Cele mai frecvente probleme ale adolescentei

Daca este sa spunem lucrurilor pe nume, nu pretinde nimeni ca a fi parintele unui adolescent ar fi ceva usor sau lipsit de provocari. Cu toate acestea insa, cand te gandesti la propriul copil...

Daca este sa spunem lucrurilor pe nume, nu pretinde nimeni ca a fi parintele unui adolescent ar fi ceva usor sau lipsit de provocari. Cu toate acestea insa, cand te gandesti la propriul copil, iti vine greu sa crezi ca vei intampina si tu problemele despre care ai tot auzit ca apar la aceasta varsta. Nu, te incurajezi tu, copilul tau nu se va certa cu tine, nu va sta afara pana tarziu in noapte si nici nu-si va pune cercei in sprancene...

Adevarul este - si, daca esti cinstita cu tine insati, vei recunoaste si tu - ca nimeni nu-ti poate oferi garantii. Adolescenta reprezinta una dintre cele mai provocatoare, intense si, in acelasi timp, decisive perioade ale vietii oricarei persoane. Schimbarile se succeda in ritm alert si pe toate planurile, iar mai tarziu, cand te gandesti la acest lucru, ai sentimentul ca totul a trecut ca prin vis...

Dar pana atunci mai este destula vreme. Pana una-alta, este esential sa te mobilizezi si sa te familiarizezi cu unele dintre cele mai raspandite tipuri de comportament intalnite la adolescenti. Cum vei gestiona situatia?

Problemele adolescentilor: Adolescentul pare sa te urasca

Pentru multi parinti, situatia se poate dovedi chiar socanta.

Copilul tau, care pana mai ieri te invita sa va jucati impreuna si te astepta sa-l invelesti si sa-l saruti in fiecare seara, dintr-odata pare sa nu mai doreasca deloc sa fie in preajma ta. Nimic din ceea ce spui sau faci nu-i mai este pe plac si nu face nici un efort pentru a ascunde acest lucru.

Oricat de greu ti-ar fi, trebuie sa intelegi ca totul face parte dintr-un proces firesc. Adolescentul se afla in plin proces de constientizare a propriei identitati si cauta preponderent compania prietenilor, nu a familiei. Daca insisti, nu vei reusi decat sa-l enervezi si sa-l determini sa se inchida si mai mult in sine.

Problemele adolescentilor: Cum ar trebui sa procedezi?

Cateodata, parintii se simt atat de raniti de comportamentul adolescentilor, incat le raspund cu aceeasi moneda, ignorandu-i. Este o greseala. Adolescentii traverseaza o perioada paradoxala: au foarte mare nevoie de parinti, dar ceva ii opreste sa arate acest lucru; ba chiar ii determina sa se comporte ca si cum si-ar dori contrariul.

Eventuala raceala si izolare a parintilor sunt intens resimtite si pot avea consecinte imprevizibile. Prin urmare, nu ezita sa-i dai de inteles ca esti acolo, intotdeauna...
iar cand va avea nevoie de tine, va sti, cu siguranta, unde sa te gaseasca. Astfel, va avea incredere in tine, ceea ce nu este deloc putin lucru.

Problemele adolescentilor cu parintii: Nu mai este comunicativ ca altadata

Este o ironie, dar numeroasele mijloace moderne de comunicare (Internet, telefoane mobile) ii fac pe adolescenti sa devina mai putin comunicativi, cel putin fata de persoanele alaturi de care locuiesc. Se izoleaza in lumea lor, isi pun castile si nu-i mai desprinzi de-acolo cateva ore bune. Inutil de precizat ca a incerca sa le interzici acest lucru este o greseala si, oricum, nu va da rezultatele scontate. Adolescentii trebuie sa comunice, in stilul specific varstei si perioadei in care traiesc.

Cum ar trebui sa procedezi?

Priveste situatia in ansamblu. Daca adolescentul are rezultate bune la scoala, isi indeplineste sarcinile in familie (de exemplu, isi face ordine in camera) si nu devine mult prea recalcitrant fata de ceilalti, ar trebui sa-l lasi in pace. Sigur ca, la o adica, este bine sa-i trasezi niste limite (de exemplu: "Nu se vorbeste la telefon si nu se scriu mesaje in timpul cinei"), dar nu incerca sa-i impui prea multe.
In cazul in care vrei sa-l controlezi subtil, ii poti spune ca-si va plati factura telefonica din banii de buzunar.

Adolescentii si problemele lor: Sta prea mult timp afara

Este ora 22.30 si i-ai spus foarte clar sa fie in casa la ora 22.00... Nu este prima data cand se intampla acest lucru. De ce-ti ignora cuvantul?

Partial, pentru ca, pur si simplu, iti testeaza limitele (nu uita ca se afla la varsta experimentelor, iar suspansul face parte din joc). Pe de alta parte, chiar adolescentul este cel care are nevoie de a i se trasa niste limite, si numai parintii pot face acest lucru.

Cum ar trebui sa procedezi?

In primul rand, n-ar fi rau sa faci putina munca de cercetare inainte de a-i comunica ora la care trebuie sa fie acasa. Consulta-te cu alti parinti de adolescenti si vezi care este "trend-ul" in privinta aceasta. De asemenea, ii poti oferi o marja de maximum 15 minute; daca o depaseste, nu mai are voie sa iasa cu prietenii vreme de o saptamana. Iar cand stabilesti o asemenea regula, respect-o; in caz contrar, iti vei pierde autoritatea.

Nu-ti plac prietenii sai

"Pe vremea mea, era altfel...", iti spui tu, clatinand din cap la vederea celor din anturajul copilului tau.
Prea galagiosi, prea emancipati, parca prea neconventionali... Ar trebui sa te abtii sau sa intervii? Nici tu nu stii raspunsul, tot ceea ce stii este ca nu-ti place situatia.

Cum ar trebui sa procedezi?

In primul rand, nu da dovada de superficialitate si nu judeca dupa aparente. Un adolescent poate avea haine ciudate (ma rog, in opinia ta), cercei in sprancene, atitudine de fronda - si, totusi, sa fie un copil bun.

Nu te grabi sa emiti, deci, sentinte; adolescentii sunt foarte sensibili si a le judeca prietenii este, de multe ori, echivalent cu a-i judeca pe ei insisi. Poti sa te interesezi (cu maxima discretie) despre copiii respectivi.

Daca este vorba de colegi de scoala, cu atat mai bine - poti afla de la profesori ceea ce te intereseaza. Daca nu, procedeaza altfel: propune-i copilului sa-i invite cat mai frecvent in vizita si observa-le, discret, modul de comportament atunci cand se simt relaxati si in largul lor.

 

Comentariile 1-50 din 57

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • Ioana pe 19 Oct 2014, 20:29
    Parinti cretini

    Hello... am 20 de ani si ai mei sunt cam inchisi la minte, nu ma lasa sa stau pana tarziu in oras din motive idioate. cum sa ii conving? help...nu mai suport...

    0
    0

  • fara nume pe 11 Apr 2014, 10:34
    ajutor

    buna pentru toate fete catre au probleme ma poate gasi pe id de mes grigoreboos2000 si discutam

    0
    0

  • laura pe 2 Apr 2014, 09:30
    sant mama

    buna am citit aproape tot ce mesaje au fost lasate si ami dau seama ca sa fi adolescent nui usor eu am patru copii si mi iubesc foarte mult as face orice sa fie fericiti dar problema e ca baiatul meu cel mare de 17 ani a anceput pe cai rele asa zic eu nu zic ca un copil nu tre sa gereseasca si noi am gresit la tineretea noastra si gresim si acuma dar nul anteleg deloc am ancercat cu de toate si nu vrea sa asculte nu mai vb cu mine ami raspunde urat fumeaza bea are niste prieteni nu prea pe gustul nostru dar mam gandit ca vremurile nu mai sant ca sa cand am fost noi tineri ancerc sa nul critic dar el sia luato rau an cap nu mai merge la scoala iam explicat ca fara scoala nu faci nimica an viata si nu o sa fim an viata pe veci tre sa se obisnuiasca sa se si descurce dar nu asculta deloc a plecat de acasa si nu stiu daca se mai antoarce ami vine sa mor de durere cand stiu ca nu pot sal anteleg sal ajut sai fie bine eu speram co sa treaca prostiile astea din capul lui dar la el sau agravat nu lam fortat sa faca nimica din ce am crezut ca nui bine vremurile sau schimbat nu mai santem la fel miar fi placut nu sa fie cuminte ca nu se fac asa dar cat de cat sa pot sal tin mai din scurt sai explic ca nui corect ce face sant buni si prieteni dar nu toti te anvata de bine multi rad de tine sau sati faca rau ati baga doar prostii an cap dar cu el nam cum sa vb orice asi zice nici numi raspunde poate nu sant o mam buna nici eu nu mai stiu ajutatima sa pot sami recuperez fiul orice sfat mar ajuta

    0
    0

  • Iulia pe 7 Feb 2014, 19:29
    Disperare

    Buna, sunt lia si am 12 ani. Nu-mi vine sa cred ca am ajuns sa fiu atat de disperata incat sa ajung aici. Deci sa incepem cu inceputul. Parintii mei sunt divortati de 9 ani. Deoarece mama l-a inselat pe tata. Dupa ce am vandut apartamentul nostru ne-am mutat undeva unde tata nu stia. Mama m-a ascuns de tatal meu si si-a facut un iubit. Timp de 2 luni tata m-a cautat si intr-un final a reusit sa ma gaseasca apeland la fostul sef al mamei mele. Timp de 3 ani mergeam in fiecare vineri la tata si stateam o noapte dupa care veneam acasa, la mama. Dupa aceea ne-am mutat vizavi si rareori am avut ocazia sa mai stau cu tata. Dar dupa cateva luni ne-am mutat la tata si am inceput scoala acolo. Pana in clasa a 3-a am locuit la tata dar mama, nu vroia sa isi gaseasca o slujba si toata ziua statea pe calculator jucandu-se poker.. Imi pare rau ca nu si-a dorit, asa ca tata nu a avut de ales si a plecat timp de 2 ani in strainatate. Din pacate dupa 1 an si jumatate mama a renuntat ( avea datorii uriase ) si a plecat si ea in strainatate si am fost lasata la stra-bunicii mei timp de 6 luni. Era groaznic deoarece eram noua si toti radeau de mine.. Nici nu as vrea sa imi amintesc tot ce am trait in acel timp.. Peste 6 luni tatal meu s-a intors in tara si mi-a fost mai usoara viata. Totul a mers bine pana cand m-am dus in Anglia cu mama mea tata s-a dus din nou la munca dar doar pt o luna. Intre timp la mama rareori cand mancam de 2 ori pe zi. Mi-a spus ca totul va fi bine iar eu, am fost proasta si am crezut-o... Acum au trecut 2 ani aproape decand s-a intamplat asta. Iar acum, din cauza prostiei ei, nu mai pot sa ma bucur de o familie, de o mama care sa-mi povesteasca tot ce trebuie sa stiu! Cand a plecat nu mi-a spus nimic. Iar acum vrea sa ma duca in Anglia la scoala si nu prea ii pasa de cum ma simt.. Mi-as dori odata sa se gandeasca la viata pe care am construit-o aici si reputatia prieteni.. Nu vreau sa renunt la acestea din cauza ca ea vrea sa ma stie aproape chiar daca nu poate sa-mi ofere tot ce am nevoie... Inteleg ca si ei. i-a fost greu cand le-a lasat toate astea si stiu ca acum regreta tot ce a facut si ca sa ii mai scada o grija de pe inima vre sa fiu langa ea.. Dar eu nu vreau sa regret ca mi-am lasat toata viata in urma cum a facut ea si mi-as dori sa nu mai fie egoista si sa se gandeasca si la mine .. l-am intrebat pe tata ce a facut mama? Cat a mintit? Dar mi s-a spus ce mi se spune de fiecare data cand intreb asta. : "Iti voi spune cand mai cresti". Ce as putea sa fac, sa-l convinga pe tata sa-mi spuna totul ca sa pot sa iau o decizie care imi afecteaza mult viitorul...?

    3
    0

  • Irina pe 17 Ian 2014, 23:09
    Parinti severi

    Am citit destule dar si cazul meu e banal dar insuportabil. Am 20 de ani si de la 18 ani am un prieten paritnii sunt contra relatiilor noastre dar e un tip de treaba si parintii lor mau primit cald. Inca problema ca am o prietena buna care locueste cu un etaj mai sus de mine si nici asa parintii numi piermit sa stau la dinsa si nici nu ma ivorbesc de plecat la discoteci. Oare voi ajunge la virsta de 30 si tot voi sta la fusta mamei, caci deja toti se rid de mine. Prietenul doreste sa locuesc cu dinsul

    0
    0

  • Elena pe 11 Ian 2014, 00:01
    ce sai zik mamei ?

    buna am 17 ani si mama nu ma lasa la bunika la tara este foaret rea cu mine si nu mai stiiu ce sa fac vas ruga frumos datimi un sfat ce sa-i mai zik ca sa ma lase ca nu-mi da voie la bunika niciodata nu mia dat voie sai vad ajutatzima va rog frumos da-timi niste sfaturi va rog frumos

    2
    0

  • florian pe 8 Dec 2013, 09:59
    absenteismul de la scoala si tigara

    am 14 ani si am absentat de la scoala foarte mult si am inceput sa fumez crezand asa ca o sa fiu popular in scoala.parinti au aflat si bine au facut ca mi-au deschis ochii ca am facut un lucru foarte grav si au discutat cu mine cu rabdare si intelegere pentru asta le multumesc din suflet si ii iubesc enorm de mult pentru ca ei sunt prieteni mei adevarati.sa nu faceti ca mine niciodata.

    4
    0

  • Gio pe 30 Nov 2013, 01:10
    Distanta de CASA MEA

    Buna.. am 15 ani , mai mult de jumatate. Am o problema, ce ma depaseste psihic si nu stiu cum sa o rezolv, pentru ca simt ca nu ma ajuta nimeni, am inceput sa fiu inchisa in mine. Mama mea , m-a adus in Spania. Si eu una nu vreau sa stau aici.La inceput i-am spus ca nu vreau, dar dupa ce m-a tot batut la cap, am zis "hai fie" , iar inainte sa plec, tot nu am vrut, am inceput sa fac scandal. Tin sa zic , ca parintii mei sunt despariti, si sunt doar in custodia mamei, deoarece tatal meu nu apare in acte pt ca nu implinise 18 ani cand m-am nascut. Eu am fost crescuta de bunici si de matusa mea. De cand a murit bunicul meu, m-am schimbat complet, am inceput sa vb urat cu bunica mea, pentru ca am ramas doar cu ea acasa, matusa mea fiind plecata in italia. De cand sunt in Spania, intr-una ma cert cu maicamea, pentru ca nu stie cum sa se poarte cu mine, si se mira de faptul ca de ce nu vb cu ea. In sensul , sa-i spun ce ma framanta, sau ce nu imi convine s.a.m.d. Nu stiu ce sa mai fac, i-am spus ca vreau acasa, sa stau cu bunica mea, dar ea imi tot spune ca eu nu plec de aici si ca aici raman. Si asta ma doare cel mai tare. De 4 luni de cand sunt aici, nu e zii in care sa nu plang. Merg o jumatate de ora in baie si ma inchid acolo ca sa nu ma vada nimeni ca plang.Am ajuns putin la depresie, sa ma tai pe maini.Stiu ca nu ii ceva normal, si nu m-am crezut niciodata in stare de asa ceva , dar uite ca am ajuns si la asta.Maicamea zbiara la mine si ca nu vreau sa imi fac o operatie. Sunt arsa, si am ajuns la concluzia ca cine ma place , ma place asa cum sunt. Adevaru-i ca in tara m-am lasat putin de invatat, dar macar puteam sa intru intr-o clasa foarte buna sau mai aveam o optiune, la arte. Am un tata si un frate vitreg. Ii iubesc, dar nu vreau sa raman aici. Matusa mea imi spune ca v-a vorbi cu bunica mea , dar nu sunt sigura ca o va convinge. Si cu atat mai mult pe maicamea. Toata ziua stau numa pe facebook, si vorbesc cu prietenii, dar maicamea tot timpul imi scoate ochii sa nu mai stau atata, ca imi ia pc-ul si etc. , dar nu pot. Pentru ca vreau sa vb cu prietenii de acasa si ea nu intelege. Va rog mult dati-mi un sfat ce sa fac ca sa ma trimtita acasa. Cel mai mult as vrea sa ajung de Craciun si sa stau cu bunica mea care imi este mamica. Asta ar fii cadoul meu. Va rog din suflet , pentru ca ajung la o disperare mai mare, si imi vin tot felul de vorbe in cap, care nu credeam ca imi vin . Gen "mai bine ma omor decat sa stau aici" .

    0
    0

  • isabela pe 30 Sep 2013, 13:17
    fetita mea

    Buna. sunt mama unei fetite de 13 ani si a unui baietel de 12 ani. Acum 3 ani am divortat de tatal lor din cauza infidelitatilor lui.Pot spune ca nu a fost un sot bun . dar a fost un tata minunat pentru cei mici.Locuim in aceeasi curte dar in apartamente diferite. el cu iubita lui. cu care are o fetita de 2 ani si eu cu actualul meu sot. cu fetita si baietelul meu. Dupa divort comportamentul copiilor mei a inceput s-o cam ia razna Pentru ai putea intretine, am fost nevoita sa am si doua locuri de munca, astfel cei mici stateau foarte mult singuri. Comportamentul fetitei ma ingrijoreaza cel mai tare, e recalcitranta, imbufnata mereu, minte si inventeaza fapte care nu au avut loc, mai mereu este nervoasa si nu stiu de ce nu are nici o prietena, uneori am senzatia ca traieste intr-o lume paralela, o lume a ei din care cand este scoasa devine agitata. Nu stiu cum sa reactionez si cum sa ma port cu ea. Actualul meu sot se poarta frumos cu ei. incearca sa ii faca mai responsabili. a introdus anumite reguli, precum sa-si spele farfuria dupa ce mananca, sa stearga pe jos dupa ce fac baie, sa curete cu peria toaleta dupa ce o folosesc, se joaca cu ei si ii cearta atunci cand fac boacane. Ajutati-ma cu un sfat, cum sa ma port, cum sa reactionez si ce sa fac in privinta copiilo mei

    4
    0

  • necajita pe 25 Iun 2013, 15:25
    parintii

    Buna , numele meu este B******* .. am 15 ani si am ajuns sa scriu pe un asemenea site , asta inseamna ca am ajuns la disperare .. Tatal meu (vitreg) si mama mea pur si simplu mau distrus complet simt ca o iau razna , am inceput sa plang din chestii banale . Tata mia bagat tot felu de programe in telef , pc mai are putin ajunge de-mi scoate usa .. pur si simplu ies afara vine dupa mine sa vada ce fac si doamne stau in pnm in fata blocului ... daca am intarziat 2 min in casa ma bate si nu mai ies afara 5 zile imi ia si tot .. ma lasa sa plec in parc rareori dar chiar si atunci ma urmareste ,Mama o iubesc incearca sa-mi fie alaturi de cate ori am nevoie dar deseori e deacord cu tata sa intamplat deata ori ca tata sa ma bata iar ia si sora mea stateau si se uitau la mine cum imi luam pumnii si picioare in fata (motivu ca lam intrb pe un baiat pe mess cf ,clegul meu ) sau ca ma dau cu rimel de atatea ori ma intrb dc patesc atatea ma inchid si incep sa plang iar dupa ce imi iau bataie imi este rusine sa mai ies si din camera , stiu ca cn o sa citeasca o sa zica ca e un lucru banal .. nu am stiut sa explic ce simt in mome.tu de fata , dar sunt alti ca mine care stiu ca mau inteles . As avea nevoie de un sfat .. in cazu meu daca sar putea cnv care ar putea sa ma imbratiseze :( ma rog ..

    6
    4

  • francezu pe 14 Sep 2012, 10:40
    copii neascultatori dau vina pe parinti!

    sunt un tata de fata ce a terminat liceul. i-mi iubesc fata mai mult ca ori ce pe lume ,s-a inscris la medicina,i-am cumparat masina, are tot ce isi doreste din punctul meu de vedere, dar posibil din punctul ei de vedere sa fiu un tata rau, care o controleaza prea mult, nu fac altceva decat sa ii doresc binele, normal, am si eu probleme cu ea, nu imi place ca vorbeste la telefon mult prea mult, neavand prieten,sta pe internet la fel de mult,nu face nimik in casa, sta toata ziua ,se duce in oras si mananca, nu ii place mancarea acasa, vorbeste urat cu mama ei, de multe ori imi vorbeste si mie urat, nu imi place cum se comporta dar in ciuda faptului imi iubesc fata si caut sa o invat de bine si sa-si faca o revizie in compartament, dar nu cred ca se va putea! desi mi-ar fi placut.

    7
    1

  • alexandra pe 16 Iul 2012, 13:41
    parintii

    doamne simt k parintii mei au inebunit ma cearta mereu din orice,dak vb u cnv la tel imi ia telu si se uita la mesaje,apeluri,poze si tot ce mai am in el.......mau trimis la psiholog mama dus am crezut k am ew vreo problema dar pana si psihologu a zis k nu am ew o problema si ca aceasta este la ei.....tipa,urla,ma cearta mereu,imi controleaza telefonul ba mai mult de multe ori mil confisca si mil da peste cateva saptamani,se uita cu cn vb pe mess,imi citesc conversatiile cu toti din lista,am 14 ani jumate nu mai am 8 simt k inebunesk nu pot vb u nmn k se baga ei mot nu mai rezist nu inteleg de ce se comporta in halu asta cu mn dak asi fi vreun copil problema care ar bea,ar fuma,nu ar invata as mai zice.....mia iesit media akm la sf de clasa a 7a 9.03 si ei zik k ew nu invat k ew stiu decat sa fac ce ma taie capu dar ew nu fac nimik niki nam cum pt k ei in permanenta sunt cu ochii pe mn ,sunt prea sufocata de ei de multe ori imi vine sa plec de acasa,ajutatima va rog ce sa fac???

    12
    7

  • adolescenta de 17 ani pe 2 Iun 2012, 16:42
    buna

    Sunt o fata de 17 ani jumate.....si am o mica problema cu parintii as dorii sfaturi...eu nici macar la aceasta varsta nu pot avea prieten asa zis iubit....ei sunt genul de persoana care daca imediat vorbesti cu un baiat trebuie sa se intample ceva ma refer la lucruri intime. un sfat va rog. ce as putea face in privinta asta? eu sunt cu un baiat de 22 de ani si avem impreuna 1 an si 3 luni in data de 18 iunie....ei nu au aflat pana acum de el dar ma prins o data cu telefonul si vorbeam cu el si aproape o saptamana mi la tinut la ea si nu a vrut sa mi-l mai dea din cauza ka cred ca nu vroia sa mai iau legatura cu el dar noi tot ne vedeam pentru ca ne iubim mult iar el este un baiat de treaba si ne dorim sa fim mult timp impreuna

    11
    2

  • petrut pe 21 Apr 2012, 14:22
    my problem

    chiar daca de multe cand ma cert cu tata zic sa dispara ca tot ce fac pentru el nu ii bine niciodata orice as face el nu stie decat sa tipe asta a fost inaite cand eram cu el acum stau la bunici sa imi termin liceu dar cand am fost in vacanta am observat ca nu mai ii cum era distanta ne-a schimbat pe amandoi dar tocmai azi cand am venit de la el ma sunat si a inceput cu cearta si detoate pt ca, cand am stat la elam umblat cu 2 vechi prieteni care fumau si ei au fost prinsi si m-au bagat si pe mine in oala iar tata mia zis urmatoarele:"cand ai nevoie de bani sau orice la mine sa nu apelezi de azi nu mai esti fiul me de azi te voi uita si la revedere sper ca nu te-am deranjat".eu nu stiu ce sa mai fac vreau sal sun si sa-i

    7
    1

  • luiza pe 16 Apr 2012, 16:19
    adolescenti

    eu fac 17 ani si nici in ziua de azi nu ma inteleg cu ai mei si nu cred ca o voi face prea curand...nu pot face nimic fara ei de parca ar trebui sa merg doar unde vor ei.am un iubit si e pe cale sa se duca tot curand tot din vina lor...ce copil nu s-a saturat pana acum sa i se zica fa aia,dute acolo, n.ai voie aia etc...si se mai plang ca noi nu ascultam...doar nu or exista decat ei pe planeta asta

    5
    0

  • alexandra pe 21 Dec 2011, 14:46
    adolescent mitoman

    adevaru e k trebuie sa vina din partea ta si a ei dorinta de a discuta , se poate k uneri s dea de belele si sa nu-ti spuna deoarece nu vrea s te supere musamalizandu-si adevarata situatie. ori pur si simplu nu se poate controla pt k laoadica poti s fii geniu , dar s nu te poti descurca singur, dar acum acum nu trebuie s deviii o closca pt ar fii foarte rau!!! de exmplu tata ma enerveaza la culme knd inceepe s ma intrebe de ce am afm facut aia de ce nu am facut ailalt si incep s facc ca naiba , dar nici sa-i dai libertate totala , sa-i dai impresia k tu nu mai contezi! trebuie sa-ti mentiii un echilibru si sa faci acelasi lucru si ei trebuie sa-i a trebuie sa-i demonstrezi k tu detii ink contrlolul dar s nu deviii un dictator stiu e complicat dar asta e via te pup

    5
    0

  • alexandra pe 21 Dec 2011, 13:58
    adolescent mitoman

    adevaru e k trebuie sa vina din partea ta si a ei dorinta de a discuta , se poate k uneri s dea de belele si sa nu-ti spuna deoarece nu vrea s te supere musamalizandu-si adevarata situatie. ori pur si simplu nu se poate controla pt k laoadica poti s fii geniu , dar s nu te poti descurca singur, dar acum acum nu trebuie s deviii o closca pt ar fii foarte rau!!! de exmplu tata ma enerveaza la culme knd inceepe s ma intrebe de ce am afm facut aia de ce nu am facut ailalt si incep s facc ca naiba , dar nici sa-i dai libertate totala , sa-i dai impresia k tu nu mai contezi! trebuie sa-ti mentiii un echilibru si sa faci acelasi lucru si ei trebuie sa-i a trebuie sa-i demonstrezi k tu detii ink contrlolul dar s nu deviii un dictator stiu e complicat dar asta e via te pup

    1
    0

  • MikyM pe 15 Nov 2011, 21:35
    adolescenta

    Sa fii adolescent e greu..iti pare ca nimeni nu te intelege ..ca toti traiesk intro alta lume ,diferita de a ta.E foarte greu sa traiesti ku o persoana mai invirsta*ca de egzemlu bunika*.as putea sa spun ca e chiar foarte greu,si o zik din propriile trairi.Desi imi pare ca uneori ma intelege si ma indeamna dea kumunika mai mult ku ea,uneori inkerk dar cind ajunge vreme sa gresesk ku ceva si e vorba de morala tot ce iam povestit itoarce in potriva mea,ceea ce ma face sa nu mai komunik ku ea.Ce tine de ce se poate si ke nu aiki e si mai greu..tu vrei s aaskulti muzika ,ea vre sa doarma.tu vrei sa privesti un film mai nou,ea doreste de cele vechi iar de ora la care sa te intorki aasa niiki nu vreau sa vb ...E komplikat..in acesta situatie niki nu stii ku kine sa vb in kazu kind unele din prietene teau tradat,cei dragi nu prea te inteleg desi neaga acest lukru..pur si simplu nuti ramine alceva dekit sati creeazi acea lume a ta..si sa incerci orikum sa traieti viata cit de cit si sa deskoperi keva nou...

    1
    0

  • miry pe 28 Nov 2010, 13:49
    adolescenta fara limite

    am o sora de 15 ani,am incercat sai explicam toate chestiile vieti,acum 1 an cineva a fraierito si si-a dat tot aurul,telefonul;am stat de vorba cu ea am incercat so facem sa inteleaga ca nui bine ce face,dar acum iar sa intamplat acelasi lucru,am prins-o cu minciuna,iar a dat tot aurul,in plus se mandreste ca are iubit rrom care este si peste,deci chiar nu mai stim ce putem sa facem pentru ea,cam ce am putea face sa inteleaga ca nui bine cea ce face si toata lumea rade de ea.stiu ca comunicarea conteaza ,dar in cazul nostru nu am reusit pentru ca nu ne baga in seama,nu o intereseaza parerea noastra. :(

    5
    7

  • un parinte pe 10 Nov 2010, 20:04
    relatia cu profesorii pt. problemele adolescentilor

    "poti afla de la profesori ceea ce te intereseaza" - FALS ! Profesorii sint superficiali si judeca dupa aparente. "Doamna, fiica dvs. sa-si dea jos bratarile. Sint urite." Niste bratari de rocker (cred ca asa se scrie), care nu afecteaza cu nimic morala si disciplina scolii. Copila merge la scoala cit se poate de decent imbracata, cu tricouri lungi, mai largi, nemulate, fara decolteu. Invata bine, fara meditatii, e bine-crecuta si, mai cu seama, e generoasa cu colegii. Aceste bratari reprezinta singurul ei mod de a se exterioriza, de a-si manifesta placerea fata de aceasta muzica si de a fi in acord cu aceasta. Deci, nu cred ca un parinte poate afla in mod corect, obiectiv si cinstit ceva, de la un profesor, despre copilul sau.

    16
    0

  • nyks pe 25 Oct 2010, 17:21
    parintii

    toti cred ca avem probleme cu parintii cand vine vorba de ora la care sa intri in casa sau nu sunt de acord cu iubitul/iubita .sincer mi se intampla la fel dar cred ca ne iubesc prea mult si nu isi doresc sa se intample ceva cu noi . am fost timp de 1 an cu un tip chipurile "baiat de treaba" parintii nu au fost de acord cu acesata relatie si au avut dreptate exu era un vagabond care in primul rand isi batea joc de mine si imi punea coarne iar la un momentdat mi-a dat si o palma . dupa exeprienta asta am inceput sa am mult mai multa incredere in ei chiar daca uneori sunt prea exigenti si credem noi ca nu ne inteleg . si ei au trecut prin perioada asta si stiu foarte bine ce se poate intampla la o varsta cand esti intr-o continua schimbare mai ales psihic si mental

    6
    0

  • kara pe 8 Sep 2010, 22:46
    mama

    buna..mama a avut ceva probleme si nu ma mai bagat in seama ma ranit foarte mult chiar ma injurat ma si lovit sa cam indepartat de mine,asa ca am cautat afectiune la prietenii si alte rude ale familiei pentru ca tata ...nu are rost ...mia spus ca ma uraste asa k mi-am luat adio!...nustiu ce sa fac mai e o problema sunt singura aici sunt in vacanta si cand va incepe scoala voi mai fi ne-am mutat pestru cateva zile le tara..si zilele astea sau facut aproape un an...si nu am copii nu am nimic aici am 12 anishori gandesc ft matur..mama incearca sa se apropie de mine dar prea rpd mi se pare ca o ia in bataie de joc...ma simt singura am ajuns la psiholog si altele..si dak ar fi sa vb k mama despre ceva nu se poate k ea una doua zbiara,injura si ma cearta repede..mam izvolat..aa si inca ceva..mama sa indepartat de app 4 ani..la fel si tata..dak ma poate sfatui cnv..add: kara.hd98

    10
    0

  • did pe 6 Sep 2010, 21:28
    parinti

    Buna am 14 ani si nu ma inteleg prea bne cu mama mea ma puteti sfatui ca sa fac

    9
    3

  • supergirl pe 23 Aug 2010, 20:24
    pt roxw

    Roxw poti sa incerci sa te descurci cat mai bine la invatatura ,eventual si sa faci bani pe net cu site-uri de exemplu ca sa devii mai independenta sa le arati ca stii sa te descurci,dar daca sunt comunisti nu ai nicio sansa decat sa astepti sa faci 18 ani si sa ii lasi sanatosi apoi.

    7
    0

  • supergirl pe 23 Aug 2010, 20:20
    Adultii mai vor si intelegere

    Nu inteleg cum vor adultii sa-i ascultam cand ei vorbesc atat de urat cu proprii lor copii ajungand chiar la cuvinte gen "curva","nenorocit/a" si altele mai putin grave dar care ii dor pe adolescenti foarte mult cum ar fi "nesimtit/a". Cum pot ei sa se creada in stare sa-ti aleaga prietenii cand nu au aceeasi personalitate ca si copilul lor?Logic si indubitabil e imposibil ce vor ei sa faca si dau dovada de lipsa totala de discernamant.Ma rog ca atunci cand o sa fiu parinte sa ma trazneasca un fulger daca o sa fiu vreodata asa.

    8
    0

  • SUPERGIRL pe 23 Aug 2010, 20:15
    corectare

    *GEN,*EXCENTRICE

    1
    0

  • supergirl pe 23 Aug 2010, 20:14
    Adolescentii in alte tari sunt lasati sa se descurce singuri

    Eu cred ca adolescentii sunt capabili sa discearna ce e bine si ce e rau cateodata chiar mai bine decat adultii cel putin de pe la varsta de 15-16 ani. Eu am prieten de 2 ani am 17 ani jumate,dar in acelasi timp mai ies din cand in cand si cu colegele/prietenele,am si Cambridge-ul avansat luat deci se intelege cum ma descurc la invatatura si ei ma cicale cu ora 10 a lor si in plus mama mea ma jigneste foarte urat zicandu-mi chestii ge citez "dama de companie uzata","bati trotuarul". Nici macar nu port minijupuri sau articole de imbracaminte exentrice,nu ma machiez intens deloc,cred ca au ei o problema de educatie,au ramas probabil cu sechele de pe vremea comunistilor.Tin sa mentionez si ca in privinta studiilor sunt nr 1 din familie. Abia astept sa scap de ei si sa nu ma mai intorc.

    7
    2

  • Ada pe 19 Iul 2010, 17:21
    O intrebare...

    Am si eu o intrebare...Am citit si comentariile de mai sus...Am si eu o problema asemanatoare...Ora de intrat in casa...Am 15 ani...Si mi se impune (de catre mama) ca, atunci cand ies afara, la ora 20.00 sa fiu in casa...E normal?....

    5
    1

  • roxw pe 21 Iun 2010, 12:58
    adolescenta

    buna!eu am 15 anii si am un prieten de19 anii,sunt k el de 6 lunii,dar parintii mei nici sa nu auda de relatia noastra,spun k nu ma merita pt k este vagabond,smecheras.etc.criticile la adresa iubitului meu ma fac sa nu-mi inteleg parintii.stiu k ei au dreptate:iubitul meu este vagabond,dar pe mine nici macar nu a indraznit sa ma intrebe sau sa-mi propuna sa facem sex si sunt sigura k ma iubeste.akm o sapt am facut o greseala a fost zioa iubitului meu si m-am dus la zioa lui fara sa cer voie parintilor am avut"n"apelurii de la mama,dar nu am rasp,am ramas la iubitul meu dupa ce am plecat din clubul unde fusese anivarsarea,pt k mi-a fost frik sa ma intorc la 05:00dimineata asa k am ramas la el pana dupa amiaza. nu s-a intamplat nimic intre mine si el,dar parintii mei spun k sunt o curva si nu au nevoie de mine. stiu k am gresit,dar nu m-am culcat cu el pur si simplu am dormit cu el si atat,ei asta nu pricep.cum as putea sa-i fac sa inteleaga k nu s-a intamplat nimic intre mine si iubitul meu?rasp pls!ms

    11
    0

  • maria pe 14 Mai 2010, 15:10
    probleme cu fiica adolescenta

    incep sa cred ca neintelegerile cu fiica mea adolescenta sunt din vina mea, ca nu am putere sa o fac sa inteleaga atunci cand greseste.Inversunarile acestea, neascultarea, lipsa de raspundere, credinta aceasta ca ea are dreptate si eu nu, pana la urma ma fac sa cred ca eu nustiu sa o conving , pana la urma, de ce ebine si ce e rau. Si cum poti sa faci acest lucru , cand nu sta deloc prin preajma, fuge la cercul de "amici", cand vine acasa e obosita, daca mananca nu o deranjez, daca ii e somn , o las in pace. Cum sa o fac sa inteleaga ca pana la urma aceasta inversunare ii trece, si ca acesti amici, nu stie ea destul de bine sa ii aleaga?

