Câteva alimente care îți pot atenua migrena


Din păcate, durerile de cap sunt din ce în ce mai frecvente. Nu e de mirare, pentru că migrenele apar dintr-o puzderie de motive, iar unele dintre ele sunt chiar alimentele pe care le consumăm.
Printre factorii care contribuie la apariția durerilor de cap se numără și fluxurile hormonale din preajma menstruației, somn defectuos, foamea, stresul. Există însă și alimente care atenuează durerile de cap.
Alimentele organice cu conținut mare de riboflavină, adică vitamina B2, precum și magneziu sau coenzima Q10 au efect de atenuare a durerii. În mod special, vitamina B2 ajută corpul să creeze energie din mâncarea pe care o consumi, magneziul este o minerală esențială pentru formarea celulelor, contracția musculară și transmiterea informației la nivel nervos, iar coenzima Q10 este un antioxidant esențial pentru creșterea celulară. 

Omletă cu mămăligă și ciuperci

Pentru că ouăle și ciupercile conțin vitamina B2, sunt două alimente binevenite pe subiectul combaterii durerii de cap. În plus, mămăliga ajută la atingerea senzației de sațietate, și poate fi nu numai un mic dejun sănătos, ci o masă pe care o poți savura pe tot parcursul zilei.

Snack din cremă de iaurt și castraveți

Iaurtul are un conținut crescut de vitamina B2, precum și magnesiu. Este indicat și pentru fluxul digestiv. Atunci când ți se face foame între mese, poți chiar să completezi gustarea cu o lipie și cu alte legume. 

Salată de conopidă

Conopida este una din puținele legume care conțin coenzima Q10. De asemenea, este bogată și în vitamina B2 și magneziu. 
Dacă bagi conopida puțin la cuptor cu brânză și adaugi condimente, fructe de sezon și avocado, te vei sătura de-a binelea.
Găsești câteva rețete de conopidă aici.

Salată de ton 

Pentru că tonul este bogat în coenzima Q10, iar orezul brun are o mulțime de magneziu, amestecă-le într-o salată cu ce legume îți plac, măsline, lămâie și ulei extravirgin de măsline. 

Orez cu lapte și rodii

Fă-ți un orez cu lapte clasic, adaugă fistic și rodie, bogate în magneziu, și obții un desert delicios, sănătos și ușor. 

Cod cu crustă de migdale, nucă de cocos și spanac cu ghimbir

Dacă bagi la cuptor pește, în special cod, ornat cu migdale pisate, nu numai că vei consuma proteine necesare, dar ai parte și de un dejun sănătos. Spanacul conține coenzima Q10, migdalele vitamina B2, iar ghimbirul este un panaceu care ar trebui adăugat de urgență în alimentația ta.
Mai ales dacă ai o sensibilitate digestivă sau un organism care are nevoie să devină mai rezistent, evită vinul roșu, alimente cu aditivi, brânzeturile - în special feta și parmezanul, ciocolata și cărnurile procesate, dintre care mai ales salamurile. 

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;