Fii carismatica!

Cu siguranta esti simpatica. Asta este o calitate pe care apropiatii tai o recunosc, dar pe care nu o poti dezvolta fata de necunoscuti. Daca interlocutorul tau nu este atras de ceea ce ii spui...

Cu siguranta esti simpatica. Asta este o calitate pe care apropiatii tai o recunosc, dar pe care nu o poti dezvolta fata de necunoscuti. