Bullying-ul în școli și pe internet, fenomen nociv care a scăpat de sub control


Psiholog Iuliana Fűlaș

Autoritățile din România ar trebui să ia în serios acest fenomen

Psihologul Iuliana Fűlaș afirmă că acest fenomen trebuie luat în serios, iar autoritățile române ar trebui să acorde o mai mare importanță atât bullying-ului din școli, cât și bullying-ului de pe Internet, pentru protecția drepturilor copilului.

“În școli trebuie să existe educația psihologică, prin educarea și dezvoltarea inteligenței emoționale. Mai mult, această dezvoltare a inteligenței emoționale este bine să înceapă de la gradiniță, iar copiii să fie învățați cum să-și gestioneze mai bine emoțiile și sentimentele și cum să-și canalizeze furia și frustrarea în scopuri constructive, și nu distructive.

Bullying-ul și Cyberbullying-ul sunt comportamente învățate, care pot fi prevenite și stopate, printr-o mai închegată relație școală-părinti-autorități”, explică psihologul Iuliana Fűlaș.

Totodată, specialistul afirmă că adolescența este un moment critic pentru dezvoltarea personalității antisociale, iar elevii cu comportament de tip bullying și cyberbullying de astăzi sunt viitorii tineri cu comportamente antisociale, consumatori de droguri, alcool etc.

 

Comentarii (1)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • Pompiliu Barbu pe 22 Feb 2016, 16:56
    Din descrerea fenomenului....

    ....am recunoscut fenomenul care de fapt a plecat de la comportamentul de acest fel a primului om in stat timp de 10 ani. Este exact acest comportament care a fost prelkuat si de copii!

    1
    1

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod