Reguli pentru o curatenie desavarsita

Invata sa "ghicesti" si sa verifici "stadiul" de murdarie al suprafetei pe care o cureti, inainte de a te apuca serios de treaba. Dupa ce faci acest lucru, curata bine si apoi vei sti daca este nevoie sa stergi sau sa clatesti suprafata respectiva o singura data sau de mai multe ori!...

6. Daca ustensilele folosite nu dau randamentul asteptat, treci la... "artileria grea"!

Ca orice altceva, si curatenia este o experienta care se invata. Treptat, vei ajunge sa te pricepi foarte bine la ustensilele si produsele de care ai nevoie, fara sa te gandesti prea mult la acest lucru.

Vei ajunge sa anticipezi activitatea pe care o vei face in momentul urmator si exact produsele necesare in acest scop, cu mult inainte de a te apuca efectiv de treaba. In acest fel, vei economisi si timpul de schimbare a produselor si a ustensilelor, precum si timpul de... gandire!

7. Ustensile in buna stare de functionare inseamna (si) timp pretios...

Un aspirator de care ai grija in permanenta, curatandu-i sacul de praf si filtrele, te va ajuta mai mult in activitatile tale si iti va economisi in mod incredibil timpul.

Nu uita sa verifici de fiecare data dupa utilizare starea in care lasi acest aparat electrocasnic, pentru a te asigura ca la urmatoarea curatenie nu vei pierde minute pretioase cu pregatirea sa pentru "lupta".

Acelasi lucru este valabil si pentru carpele de praf, lavetele, mopul, spray-urile si alte ustensile de care te folosesti la curatenie, care trebuie sa fie curate si in perfecta stare de functionare.

8. Pastreaza ordinea la locul de munca!

Fie ca este vorba despre debaraua in care iti depozitezi toate ustensilele pentru curatenia generala, saptamanala sau zilnica (atunci cand este cazul), fie ca este vorba despre suportul mobil sau cosuletul in care pastrezi produsele de care ai nevoie in timpul curateniei, repetitia este mama invataturii - obisnuieste-te sa pastrezi aceste produse si ustensile in acelasi loc, de fiecare data. In acest fel, te vei scuti de neplacerea de a cotrobai mereu in cautarea produsului necesar intr-un anumit moment.



Mai mult decat atat, ordinea la locul de munca este importanta si din alte puncte de vedere - nu cred ca iti doresti sa lasi aruncate prin casa toate aceste obiecte, pe care tot tu te vei obosi sa le strangi la final, sau pe care cainele familiei le va cara in joaca, prin toate incaperile... Si ghici din nou: cine le va strange?...

Curand, vei deveni experta si in ceea ce priveste acest aspect. Ba chiar te vei panica in momentul in care mana ta nu va gasi, in cateva secunde, produsul sau pamatuful cautat, care ar fi trebuit sa fie "la locul lui" in cosulet, asa cum ai stabilit acum foarte mult timp...

9. Fii atenta la ceea ce faci!

O clipa de neatentie si s-ar putea sa torni mai multa solutie pentru curatarea podelei decat ai fi avut nevoie. Acum ai de-a face cu prea mult clabuc... Si s-ar putea sa iti petreci urmatoarele ore curatand la el... Cu alte cuvinte, fii atenta la ceea ce faci, daca vrei ca totul sa mearga struna.

10. Cu cat termini mai repede, cu atat mai bine!

Nu iti spun ca vei termina de facut curatenie in toata casa cat ai bate din palme, pentru ca este aproape imposibil, oricat de multe sfaturi ti-as da...
Dar vei vedea ca, treptat, vei ajunge sa termini treaba mai repede decat la inceput - deja stii ce ustensile si produse iti sunt necesare si cand, care sunt zonele din apartament asupra carora trebuie sa insisti mai mult, ce iti da bataie de cap si ce poti finaliza intr-un timp mai scurt.

Incearca sa termini curatenia din ce in ce mai repede. Se poate, iar acest lucru te va ajuta sa iti prioritizezi mai bine actiunile.

11. Foloseste-te de ambele maini

Munca iti este pe jumatate ingreunata daca o mana spala geamul si cealalta sta degeaba... Finalizeaza cu o mana una dintre actiunile intreprinse in timpul curateniei si incepe o alta cu cealalta mana. Spre exemplu, sterge praful cu o mana si aranjeaza cu cealalta obiectele pe care le-ai ridicat de pe rafturi in acest scop. Daca vrei mai putin timp de lucru, pune la bataie toata armele!

12. Lucreaza in... echipa!

Nu uita sa ii implici in treburile gospodaresti si pe membrii familiei tale. Daca sotul tau isi termina sarcinile cu zece minute mai repede, inseamna ca intreaga "echipa" termina cu zece minute mai repede.

Motiv de bucurie si de facut planuri pentru orele libere care v-au ramas.

13. Nu mai continua lucrul dupa ce ai terminat!

Ai finalizat "misiunea"? Foarte bine! De acum, este momentul odihnei! Orice activitate lucrativa intreprinsa de acum incolo nu face altceva decat sa iti stirbeasca din timpul dedicat relaxarii. Clateste sau sterge cu o carpa curata suprafetele, ca un detaliu final, si... gata!

Un articol de Alina Bleaja

 

Comentarii (1)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • ioana pe 11 Nov 2016, 11:57
    produse de curatenie

    Cred ca daca incerci produse de curatenie potrivite, totul este mult mai usor.

    0
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod