Cele mai bune combinații alimentare pentru sănătatea ta

cartofi cu spanac

Pe lângă faptul că vrei ca preparatele tale să aibă un gust bun, există dovezi științifice conform cărora unele combinații alimentare pot crește beneficiile nutriționale. De ce? Totul are legătură cu chimia corpului uman. Anumite alimente conțin vitamine și minerale, iar organismul are nevoie de un ajutor suplimentar pentru a le absorbi. Iată care sunt cele mai bune combinații alimentare pentru sănătatea ta și ce poți încerca pentru stimularea stării tale generale de sănătate!
Care sunt cele mai bune combinații alimentare pentru sănătatea ta?

1. Spanac și cartofi dulci


Cartofii dulci sunt delicioși și, de asemenea, foarte sănătoși și extrem de bogați în vitamina A. Pentru ca această vitamină să intre în sânge, organismul are nevoie de puțin ajutor din partea zincului. Introdu spanacul în dieta ta, un aliment cu un conținut bogat de zinc, care poate ajuta organismul să absoarbă mai bine vitaminele din cartofii dulci. Poți face o salată de cartofi dulci și spanac.

2. Varză kale și ouă


Vitaminele solubile în grăsimi precum A, D, E și K au nevoie de, bineînțeles, grăsimi pentru a fi absorbite de organism. Legumele cu frunzele verde închis, precum varza kale, reprezintă cea mai bună modalitate de a obține vitamina K, un nutrient esențial care promovează sănătatea osoasă și coagularea sângelui. Poți face un ou poșat, alături de care să adaugi puțină varză kale.

3. Turmeric și piper negru


Entuziasmul pentru turmeric este unul legitim. Acest condiment auriu are o multitudine de proprietăți sănătoase, inclusiv prevenirea și tratamentul bolilor nervoase, cardiovasculare, de inimă, metabolice și autoimone.
Turmericul conține curcumin, însă corpul tău are probleme când vine vorba de accesul la proprietățile sănătoase atunci când este ingerat singur. Așa că poți să-l asociezi cu piperul negru. Acest condiment conține piperină, un compus care ajută la creșterea biodisponibilității turmericului, astfel încât să obții beneficiile de sănătate de care ai nevoie.

4. Soia și ton


Da, în principiu, poți să-ți rezervi o masă la un restaurant de sushi. De ce? Pentru că organismul tău absoarbe calciul mult mai bine atunci când primește o cantitate adecvată de vitamina D. Și nu trebuie neapărat să stai la soare pentru această vitamină. Soia, împreună cu alte surse tradiționale de calciu, cum ar fi laptele și brânza, reprezintă acompaniamentul perfect pentru peștele crud, care este bogat în vitamina D. Este vorba despre ton, macrou și somon. Așa că încearcă mai des preparate gen sushi, dacă vrei să-ți stimulezi sănătatea organismului.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;