Cum il determini pe micutul tau sa manance sanatos?


In conditiile societatii actuale, cand la tot pasul au rasarit tot felul de restaurante tip fast food, a-l face pe copilul tau sa manance sanatos, consumand cat mai multe...

In conditiile societatii actuale, cand la tot pasul au rasarit tot felul de restaurante tip fast food, a-l face pe copilul tau sa manance sanatos, consumand cat mai multe fructe si legume si evitand dulciurile, pare o adevarata utopie.

Dar, daca vei sti sa dai dovada in primul rand de diplomatie, imbinand fermitatea cu ingaduinta, vei vedea ca nu este nici pe departe un demers imposibil, iar copilasul tau va creste sanatos si armonios, la adapost de riscul obezitatii.

Lasa-l sa aleaga

Sau mai corect spus, lasa-l sa creada ca el este cel care alege. Este esential ca impunerea unor bune obiceiuri alimentare sa inceapa de la cele mai fragede varste, intrucat pe masura ce trec anii, metabolismul sau este tot mai dificil de redresat, in cazul in care au aparut dezechilibre.

Pe de alta parte, nu trebuie scapat din vedere faptul ca micutii au un foarte pronuntat simt al independentei si ca, daca au senzatia ca li se impune ceva, devin foarte refractari.

Prin urmare, da-i posibilitatea de a alege intre mai multe variante, toate acestea fiind insa cat mai sanatoase cu putinta. In felul acesta, el consuma ceea ce ai decis tu, numai ca are sentimentul ca alegerea ii apartine.

Nu lasa la indemana copilului decat ceea ce vrei tu sa manance

Avem de-a face aici cu doua aspecte importante. In primul rand, este vorba despre faptul ca micutul vede in tine un model de urmat si, in consecinta, daca te vede rontaind dulciuri intre mese, va proceda la fel si bineinteles ca nu va intelege de ce nu-i dai voie sa faca acest lucru.

In al doilea rand, nu este suficient ca in frigider sa existe fructe si legume; copilul trebuie sa le aiba in permanenta in fata ochilor, pentru ca atunci cand vrea sa guste ceva (independent de cele trei mese obligatorii ale zilei), privirea sa-i "cada" asupra acestora.

In afara de fructe si legume, ii mai poti lasa la indemnana batoane de cereale, iaurt, sau unt de arahide cu un continut scazut de grasimi.

Metoda va functiona tocmai pentru ca toata lumea este tentata sa rontaie cate ceva si nu de putine ori, un copil se va repezi exact la primul aliment pe care il vede.

Stabileste niste limite rezonabile

Procedeul mentionat anterior se va dovedi, cu siguranta, util, dar sa fim realisti: nu inseamna ca micutul tau nu se va atinge niciodata de alimentele din categoria cunoscuta sub denumirea de "junk food".

A-i interzice cu desavarsire nu inseamna decat sa-i atragi si mai mult atentia asupra lor, sporind tentatia (conform clasicului principiu al fructului oprit).

Ceea ce poti face insa este sa stabilesti cat de mult si cat de des poate sa manance asa ceva.

Ca regula generala, nu ar trebui sa-i ingadui sa manance asa ceva in timp ce se uita la televizor sau se joaca pe computer, pentru ca foarte probabil va manca de doua ori mai mult, fiind captivat de programul sau jocul respectiv.

Procedand astfel, copilul nu se va simti lipsit de ceea ce i-ar face placere si sunt sanse maxime sa respecte limitele pe care i le-ai trasat.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod