Dietele cu un conținut scăzut de carbohidrați nu sunt sănătoase pe termen lung

iulia-mirica
Noile cercetări sugerează că dietele cu un conținut scăzut de carbohidrați s-ar putea să nu fie cea mai bună modalitate de a stimula sănătatea pe termen lung. Acestea pot crește riscul de moarte prematur de-a lungul timpului. Iată de ce nu ar trebui să alegi dietele cu un conținut scăzut de carbohidrați!

Cum te afectează dietele cu un conținut scăzut de carbohidrați?


Specialiștii sunt de părere că ar trebui să evităm dietele cu un nivel foarte scăzut de carbohidrați, în special acelea care aduc mai puțin de 26% din consumul zilnic de calorii din carbohidrați. Riscurile pot fi și mai mari atunci când acest nivel scade sub 10%. Dietele cu un conținut scăzut de carbohidrați au devenit din ce în ce mai populare în ultimii ani, în special în rândul persoanelor care încearcă să scape de kilogramele în plus. Dar aceste cercetări, care vin la scurt timp după un alt studiu care a constatat că un consum moderat de carbohidrați este cel mai bun pentru longevitate, sugerează că pierderea în greutate realizată cu ajutorul unei diete cu un conținut scăzut de carbohidrați poate fi în detrimentul stării generale de sănătate, cel puțin atunci când este urmată pentru o perioadă lungă de timp.

Noul studiu a folosit datele de la aproximativ 25.000 de persoane, între 1999 și 2010.
Cercetătorii au descoperit că, peste o medie de 6,4 ani, persoanele care au consumat cea mai mică cantitate de carbohidrați au avut un risc de mortalitate cu 32% mai mare, un risc cu aproximativ 50% mai mare de a dezvolta boli vasculare și un risc de cancer cu 36% mai mare decât cei care au consumat cei mai mulți carbohidrați.

Cercetătorii au revizuit și șapte studii separate privind carbohidrații și sănătatea, studii care au implicat în jur de 447.500 de oameni.
Împreună, aceste studii au indicat rezultate similare. Dieta cu un conținut scăzut de carbohidrați a fost asociată cu un risc de mortalitate totală cu 15% mai mare, un risc crescut cu 13% în cazul mortalității produse de bolile cardiovasculare și un risc al mortalității produse de cancer cu 8% mai mare, în comparație cu dietele bogate în carbohidrați.

Nu este foarte clar de ce dietele cu un conținut scăzut de carbohidrați sunt corelate cu aceste riscuri pentru sănnătate, iar studiile observaționale ca acesta nu pot dovedi niciodată cauza și efectul, ci doar descoperă modele dinr-un anumit set de date. Vor exista întotdeauna consecințe atunci când elimini un întreg grup de alimente, mai ales dacă nu este înlocuit cu alternative sănătoase.
În cazul carbohidraților, studiul arată că pacienții pot avea probleme dacă elimină alimente cu carbohidrați precum fructele sau dacă înlocuiesc carbohidrații cu carne și produse lactate. Dietele care conțin alimente animale în detrimentul celor vegetale pot crește riscul unei persoane de a dezvolta boli de inimă, iar carnea procesată este corelată cu riscul apariției cancerului. 

Nutrienții naturali din dieta zilnică sunt importanți

 
Prin urmare, toate dietele care limitează anumite grupe de nutrienți ar putea fi dăunătoare pentru sănătatea noastră. Când nu consumi carbohidrați, trebuie să mănânci ceva. Iar oamenii tind să consume mai multe proteine și grăsimi.
În plus, carbohidrații sunt singura sursă de fibre pe care o avem, iar fibrele sunt bune pentru reducerea riscului de cancer de sân, scăderea colesterolului și sațietate.

Chiar dacă dietele cu un conținut scăzut de carbohidrați par a veni cu mai multe riscuri decât dietele bogate în carbohidrați, numeroase date existente sugerează moderația când vine vorba de consumul de carbohidrați. Este important să urmărești consumul de carbohidrați, indiferent de câte mese mănânci. Îi poți include la fiecare masă. Dar alege cereale integrale, carbohidrați bogați în fibre, cum ar fi fasolea neagră, fructele, quinoa, nu pâinea albă, pastele făinoase și biscuiții. 
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată