Cum procedezi cand nu ai nevoie de regim alimentar?

Da, probabil ca acest titlu te poate determina sa te uiti de doua ori: oare ai citit bine? Majoritatea materialelor referitoare la aceasta tema au in vedere, de cele mai multe ori...
Da, probabil ca acest titlu te poate determina sa te uiti de doua ori: oare ai citit bine? Majoritatea materialelor referitoare la aceasta tema au in vedere, de cele mai multe ori, diferite aspecte care tin de felul in care trebuie urmat un regim alimentar - cu prevederile specifice, de unde nu lipsesc (bineinteles) rigorile, dar nici micile "abateri" inerente.

Asa incat, a citi despre o situatie cand nu ai neaparat nevoie sa tii dieta ti se poate parea ciudat. Insa, cateodata, se mai intampla. Asadar, oricat de multe masuri de precautie ti-ai fi luat in concediu si oricat de convinsa ai fi ca eforturile tale de a te controla au dat roade, la revenirea din vacanta cantarul iti arata, nemilos, ca ai acumulat cateva kilograme suplimentare.

Dar nu te alarma, pana la urma nu este nimic iesit din comun. Inainte de a incepe sa te documentezi despre ceea ce presupune o dieta (in functie de obiectivul pe care il ai si de rutina zilnica), ar fi bine sa incerci sa-ti schimbi putin stilul de viata si de alimentatie. Sunt toate sansele sa revii la greutatea dinainte si sa nu fie dificil sa te mentii astfel.

Nu este nici o vrajitorie la mijloc si schimbarile despre care vom vorbi nu se preconizeaza a fi unele radicale. Pur si simplu, este vorba despre reducerea aportului zilnic de calorii, cu 100. In felul acesta, se estimeaza ca intr-o luna vei elimina circa doua kilograme. Si, dupa cum cu siguranta stii deja, acesta este unul dintre cele mai sanatoase moduri de a slabi: incet si sigur, fara devieri masive, care ar putea cauza dereglari ale metabolismului.

  •  Unul dintre cele mai importante aspecte este sa nu te lasi demoralizata.
    Nu ca n-ar fi foarte usor, la urma urmei: revenirea din concediu este ea insasi un motiv suficient sa nu te simti tocmai in apele tale. Dar constatarea ca ai acumulat niste kilograme in plus ar putea sa agraveze situatia, mai ales daca te-ai straduit mult sa fii in forma pentru vacanta. Cu atat mai mult: revenirea la silueta dinainte ar putea fi mult mai usoara decat crezi, asadar nu ai motive sa te demoralizezi.

  •  Evita bauturile care contin calorii. De exemplu, sucurile de fructe. Este adevarat ca sunt sanatoase si indicate organismului, dar, ca sa spunem asa, acum este de preferat sa mananci fructele, nu sa le bei. In felul acesta, vei asigura organismului necesarul de fibre si senzatia de satietate va persista mai multa vreme.

  •  Nu sari niciodata peste micul dejun. A face asta nu inseamna ca "economisesti" caloriile ci, dimpotriva, ca le suplimentezi: la pranz vei fi cu adevarat infometata si nu vei mai tine cont de nimic. In vederea unui mic dejun sanatos, dar nu foarte bogat in calorii, opteaza pentru toast in loc de paine alba, ouale fierte sunt de preferat omletei si cateva fructe naturale sunt mai potrivite decat gemul sau dulceata.

  •  Nu te feri de proteine. Oricat de bine ai manca, daca organismul nu are necesarul zilnic de proteine, ti se va face foame foarte curand. Daca la pranz optezi pentru o salata, ar fi bine ca aceasta contina peste sau piept de pui pregatit la gratar.
    In cazul in care iti pregatesti singura salata, este recomandabil sa alegi o conserva de ton in apa, si nu in ulei. Dressing-urile degresate poate ca nu sunt la fel de savuroase, dar sunt, cu siguranta, de preferat.

