Fibrele alimentare, bariera împotriva bolilor. Află cum îţi apără organismul!

mere

Fibrele alimentare, solubile și nesolubile, sunt indispensabile pentru echilibrul organismului, ele asigurând protecție împotriva mai multor boli.

Fibrele solubile se găsesc îndeosebi în legumele și fructele proaspete, în legumele uscate, cum ar fi lintea și fasolea, sau în coaja unor cereale ca orzul, ovăzul, secara sau hrișca. Fibrele nesolubile sunt mai puțin prezente în alimentație, ele găsindu-se în cerealele complete cum ar fi grâul sau unele legume (toate tipurile de varză).

Odată ajunse în stomac, fibrele se îmbibă cu apă, își măresc volumul și dau senzația de sațietate, constituind așadar un mijloc ideal de potolire a foamei. Ele încetinesc digestia și, prin urmare, absorbția de glucoză.

Potrivit site-ului passionsante.be, citat de Agerpres, acestea nu ar trebui să fie consumate în exces.

Fibrele pot fi iritante dacă sunt consumate în cantități mari, mai ales de către persoanele care suferă de colon iritabil, de boala Crohn, de balonări sau diaree cronică.

În plus, fibrele care nu sunt înmuiate suficient prin fierbere ar putea provoca balonări, tulburări ale sistemului digestiv, regurgitări și chiar spasme abdominale. Este bine ca persoanele cu intestine și stomac sensibile să evite pâinea completă, cruditățile și salatele.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;