Fă acest sport dacă vrei să trăiești mai mult

iulia-mirica
Experții spun că cel mai bun sport este cel pe care îl faci cu adevărat. Dar un nou studiu constată că persoanele care fac sporturi de echipă pot avea un avantaj față de cei care preferă exercițiile solitare.

Ce sport te ajută să trăiești mai mult?


Interacțiunea socială care implică un partener și sportul de echipă pot combina beneficiile activității fizice, adăugând mai mulți ani la speranța de viață decât exercițiile făcute singur, potrivit unui studiu publicat în Mayo Clinic Proceedings.
 

Tenisul, fotbalul și badmintonul sunt sporturi mai bune pentru longevitate decât ciclismul, înotul, joggingul sau exercițiile de la sală. 


Pentru bunăstarea mentală și fizică și longevitate, trebuie să înțelegem că legăturile noastre sociale sunt probabil cea mai importantă trăsătură a trăirii unei vieți lungi, sănătoase și fericite. Dacă te interesează să faci mișcare pentru sănătate, longevitate și bunăstare, poate că cea mai importantă caracteristică a regimului exercițiilor fizice este că ar trebui să implice un partener cu care să faci sport.

Studiul a fost bazat pe datele provenite de la aproximativ 8.500 de adulți, în cadrul Copenhaga City Heart Study.
Participanții nu au avut un istoric al bolilor de inimă, accidentelor vasculare cerebrale sau al cancerului, așa că rezultatele ar putea fi limitate la această populație îngustă. Aceștia au completat un chestionar cuprinzător cu privire la sănătate și stilul lor de viață, care a inclus întrebări privind tipul și frecvența activității fizice. Participanții au fost monitorizați de cercetători timp de aproximativ 25 de ani, timp în care au murit aproximativ 4.500 dintre ei.

Deși mulți dintre participanți au dezvăluit că desfășoară mai multe activități fizice în fiecare săptămână, li s-a cerut să aleagă forma principală de exerciții fizice.
Cercetătorii au folosit ulterior răspunsurile pentru a căuta asociațiile cu longevitatea și au ajustat studiul pentru factori precum fundalul socio-economic, educația și consumul de alcool. 

După ce au făcut acest lucru, au observat o corelație clară între sporturile sociale și longevitate. În comparație cu persoanele sedentare, oamenii de știință au descoperit că cei care joacă tenis ca formă principală de exerciții se pot aștepta să adauge 9,7 ani la viața lor. Bandmintonul e pe locul 2 cu 6,2 ani, urmat de fotbal cu 4,7 ani, ciclism cu 3,7 ani, înot cu 3,4 ani, jogging cu 3,2 ani.

Durata desfășurării acestor activități a variat foarte mult, dar nu a afectat neapărat beneficiile aduse longevității.
Cei care au jucat tenis au avut aproximativ 520 de minute de activitate fizică pe săptămână și au ținut racheta de tenis în mână pentru aproximativ 100 de minute. Între timp, cei care au făcut mișcare la sală și au ieșit pe ultimul loc în termeni ai longevității au raportat cea mai vastă activitate săptămânală - aproximativ 600 de minute în total, aproximativ 150 dintre acestea la sala de sport. 

O multitudine de cercetări susțin o legătură între interacțiunea socială și starea bună a sănătății, inclusiv cercetările recent publicate în The Lancet, care au constatat că sporturile de echipă reprezintă cea mai bună activitate fizică pentru sănătatea mintală.
Sporturile care necesită parteneri tind să fie și mai plăcute decât exercițiile solitare, lucru care poate stimula sănătatea mintală și spori aderența pe termen lung la o rutină de exerciții fizice. Multe cercetări au arătat, de asemenea, că mișcarea moderată tinde să fie la fel de bună pentru sănătate precum antrenamentele intense, cum ar fi alergatul. 

Tenisul probabil că ocupă primul loc pentru că este foarte interactiv.

 
Oamenii vorbesc mereu și este o cale naturală de a te lega emoțional cu cei din jurul tău. Studiul nu a ținut seama pe deplin de faptul că persoanele mai bogate și mai bine educate, care tind să fie mai sănătoase de la început, au mai multe șanse să joace tenis. 
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată