Dr. Oz: 5 lucruri pe care trebuie să le ştii despre dieta Dash


Dieta Dash este concepută pentru a reduce consumul de sare şi a împiedica îmbolnăvirea inimii. Pe lângă beneficiile pentru sănătate, această dietă este o variantă potrivită pentru cei care doresc să slăbească.

Dieta Dash este concepută pentru a reduce consumul de sare şi a împiedica îmbolnăvirea inimii. Pe lângă beneficiile pentru sănătate, această dietă este o variantă potrivită pentru cei care doresc să slăbească.

 

Dr. Oz a prezentat în cadrul emisiunii sale beneficiile pe care le aduce o anume dietă, numită Dash. Iată care sunt cele mai importante lucruri pe care trebuie să le ştii despre acest tip de regim:

1. Te ajută la slăbit, fiind un regim echilibrat care nu îţi face rău

Acest regim alimentar a fost conceput pentru a trata hipertensiunea arterială (care pune in pericol inima şi rinichii), însă odată cu acest beneficiu aduce şi alte efecte spectaculoase pentru siluetă. Dr. Oz spune că dieta Dash este una echilibrată, nu are nicio legătură cu alte cure de slăbire şi te ajută să-ţi păstrezi sănătatea. Te protejează de osteoporoză, cancer, boli de inimă şi diabet, mai adaugă specialistul.


2. Ce este dieta Dash


Este vorba despre un regim de alimentaţie sănătos care presupune un consum redus de sare, dulciuri şi carne. În schimb, se recomandă un consum normal de cereale integrale, fructe, legume şi lactate degresate. Reţine că nu este interzis consumul de carne, însă aceasta nu trebuie să se regăsească în cantităţi mari în mesele tale zilnice, în special carnea roşie. Poţi să consumi peşte sau carne de pui/curcan, însă în cantităţi mici.


3. Ce înseamnă o zi cu dieta Dash

  • 6-8 porţii de cereale integrale, adică pâine integrală, cereale, orez integral, paste din făină integrală.
  • 4-5 porţii de fructe
  • 4-5 porţii de legume şi nu uita de verdeţuri
  • 2-3 porţii de lactate degresate, de preferat un pahar cu lapte sau iaurt degresat.
    De evitat diverse sortimente de brânzeturi, chiar şi cele sărace în grăsimi, deoarece conţin cantităţi mari de sare
  • 150 de grame de carne slabă, cum ar fi pui, curcan sau peşte. Optează pentru prepararea ei la cuptor, înăbuşită sau pe grill, evitând astfel prăjirea cărnii în ulei.


Pe lângă acestea mai poţi să optezi pentru nuci/seminţe crude (migdale, seminţe de floarea soarelui, seminţe de dovleac) pentru gustările dintre mese, leguminoase (fasole, năut, linte, mazăre), soia şi tofu. Nu se consumă mai mult de 5 porţii de dulciuri pe săptămână (o porţie înseamnă o lingură cu gem sau un pahar cu limonadă), iar alcoolul se bea ocazional (nu mai mult de o băutură pe săptămână).




4. Nu te înfometezi

Vei avea un consum normal de 2100 de calorii, prin urmare nu are nicio legătură cu dietele drastice care mizează pe înfometare.


5. Aduce un aport însemnat de calciu, potasiu şi magneziu, minerale esenţiale pentru buna funcţionare a organismului

Poţi să descoperi pe site-ul oficial al emisiunii "The Dr. Oz Show" câteva meniuri utile pentru diferite zile recomandate de Dr. Oz, dacă ţi-ai propus să urmezi această dietă.

 

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;