  •  Supa ar trebui sa fie nelipsita. Nu numai ca isi aduce contributia la hidratarea zilnica, dar te va ajuta sa nu-ti fie foame in urmatoarele cateva ceasuri si nu contine foarte multe calorii. Sunt recomandate supele de rosii, pui sau legume (dar fara cartofi si fara a fi "drese" cu branza).

  •  Nu ar fi foarte indicat sa te axezi pe asa-numitele "batoane pentru slabit", pe care le gasesti in supermarketuri. Nu poti sti daca ingredientele sunt, toate, sanatoase si indicate. Ca sa nu mai spunem ca eficienta lor este cel putin discutabila, ele nefiind atat de satioase cum se spune. Din pacate, multe femei recurg la aceste produse ca la un fel de elixir miraculos. Daca tii neaparat, cere sfatul unui specialist nutritionist in prealabil.

  •  Pe langa eforturile de a reduce numarul de calorii prin alimentatie, acestea pot fi si... arse! Exercitiul fizic nu ar trebui sa lipseasca: o jumatate de ora de plimbare in pas alert este ceea ce iti trebuie, daca nu agreezi sportul sau nu ai timp pentru asa-ceva. Pe langa avantajele de ordin strict estetic, miscarea va contribui la oxigenarea creierului si iti va conferi o mai buna stare psihica.
 

Comentarii (4)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • estela pe 20 Ian 2009, 14:24
    dieta simpla

    nu trebuie sa ne speriem de diete va rog fetelor sa-mi urmati sfatul; trebuie sa renuntati la paine in primul rand dupa aceia nu aveti voie sa consumati carne din porc, prajeli de nici un fel si veti vedea ca se poate dar nu uitati sa evitati ori ce fel de fainoase bafta.

    0
    0

  • andreea pe 31 Iul 2008, 20:46
    vointa

    Vrei sa slabesti? Gandeste-te ca ai nevoie de sport si vointa. Ce te costa sa faci cateva exercitii ca la ora de sport din scoala generala? Poate doar o jum de ora din timpul pe care il petreci la tv stand si schimband plictisita canalele. Cred ca e suficient atata timp cat nu mananci in cantitati industriale. Ai masura! Esti nemultumita de cum iti vin hainele, esti invidioasa pe fetele "lucrate", vrei ca sotul sa te iubeasca asa cum o facea la inceput? :) Nu te mai vaicari si treci la treaba! Eu asta fac!!! Fiti mai pretentioase cu propria persoana!

    0
    0

  • doina titi pe 26 Iul 2008, 12:15
    caloriile

    da sunt de acord..........doar ca eu spre exemplu...sunt o persoana careia nu ii prea plac regulile sau simai si masurarea caloriilor....asa ca din punctul acesta de vedere e destul de dificil pentru mine...in sensul ca eu traiesc viata nu o masor toata ziua.... adica vreau sa zic ca sunt o persoana normala ca marea majoritate in aceasta lume.... lucrez de dimineata pana seara cu un pic de pauza la amiaza....s sincer chiar nu am timp sa fac sport sau sa masor mancarea...... DE CE ????? pentru noi nu se dau sfaturi cum trebuie sa ne ajutam sa ne mentinem....chiar in sensul "nici prea prea....nici foarte, foarte".... si in cazul in care prindem kg si in cazul cand le pierdem....vreau sa zic tonificare si etc.....

    0
    0

  • gabi pe 23 Iul 2008, 17:01
    calorii

    Fara mers pe jos 2 ore (aprox. 500 kcal arse) nu se poate ca o persoana sa slabeasca 2 kg pe luna doar renuntand la 100 kcal mancare pe zi. 100 kcal X 30 zile = 3000 kcal. Asta inseamna cam 0,5 kg, deoarece 1 kg grasime pe corp inseamna 7000 kcal. Pentru a slabi 2 kg pe luna fara miscare e nevoie sa se renunte la 500 kcal mancare pe zi.... Adica o femeie sedentara sa manance de 1200-1500 kcal pe zi. Sub 1000 kcal pe zi dauneaza sanatatii, in plus caloriile trebuie sa fie adunate din alimente sanatoase (fructe, legume crude, iaurt, cereale, alimente cat mai putin prelucrate sau gatite)

    0
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată