10 mituri despre alimentaţie de care trebuie să uiţi

Mituri despre alimentatie

Zahărul brun este mai sănătos decât cel alb. Trebuie să te fereşti de toate grăsimile şi de carbohidraţi. Iată câteva exemple de mituri despre alimentaţie de care trebuie să uiţi!
În prezent suntem bombardaţi cu informaţii despre ce înseamnă o alimentaţie sănătoasă, ce este bine să mâncăm şi ce ne face rău. Ca să îţi fie mai uşor să discerni între aceste informaţii şi să le reţii pe cele care contează, descoperă câteva mituri despre alimentaţie care au fost demontate.

Iată cele mai comune mituri care circulă despre alimentaţie şi au fost prezentate de BrightSide. Care este adevărul despre ele?

Mit. Nu e bine să mănânci după orele 18:00.
Adevăr. Nu e bine să mănânci înainte cu 3-4 ore de a merge la somn.

Mit. Pâinea integrală este mai bună pentru dietă decât cea albă.
Adevăr. Conţinutul caloric al ambelor sortimente este acelaşi.

Mit. Dacă mănânci mai puţin vei slăbi.
Adevăr. Dacă mănânci de 5-6 ori pe zi şi alegi alimente sănătoase vei slăbi.

Mit. Trebuie să bei 6-8 pahare cu apă pe zi.
Adevăr. Trebuie să bei atâta apă cât îţi cere organismul.

Mit. Consumul de grăsimi este interzis.
Adevăr. Doar consumul excesiv de grăsimi este dăunător.

Mit. Uleiul de măsline este mai sărac în calorii.
Adevăr.
Uleiul de măsline are la fel de multe calorii precum orice alt ulei, dar este mai sănătos atunci când e presat la rece.

Mit. Nu este sănătos să mănânci carbohidraţi.
Adevăr. Doar carbohidraţii rafinaţi sunt nocivi pentru sănătate. Carbohidraţii complecşi sunt sănătoşi.

Mit. Zahărul brun este mai sănătos decât cel alb.
Adevăr. Ambele conţin aceeaşi cantitate de calorii şi consumate în exces sunt nocive pentru sănătate.

Mit. Fructele constituie cel mai bun desert.
Adevăr. Este mai bine să consumi fructele ca gustări între mesele principale, nicidecum după masă.

Mit. Fructele sunt la fel de sănătoase ca şi legumele.
Adevăr.
Legumele sunt mai sănătoase decât fructele şi trebuie consumate într-o cantitate mai mare în defavoarea fructelor. În fiecare zi trebuie să consumi 5 porţii de legume şi o porţie de fructe.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;