Fitness fara durere


Pe masura ce trupurile noastre imbatranesc, ranile se vindeca tot ma greu, nu mai scapam de o boala la fel de usor ca la 20 - 30 de ani.
O durere minora de spate sau o luxatie la genunchi pot insemna o saptamana sau doua de repaus inainte sa revenim pe terenul de tenis. Dar daca nu suntem in forma din punct de vedere fizic, flexibili si puternici, s-ar putea sa nu revenim pentru mult timp.

Aproximativ patru din cinci americani sufera de dureri de spate interminente sau cronice la un moment dat in viata. Din fericire, majoritatea celor care sufera de dureri de spate isi alina durerea si isi imbunatatesc conditia fizica prin exercitii specifice. Cei mai frecventi factori de risc pentru durerile din partea inferioara a spatelui sunt slabirea muschilor abdominali si flexibilitatea limitata.

Tonifierea muschilor abdominali prin intermediul exercitiilor specifice ajuta la intarirea si protejarea spatelui si muschilor din jur. Adaugand exercitii de intindere, spatele dumneavoastra si muschii din jur vor deveni mai flexibili si mai alungiti, protejandu-l de eventuale leziuni.

Programul Pilates este un mod extraordinar de a va proteja spatele, intrucat pune accentul pe muschii profunzi (cei din jurul trunchiului si pelvisului), care sprijina sira spinarii si ajuta la mentinerea unei posturi corecte a corpului.

Pentru a va antrena corpul in profunzime, puneti la lucru cel mai profund muschi abdominal tusind o data. Muschiul pe care-l simtiti contractandu-se in adancul abdomenului se numeste transversus abdominis. Nu este singurul muschi care formeaza miezul corpului, insa, incercand sa mentinem acest muschi contractat in timpul exercitiilor, si restul muschilor profunzi vor fi solicitati.

Pe langa exercitiile de intindere, intarire si tonifierece protejeaza spatele, diverse alte actiuni simple pot alina durerea celor care sufera de spate.
Acestea includ purtarea unor pantofi cu toc jos, evitarea unor perioade lungi de stat jos, plimbarile si intinderila la intervale regulate, flexarea genunchilor atunci cand ridicam obiecte grele si dormitul pe o parte, cu o perna intre genunchi.

Persoanele supraponderale care sufera de dureri de spate ar putea descoperi ca pierderea catorva kilograme poate ajuta la usurarea partiala a disconfortului.

Multi atleti, dar si persoane care nu practica sportul sufera de probleme la genunchi, iar aceasta articulatie devine tot mai vulnerabila odata cu inaintarea in varsta. Intarirea muschilor cvadriceps (partea superioara a coapsei), a ligamentelor si muschilor mai mici din jurul rotulei poate proteja zona din leziuni si previne luxatiile rotulei.


Mai multe probleme de genunchi legate de exrcitii pot fi indreptate usor prin purtarea incaltamintei adecvate sau a unor talpici cu implant ortopedic.

Alergatul sau mersul rapid pe suprafete dure, precum asfaltul, pot agrava durerile de genunchi, cei care practica joggingul preferand sa alerge pe pamant mai moale sau alei acoperite cu pietris. Daca simtiti dureri de genunchi in timpul exercitiilor, opriti-va si puneti cat mai repede gheata pe zona respectiva. Daca senzatia de disconfort nu trece, mergeti la doctor.


Informatii preluate din cartea "Secretele longeviatii", de Gary Small si Gigi Vorgan, Editura Polirom

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;