Cum să mănânci paste fără să te îngrași?

amalia-skelton
Îți plac foarte mult pastele dar ai ajuns să le consumi rar pentru că nu vrei să-ți pui în pericol silueta? Învață de la nutriționiști cum să mănânci paste fără să te îngrași. Data viitoare când te gândești la paste nu vei avea motive să te simți vinovată.
Poate nu credeai, dar poți găsi un echilibru între pasiunea pentru rețetele pe bază de paste și greutatea ideală. A te menține în formă nu înseamnă să mănânci numai legume sau să ocolești preparatele favorite. Specialiștii îți dezvăluie cum să mănânci paste fără să te îngrași pentru a minimiza riscul de excese calorice sau de tulburări alimentare. Impunerea unei interdicții pe o perioadă îndelungată în ceea ce privește meniul zilnic nu este un lucru sănătos, iar în momentele în care îți permiți un răsfăț este foarte probabil să mănânci prea mult tocmai pentru că ai avut restricții. Este mult mai bine să combini pastele cu ingrediente utile pentru a putea să le savurezi fără efecte nedorite.

 
Iată cum să mănânci paste fără să te îngrași:

 
1. Consumă pastele cu o salată

Nu contează numai pastele din farfurie, ci și ce mănânci alături de ele. Astfel, dacă vei consuma morcov crud cu o porție de paste vei reduce nivelul glicemiei după masă și vei controla pofta de mâncare mai multe ore, potrivit cercetătorilor din Suedia.
Combină o salată cu morcov ras și alte crudități cu pastele care îți plac, iar tentația de a mânca din nou nu va apărea prea curând.
În acest mod vei putea diminua totalul de calorii la nivel de zi, fiind mai ușor să slăbești. Adaugă puțin ulei de măsline la salata de crudități pentru că stimulează abilitatea organismului de a prelua licopenul și beta-carotenul, prevenind cancerul sau afecțiunile dermatologice.

 
2. Evită pastele rafinate

La nivel de an fiecare adult consumă cel puțin 10kg de paste și cea mai mare parte sunt din făină albă rafinată. Problema este că acest tip de paste nu conțin fibre sau proteine, doi nutrienți vitali pentru reducerea greutății. Pentru a crește totalul de fibre și a adăuga proteine care reduc apetitul este recomandat să alegi paste din făină integrală, din făină de năut sau din fasole neagră.
Nu numai că vei prelungi senzația de sațietate, dar vei preveni și puseurile de tensiune și vei reduce riscul de afecțiuni cronice precum diabetul de tip 2 sau bolile cardiovasculare. 

 
3. Prepară pastele al dente

Este foarte simplu să slăbești în timp ce economisești timp. Dacă vei scoate pastele din apa în care le fierbi după numai câteva minute și le vei consuma al dente nu îți va fi foame 4-5 ore și vei putea refuza a doua porție fără regrete. Potrivit specialiștilor, apa fierbinte deteriorează moleculele de carbohidrați, fiind mult mai ușor pentru organism să le transforme în zaharuri. Acest lucru are un efect negativ pentru sănătate deoarece determină creșterea glicemiei și scăderea ei bruscă în scurt timp, ceea ce te va face să-ți fie foarte foame din nou după ce ai luat masa. Pastele al dente mențin glicemia stabilă și previn pierderea energiei pe neașteptate sau gustările dese care adaugă kilograme în plus.

 
4. Redu temperatura

Poți transforma pastele dintr-un dușman al dietelor într-un aliat pentru remodelarea corpului dacă le pui la frigider. Când pastele au o temperatură redusă se va schimba și compoziția chimică a carbohidraților care le compun, predominând amidonul rezistent.
În cadrul studiilor realizate s-a constatat că amidonul rezistent favorizează oxidarea grăsimilor, accelerând procesul de slăbire. Nu reîncălzi pastele rămase pentru că vei distruge amidonul rezistent și vei pierde beneficiile lui.

 
5. Mizează pe legume

În afară de salata pe care o poți consuma lângă paste este foarte util să adaugi legume chiar în rețeta de paste. Persoanele care includ cel puțin 200g de legume la fiecare preparat pe bază de paste consumă cu 350 de calorii mai puțin la nivel de zi, potrivit cercetătorilor de la Penn State. Explicația constă în creșterea conținutului de fibre, care te ajută să te simți sătul fără să ceri a doua porție.
Folosește cât mai des dovlecei, vinete, broccoli, ardei gras, roșii și ceapă când gătești paste. Dacă îți place lasagna este ideal să înlocuiești jumătate din cantitatea de carne cu un amestec de spanac, varză și ciuperci.

 
6. Folosește brânza când servești pastele, nu o pune în sos

Foarte multe rețete îți vor indica să pui brânza direct în sos, dar nu este util să faci acest lucru pentru că se va topi și va deveni invizibilă la final, când servești preparatul. Vei fi tentată să mai adaugi când mănânci pastele, iar numărul de calorii va crește foarte mult. Pentru a obține preparate sănătoase cu paste nu folosi deloc brânză până când nu sunt gata. Poți rade brânză după ce ai pus pastele în farfurie, asigurându-te astfel că nu consumi și calorii „invizibile” care adaugă rotunjimi inestetice.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată