Slăbit rapid: Top 7 cele mai grave greşeli pe care le poţi face când ţii dietă


Se spune că atunci când vrei să slăbeşti trebuie să urmezi o sumedenie de reguli. Nu e necesar să te chinui, dacă nu faci următoarele greşeli grave care-ţi sabotează silueta.
Cea mai grea parte din procesul de slăbire vine atunci când îţi interzici anumite alimente şi mănânci totul la întâmplare. Da, în acest caz îţi va fi greu să slăbeşti şi nu vei rezolva nimic dacă te înfometezi, sari constant peste mese, îţi astâmperi foamea cu covrigei sau alte alimente dietetice. Organismul tău are nevoie de disciplină şi de alimente sănătoase, acesta fiind cel mai important lucru pe care trebuie să-l ai în vedere atunci când porneşti pe drumul anevoios al curelor de slăbire.

Prin urmare, orice cură de slăbire care îţi creează frustrări nu va da roade şi vei renunţa rapid la ea. Ca să slăbeşti fără suferinţă nu trebuie să-ţi propui să urmezi nişte reguli stricte, ci să fii atentă să nu faci cele mai grave greşeli care-ţi vor sabota tot procesul de slăbire. Iată care sunt greşelile pe care trebuie să le eviţi şi să ai un stil de viaţă sănătos care te va ajuta să-ţi recapeţi silueta:


Greşeala numărul 1: Îţi sunt interzise tocmai alimentele preferate

Atunci când o anume dietă îţi interzice să consumi alimentele tale preferate nu vei rezista multă vreme în faţa tentaţiei, deoarece aceasta va fi una tot mai mare. Ştii şi tu că atunci când îţi este interzis să mănânci fast-food sau ciocolată, vei pofti tot mai intens tocmai la aceste alimente. Prin urmare, cea mai bună soluţie este să-ţi permiţi să te răsfeţi o dată cu acest produs fără să te simţi vinovată, după care să revii la planul alimentar sănătos. Astfel, vei reuşi să ai o dietă echilibrată şi care te va ajuta să slăbeşti fără suferinţă.


Greşeala numărul 2: Renunţi la carbohidraţi, grăsimi sau proteine

Este greşit să renunţi la o categorie mare de alimente pe motiv că îngraşă şi fără acele alimente vei reuşi să slăbeşti. Există un motiv pentru care proteinele, carbohidraţii şi grăsimile sunt cunoscute şi sub denumirea de macronutrienţi, adică organismul are nevoie de un echilibru între aceste categorii elementare pentru sănătate. Ca să eviţi această greşeală nu urma diete care-ţi propun din start să renunţi la grăsimi sau carbohidraţi sau proteine.


Greşeala numărul 3: Te aştepţi la rezultate spectaculoase după nici o săptămână

Cu răbdare şi aşteptări realiste vei reuşi să slăbeşti, însă nu ai cum să scapi de multe kilograme în prima săptămână de cură.
Nu fii dezamăgită dacă slăbeşti sub un kilogram pe săptămână, deoarece acest lucru este firesc şi sănătos, după cum ne spun specialiştii. Procesul de slăbire trebuie să fie unul de durată şi în etape, deoarece aşa vei reuşi să te menţii uşor la greutatea corporală dobândită. Iar acest lucru îl vei face fără suferinţă, reguli stricte, ci doar acordând atenţie alimentaţiei tale.


Greşeala numărul 4: Sari peste mese şi te înfometezi

Faptul că sari peste o masă nu te va ajuta să slăbeşti, deoarece la următoarea masă vei mânca mai mult. Organismul tău are nevoie de nutrienţi, astfel că înfometarea nu funcţionează în cazul în care vrei să slăbeşti şi să rămâi la greutatea corporală dorită. Respectă programul de mese şi nu aştepta să ţi se facă foarte foame, deoarece atunci îţi va fi greu să rezişti tentaţiilor culinare.


Greşeala numărul 5: Mănânci prea puţin

De frică să nu consumi multe calorii ajungi să mănânci foarte puţin pe parcursul unei zile. Acest lucru poate cauza probleme de sănătate, deoarece corpul are nevoie de nutrienţi. Respectă necesarul de 1200 de calorii pe zi şi nu vei avea nicio problemă atâta vreme cât iei aceste calorii din alimente sănătoase şi gătite cât mai simplu.



Greşeala numărul 6: Mănânci când nu-ţi este foame, doar pentru a respecta un plan

Dacă regulile dietei pe care o urmezi spun să mănânci din două în două ore cu toate că nu resimţi senzaţia de foame, nu înseamnă că este neapărat un lucru bun de urmat. Este important să mănânci trei mese principale şi eventual 1-2 gustări care constau în alimente proaspete şi, mai mult de atât, să mănânci atunci când simţi că îţi este foame. Obişnuind organismul cu un program bine stabilit de mese, vei constata că senzaţia de foame apare cu puţin timp înainte de ora programată pentru următoarea masă.


Greşeala numărul 7: Ai făcut sport şi consideri că poţi mânca ceva dulce?

Dacă te munceşti la sală şi arzi un anumit număr de calorii nu ai rezolvat nimic dacă imediat după asta mănânci un desert la care pofteşti. După un antrenament intens, corpul tău are nevoie doar de apă în primă fază şi abia după 1-2 ore de alimente proaspete.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;