    2
    5

  • violeta pe 19 Apr 2010, 09:38
    .....

    am o fata de 18 ani ,elev bun la scoala pana acum 1an jumate de cand a si abandonat-o .. a intalnit "iubirea" care din punctul meu de vedere, a distrus-o ,.. s-a mutat la el (el hotz de meserie""""") cu 2 ani mai mare .. o bate,o maltrateaza.. a venit acasa .. batuta offf doamnee .. dupa o saptamana s-a intors la el .. minciuni peste minciuni .. a avut .. (in limita posibilitati ) si haine si libertate .. m-a disperat ,am fost mai mult ca o mama ,am fost in primul rand prietena si apoi mama ... acum .. realizez ca nu am ce sa mai fac.. cat sa mai astept ,cat sa mai am rabdare,cat s-o mai vad batuta???? nu am ce sa cred decat ca ii si place ,ea vrea sa stea cu el ,ea a fugit de acasa dinou la el ,nici la politie nu mai am cum sa ma duc .. e majora raspunde pentru faptele ei .. imi este atat de greu ... va rog .. o vorba , un sfat ..

    7
    0

  • Bula pe 9 Apr 2010, 09:13
    Maria

    .. Maria draga , ai 17 ani jumatate , nu inteleg de ce nu ai face'o . Cat timp crezi tu ca o sa mai mergi cu broboada pe cap cand toti ceilalti prieteni ai tai au facut'o deja ?

    11
    8

  • maria pe 7 Apr 2010, 22:49
    buna.

    buna.ma numesc maria..am 17 ani jumatate si am un prieten care are 23 de ani.avem 4 luni de cand suntem impreuna si cred ca ar fi momentul sa ajung cu el la lucruri ami intime dar imi este frica de urmari..adica..daca ar putea afla parintii sau daca mar parasi..ce ma sfatuiti?sa fac acest lucru?daca el am paraseste pana cand ma hotarasc eu?astept rasuns va rog.multumesc

    5
    5

  • George pe 25 Mar 2010, 10:03
    .....

    Am intrat azi pe internet numai pt un fel de proiect la dirigentie si sincer in anumite "povesti" poate ma regasesc si eu adica eu mereu la mine in cartier am fost cel mai mic(cel putin la ani ) si sa zic asa eram mai LIPICIOS adica cel mai mic aia mari toti la clasele 1-4 "ma se ia cnv de tine vino la mn " :) oricum faza cu 22:00 sa fiti in casa e destul de dura dar in mare parte {parerea mea despre fete} cred ca va expuneti anumitor riscuri sunt multi drogati, betivi si daca tot vreti sa stati la barfa mai aveti si PC pe care sunt o gramada de mijloace de comunicare ( messenger , skype , etc ) adica pana sa fac 14 ani si mama ma suna sa vin acasa pe la 22 , inca o face:) , Uneori e greu dar adevarul e ca ei ne vor numai binele si cand ai reguli asta inseamna ca ei va iubesc nu ca va urasc [asta e parerea mea ] adica sa zic asa si eu ma gandeam ca acum la 14 ani mama ma lasa sa fac mai multe dar nu prea si imi tot zicea invata , invata ca , clasa 7 e grea :) ei bine chiar e grea si inca e grea pt ca nu am terminat-o :)

    5
    0

  • cienva pe 24 Mar 2010, 11:04
    parintii astia

    intrdevar ..acestia sutn parintii din ziua de azi mi se intampa si mie mereu ..dar totusi eu am inceput sa-i inteleg! stiu ca ei imi vor decat binele si de cate ori am vrut sa fac ceva si nu m-au lasat cahri dak am stat inchisa in camera si am plans...totusi .. dupa cateva zile am afalt ca cien a furat banii altuia sau nuj ce ei ne iubesc si trebsa-i intelegem :X

    9
    0

  • O persoana! pe 1 Mar 2010, 02:30
    Adolescenta propiu-zisa!

    Salut, eu am 18 ani si am sa va dau raspunsla problema asta cu ora(pentru fetele de 15 ani sau mai mici), nu va preocupati atata de ora, parintii vostrii sunt preocupati, este si logic sa fie! va spun din experienta mea ca am avut destule probleme cand plecam de acasa si minteam ca ma intorc la 9 ajungeam de dimineata.. da partea buna e ca stiam cum sa ma protejez de influente proaste! Nu sunt nici o sfanta! dar probleme am avut si eu si asta pentru ca nu ajungeam la timp acasa sau plecam in alte orase cu asa zisi prieteni(sincer nu va bazati pe alti oameni, bazati-va pe voi insisi) si am ajuns sa ma probleme si a trebuit sa-i sun pe ai mei ca sa scap, dovada ca ei sunt langa voi tot timpul!deci concluzie respectati ora ca nu-i asa greu sincer si pe langa faptul ca o sa realizati pe la 18 ani cand o sa aveti libertatea pe care o doriti si ca nu mai e asa interesant totul e o rutina. Cand esti mic cam la varsta de 12-17 ani totul e misterios palpitant te bucuri de distractie! Libertatea maxima distruge suspansul ala dorit! Nu mai fiti impacientati o sa faceti repede 18 ani si o sa realizati cum sta treaba, ma rog depinde se de dezvoltarea mentala asa zisa maturitate materiala si psihica! Partea a doua a problemelor de adolescenta este sexul! Fete dragi asteptati nu va arunctai la orice promisiune patetica a unui baiat! Cum e vorba ,,Toata lumea minte!" pentru as-i satisface placerile, traim intr-o jungla oameni buni suntem niste animale(oleaca mai dezvoltate dar suntem) asa ca asteapta la treaba cu sexul ca se va intampla nu te arunca sa faci repede sex fiindca este un ,,trend" sincer! A treia problema sunt drogurile si alcoolul, toata lumea face asta si ma refer la generatia asta de adolescenti! Fiindca sunt curiosi! si se mai iau si dupa anturaj! Va spun de acum! Drogurile or fi ele mirobolante! dar atunci cand iti distrugi unicu organ important in corpul tau nu mai este asa mirific! faptul ca te droghezi iti distrugi mentalitatea ajungi s agandesti intr-o maniera nu tocmai favorabila tie! asa ca sincer ce preferi sa pierzi gandirea sau sa fi om care judeca ceea ce face! mi mi se pare mai interesant sa gandesti decat sa incerci sa te bagi intr-un univers paralel pe care haha ti-l poti impune gandindu-te la el fara sa te folosesti de droguri! . Alcoolul asta no toata lumea bea, dar atunci cand treci limita si devii alcoolic si probabil intri in coma alcoolica credeti-ma nu mai este frumos! (propia mea experienta) asa ca va asigur nu e bine! Ma rog sper ca a ajutat al ceva acest roman! Poate va preocupati mai mult de cum ganditi si nu de actiunile aceste de moda pe care incercati sa le aplicati care sincer o sa va treaca in 3-4 ani. Calmati-va, aveti timp pentru multe!

