10 alimente care luptă împotriva inflamației


Inflamația reprezintă un proces natural al organismului, în cadrul căruia mesagerii chimici ai corpului încurajează un proces sau un răspuns imunitar.
Studiile efectuate au ajuns la concluzia că inflamația afectează aproape totul, de la fracturile de șold la bolile neurodegenerative. Multe boli care afectează populația globului, cum ar fi artrita, diabetul zaharat, hipertensiunea arterială și astmul au un numitor comun: inflamația. Iată ce alimente te ajută să lupți împotriva inflamației!

Ce alimente care luptă împotriva inflamației poți consuma?


1. Legume cu frunzele verde închis

Vitamina E este esențială atunci când vine vorba de protejarea organismului împotriva moleculelor care sunt pro-inflamatorii. O sursă bună pentru această vitamină este reprezentată de legumele cu frunze verde închis, cum ar fi spanacul, kale și broccoli. Legumele crucifere au o concentrație mai mare de nutrienți, inclusiv fier și calciu, precum și elemente de combatere a bolilor.

2. Pește gras

Peștele gras, cum ar fi macroul, somonul, sardinele și tonul, are un conținut ridicat de acizi grași omega-3 care reduc inflamația. Poți adăuga pește în diferite rețete, fie el fiert sau gătit la aburi, sărat sau uscat.

3. Nuci


Nucile precum migdalele sunt bogate în vitamina E, calciu și fibre. Cu un nivel ridicat de acid alfa-linolenic, acest aliment se luptă cu inflamația. Nucile sunt pline de antioxidanți care ajută la repararea leziunilor cauzate de inflamație.

4. Țelină

Cercetările privind țelina au identificat-o ca fiind un jucător important atunci când vine vorba de beneficiile antiinflamatorii pentru sănătate, inclusiv protecția tractului digestiv inflamat.

5.
Ardei


Ardeii au un conținut bogat de antioxidanți și vitamina C și, prin urmare, posedă efecte puternice antiinflamatorii.

6. Roșii

Roșiile au un conținut bogat de licopen, cunoscut pentru faptul că reduce inflamația în organism și la nivelul plămânilor. Roșiile fierte au mai mult licopen decât roșiile crude.

7. Sfeclă

Această legumă este la fel de bună în ceea ce privește proprietățile sale antioxidante. Reduce inflamația și protejează organismul împotriva bolilor de inimă și a cancerului, deoarece conține fibre și acid folic.

8. Usturoi și ceapă

Legumele acestea sunt superstaruri atunci când vine vorba de lupta împotriva inflamației. Compușii din usturoi micșorează cantitatea de substanță care produce inflamația. Iar ceapa ajută la inhibarea agenților care produc inflamațiile în cazul persoanelor care suferă de artrită.

9. Ulei de măsline

Uleiul de măsline este cel mai bun supliment în dieta sănătoasă a inimii și buna funcționare a plămânilor.

10. Cireșe


Cercetările au ajuns la concluzia că sucul de cireșe ajută sportivii să își revină mai repede după antrenamentele intense și reduce durerea musculară.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;