui să facă parte din mesele tale cât mai des. Este o metodă inteligentă de a mânca mai puțin, fără să îți fie mereu foame sau să trebuiască să numeri exact câte calorii ai consumat. Cu ajutorul năutului nu va mai fi nevoie să fii mereu cu ochii în patru la suma caloriilor, ci pur și simplu nu vei simți nevoia să mănânci la fel de mult pentru că îți asigură mese consistente, cu un minim de timp dedicat preparării. Năutul reconturează silueta atât prin prevenirea depunerii grăsimilor pe zonele-problemă, cât și prin îmbunătățirea aspectului pielii. Cantitatea ridicată de proteine din năut face pielea mai fermă și luptă eficient împotriva celulitei.
De asemenea, năutul este aliatul tău și dacă ai probleme cu acneea. Năutul conține vitaminele esențiale pentru reducerea inflamării pielii, diminuarea cicatricilor și prevenirea apariției unor noi leziuni acneice.
Cumpără boabe de năut, lasă-le la înmuiat timp de 12 ore, apoi fierbe-le. În continuare vei putea prepara humus sau poți adăuga boabele fierte de năut la salate, supe, cereale sau ca topping pentru pizza. În orice rețetă la care folosești porumb fiert poți opta pentru năut. 

 
3. Perele

Perele sunt o gustare rapidă și delicioasă, cu un număr redus de calorii și multe fibre. Fiecare pară conține aproximativ 8g de fibre, precum și fier, vitamina C și potasiu. Pot fi păstrate la temperatura camerei sau în frigider și sunt utile atât pentru slăbire, cât și pentru înfrumusețarea aspectului pielii. Dacă mănânci des pere vei ocoli cu succes prăjiturile sau bomboanele, iar pielea ta va fi luminoasă, fără imperfecțiuni.
O pară și 8 migdale sunt o gustare consistentă pentru zilele stresante, când ai tendința să te „consolezi” cu gogoși sau chips-uri.
De asemenea, perele coapte, cu puțină nucșoară și ciocolată neagră rasă te vor face să uiți de orice prăjitură glazurată, cu multă cremă. Experimentează cu fiecare sortiment de pere și vei descoperi că un meniu sănătos nu este deloc plictisitor.

 
4. Migdalele

În lista de alimente delicioase bogate în fibre, migdalele sunt pe placul tuturor! Crocante și aromate, midgalele crude fac concurență crutoanelor, chips-urilor și biscuiților. În plus, sunt mult mai consistente, așa că nu vei avea nevoie decât de 30g pentru a fi în formă și a-ți recontura silueta.
30g de migdale conțin 4g de fibre plus grăsimi mononesaturate și vitamina E. Cel mai bine este să le păstrezi la frigider pentru a fi sigură că proprietățile lor nutritive nu se modifică. Sunt ideale pentru salate, în loc de crutoane sau la micul dejun, cu iaurt grecesc și cereale integrale.  Consumul zilnic de migdale previne apariția ridurilor, menține tenul hidratat și ferm și diminuează cearcănele inestetice.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;