    9
    0

  • claudia pe 18 Feb 2010, 01:01
    la ora 10 in casa

    Mama nu poate sa inteleaga ca daca e sa se intample ceva se poate intampla si ziua la ora 12,nu neaparat dupa 10 seara.Mai am cateva luni si fac 18 ani si tot la 10 trebuie sa intru in casa indiferent de ce zi a saptamanii este.E enervant pt ca fac tot ce spune ea,curat in casa,nu am probleme la scoală deloc,nu beau,nu fumez,nu umblu in cercuri care m'ar putea influenta negativ. Nu vrea sa vada ca am mai crescut si am nevoie de libertatea mea,nici nu se pune problema de a dormi la o prietena fara a vorbi mama cu toata familia ei,de a pleca undeva cu cortul cu prietenii,de cluburi nici nu mai vorbesc.Mama vrea ca fiecare prieten/prietena pe care il am sa vin acasa si sa i'l prezint ca sa vada ea cu cine ies. Urasc sa o mint ca ies de fiecare data cu colega mea de banca,devine sacaitor.Sunt constienta ca exista f multi nebuni in lumea asta si pericole sunt la tot pasul dar asta nu inseamna ca trb sa ne izolam in casa.Un sfat va rog din suflet.Cum sa o conving pe mama ca am mai crescut si nu mai sunt fetita de acum 10 ani care se juca cu papusile..

    10
    1

  • psiholog pe 16 Feb 2010, 11:43
    adolescenta

    draga mea kiss. in primul rand este trist ca o domnisoara ca tine ajunge sa vorbeasca asa vulgar. daca iubitul tau are curajul sa-ti propuna asemenea lucruri inseamna ca nu te respecta deloc. pai si cand mergi la alimentara sa cumperi ceva tot mai analizezi oferta si te gandesti. dar scumpa mea, unde este puterea ta de decizie? si ce este cu suma aceea de 10 lei? te platestea sau nu am inteles eu? dumnezeule mare.......... Serios indreapta-ti atentia spre altul ca baiatul asta nu e merit nici o ceapa degerata

    8
    2

  • Bogdan pe 13 Feb 2010, 15:13
    Totul

    Uite eu is copil, is adolescent si multe lucruri de aici is foarte adevarate... ei cred ca ii urasc...si ce fac incep sa ma ignore sami raspunda la fel .. eu ce sa mai fac ei vor sa fiu perfect ... fac treaba in casa la scoala is printre primii is cu 9 88 media si is olimpic la matematica si fizica... iar cu statul afara nu ii problema vin la timp... alta problema ii seara cand alti stau pana la 1 noaptea eu nu pot sta nici pana la 11 sa pot vorbi cu amici ... ce sa fac ? prietenii mei recunosc nu toti is buni si nu toti is prieteni .. is cercuri care intra prin alte persoane care is partial bune partial nu

    5
    0

  • adriana pe 4 Feb 2010, 09:27
    fica mea

    fica mea are 16 ani a avut o relatie cu un baiat ,acum sl s-a gandit ac e mai bine sa se desparta si ea nu poate trece peste lucrul acesta,a luat tablete sa se omoare,e complet schimbata.nu mai stiu ce sa mai fac-va rog sa ma ajutati

    8
    0

  • cosmin pe 1 Feb 2010, 01:22
    tatal meu

    salut ma numesc cosmin,am 16 ani si am un tata de toti bani frate8-|,e obsedat, sa va spun; nu ma lasa la calculator decat pana la 10 mereu o intreaba pe mama ce fac si unde sunt, intodeauna ma pune sa fac ceva doar sa ma tina ocupat, se cearta mereu cu mama pe tema "tu il inveti sa nu ma iubeasca", isi imagineaza tot felu de lucruri cum ca eu pe la 20 de ani m-as apuca de fumat de droguri si chestii dastea, de curand a aflat despre prietena mea si imi spune tot felu de chestii despre cum sa ajung mai repede cu ea in pat si daca mam culcat cu ea si dastea, imi spune ca nu ii place adidasii mei pe care culmea cand iam cumparat am fost cu el, daca vine cineva in vizita face tot posibilu sa ma faca de ras, trebuie sa ma tund numai cum spune el, imi propune sa ma duc cu el la bar, imi tot povesteste despre cat de chinuit era el cand a fost mic si dastea, ma spioneaza daca ies cu cineva in oras pana ajung eu acasa el déjà afla si ma tot intreaba despre persoana cu care am fost, daca ii spun despre colegii de la scoala face super investigatii le ia arboreal genealogic il scutura din radacini si trebuie sa gaseasca ceva in neregula ca sa-mi spuna apoi “sa nu mai vorbesti cu…ca masa…da taso….” Astept emailul vostru, multumesc anticipat

    6
    1

  • cosmin pe 1 Feb 2010, 01:15
    tatal meu

    salut ma numesc cosmin,am 16 ani si am un tata de toti bani frate8-|,e obsedat, sa va spun; nu ma lasa la calculator decat pana la 10 mereu o intreaba pe mama ce fac si unde sunt, intodeauna ma pune sa fac ceva doar sa ma tina ocupat, se cearta mereu cu mama pe tema "tu il inveti sa nu ma iubeasca", isi imagineaza tot felu de lucruri cum ca eu pe la 20 de ani m-as apuca de fumat de droguri si chestii dastea, de curand a aflat despre prietena mea si imi spune tot felu de chestii despre cum sa ajung mai repede cu ea in pat si daca mam culcat cu ea si dastea, imi spune ca nu ii place adidasii mei pe care culmea cand iam cumparat am fost cu el, daca vine cineva in vizita face tot posibilu sa ma faca de ras, trebuie sa ma tund numai cum spune el, imi propune sa ma duc cu el la bar, imi tot povesteste despre cat de chinuit era el cand a fost mic si dastea, ma spioneaza daca ies cu cineva in oras pana ajung eu acasa el déjà afla si ma tot intreaba despre persoana cu care am fost, daca ii spun despre colegii de la scoala face super investigatii le ia arboreal genealogic il scutura din radacini si trebuie sa gaseasca ceva in neregula ca sa-mi spuna apoi “sa nu mai vorbesti cu…ca masa…da taso….” Astept emailul vostru, multumesc anticipat

    3
    1

  • kiss pe 31 Dec 2009, 15:40
    ce sa fac?

    am prieten si mi-a propus int-o zi sa fac fut cu el sa accept sau nu imi da 10 lei pe o zi da voi ce ziceti sa fac el mia spus ca totul va fi ok eu zic sa da voi?mia zis ca cumpara el prezervativ tot ce trebuie i nu vreau sa-l dezamagesc n-am mai facut nici odata sex si cred car trebui sa incerc dar vreau sa imi spuneti voi ce sa fac sa ma fut sau nu?CITESTE AICI PT A STI SA MA FUT SAU NU!!!!! am prieten si mi-a propus int-o zi sa fac fut cu el sa accept sau nu imi da 10 lei pe o zi da voi ce ziceti sa fac el mia spus ca totul va fi ok eu zic sa da voi?mia zis ca cumpara el prezervativ tot ce trebuie i nu vreau sa-l dezamagesc n-am mai facut nici odata sex si cred car trebui sa incerc dar vreau sa imi spuneti voi ce sa fac sa ma fut sau nu?SA IMI RAS CINEVA LA INTREBARE VA ROG!!!SA MA FUT SAU NU?

    3
    5

  • atena pe 30 Dec 2009, 16:39
    profa mea de engleza

    buna decand eram in clasa a2-a profa de englezanu a in trat la pensie :( nnici macar nu stie englez cea ce e foarte anormal de unde stiu ca ea nu stie engleza? mama e si ea pofa de engleza si cand eram in a 3-a mama a vazut o greseal pe cietul meu de engleza invatasem partile corpului dar eu aveam scris de mine in caiet in loc de "eu am o gura","eu am un nas", etc scrise toate propozzitiile in engleza eu sunt o gura ,eu sunt un nas,eu sunt 2 urechi etc si mia zis atunci cand am o ora de engleza sa ma uit in caietul unui copil mai bun sa is dea seama dac am copiat gresit de pe tabla sau chiar profa mea de engleza nu stie engleza si asa am facut si raspunsul a fost ca "profa mea de engleza"nu stie engleza mama mi-a spus caa aceasta greseala este atat de mare ca si cum un profesor de matematica nu ar stie cat fac 1+1si tot ce am invatat stiu de la mama mea caci profa face orice numai pentru a pierde timpul din ora si vorbeste cate jumatt de ora si dupaia ne zice ca noi elevii am tinuto de vorba si am pierdut ora ne da multe teme si si ne loveste cu caietul sau mana doar pentru ca se duce un elev sa arunce ceva la gunoi sau pt ca cere un pix colegului si odata eram racita si imi trebuia sa ma duc la toaleta sinteam sa ma taie am avut noroc si sa terminat ora

    9
    1

  • bianka pe 17 Dec 2009, 22:06
    nu aveti dreptate

    fetelor...va spun din toata inima...mamele voastre asa cum ziceti voi ca nu va lasa afara mai mult...au dreptate...eu am 16 ani...am avut toata libertatea din lume din partea mamei...si am ajuns rau de tot...sincer va spun..multumitiva cu atat dekat sa va para rau mai tarziu.va spun din suflet nu cu rautate,

    7
    2

  • bianka pe 17 Dec 2009, 22:01
    nu aveti dreptate

    fetelor...va spun din toata inima...mamele voastre asa cum ziceti voi ca nu va lasa afara mai mult...au dreptate...eu am 16 ani...am avut toata libertatea din lume din partea mamei...si am ajuns rau de tot...sincer va spun..multumitiva cu atat dekat sa va para rau mai tarziu.va spun din suflet nu cu rautate,

    5
    0

  • teo pe 16 Nov 2009, 22:37
    adolescenta

    am 15 ani si am probleme asemanatoare cu parinti am ajuns sa cred ca ii urasc dar de fap ii iubesc foarte mult pt ca nu ias lasa niciodata balta atunci cand au nevoie de mine iarasi am gresit cand am crezut ca si ei ma urasc da fapt ei vor sa ne protejeze sa ne ocroteasca pt ca noi suntem speranta, sprijinul lor la brataneta si tot ce au mai scump pe lume desi sunt de acord ca uneori exagereaza prea mult chiar dar asacum le cereti lor sase puna in locul vostru puneti va si voi in locul lor ganditi va bine nu sunt eu cea cere trebuie sa dau sfaturi pt caam facut si eu greseli pt care acum imi pare rau aveti grija de voi si de parinti vostri

    4
    1

  • Loreta pe 26 Apr 2009, 22:03
    mama

    am 14 ani jumatate si am o mama care nu ma intelege deloc.adica nu ma lasa mai niciodata sa ies in oras,ma cearta mareu si imi promite lucruri pe care nu le respecta..am incercat sa no mai bag in seama insa se enerveaza si a ajuns sami dea o palma..invat foarte bine la scoala am numai note de 10 j 9:| si ea se plange ca no ascult.ea iese mereu in oras si pe mn nu ma lasa ca cica "n-am salutat-o',j nu mai jteu ce:-@..imi compara aproape tot cemi doresc si crede k asta ma face fericita.nu discutam mai niciodata nimic,ea spune multe si nu face nimic.ce sa fac ?

    8
    0

  • Cornely pe 19 Mar 2009, 06:38
    ....

    Hey,Maria,sunt cu tine!...e atat de complicat de a educa un Adolescent in Lumea asta plina de atata "supainformare"si "violenta".Fiica mea are 13 ani si de rand cu toti tinerii care si-au expus parerea si durerea mai sus vrea "mai multa Libertate"I-as oferi-o cu mare placere,daca nu ar mai fi atatea cazuri la tot pasul.Daca ma intorc in timp,eu aveam destula Libertate la varsta ei:mergeam la Scoala de Muzica in orasel cam 18km.Incearca acum si trimite un copil singur undeva?!O las sa mearga cu bicicleta cat mai aproape de casa+sa discute cu prietenii,cunoastem F Bine familiile lor,mergem la patinaj sau mers pe rotile,in parc cu bicicletele.Cam data in luna mergem pentru 2-3 zile undeva mai departe(prieteni,Ocean..)Vreau sa mentionez ca activitatile unde e de una singura,sunt planificate numai Ziua!Cand se inopteaza - ACASA!Dragele mele Elena si Raluca,la varsta mea mi-e frica sa stau noapte pe undeva!...cu atat mai mult Voi!Voi sunteti copii,care doar discuta,dar sunt destui de multi altii sub influienta Drogurilor sau alcoolului,care pot crea o problema Irezolvabila!Sunt sigura ca asta e principala cauza de ce parintii vostri insista "sa veniti la timp" si probabil sa strie cu siguranta "Unde sunteti"?! Nu cred ca Vre-un parinte isi doreste ca copilul sa-i fie nefericit sau sa- faca viata imposibila(asa cum credeti)Datoria noastra e sa fiti in siguranta pana in momentul cand culoarea "roz" seva destrama si va aparea Lumea Reala!Sa fiti pregatiti pentru asta luind deciziile corecte.

    2
    0

  • Maria pe 17 Mar 2009, 09:46
    adolescenta

    UF! nu credeam ca e asa greu sa fi parinte! Nu credeam sa ajung o mama "de moda veche"! Nu credeam multe. Multi ani nu mi-am inteles parintii, de ce nu ma lasau si pe mine mai tarziu afara, de ce nu ma lasau la discoteca, de ce aveam program, de ce... Chiar mi-am propus ca eu sa fiu o mama buna, sa nu-mi stresez copilul, mai ales sa comunic cu el, sa nu-l fac sa minta sa ascunda, etc altfel spus sa aiba mai multa libertate. DAR, acum am inteles multe, baiatul cel mare al meu are abia 12 ani si am inteles ca am gresit, ca de fapt are nevoie de program, de reguli, de limite. Ca de fapt ai mei daca ma lasau de capul meu ma expuneam mai multor riscuri, cu siguranta as fi cazut in multe capcane, ca s-au evitat multe greseli si ca mi-ar fi parut rau de multe, asa ca nu am pierdut mai nimic. Acum am inteles ca nu poti lasa prea multa libertate copiilor, doar sa lasi impresia, ca trebuie mereu sa fi in spatele lor, ca ei nu au aceasi capacitate de gandire(discernamant) indiferent de capacitatile lui si de educatia lui. Categoric un copil are nevoie de un program, de reguli si mai ales de responsabilitati. Oricate i-ai oferii nu v-a aprecia asta si nici nu v-a respecta asta si mai ales nu asta-i va da maturitate si seriozitate.

    3
    0
Pagina « 1 2 »

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod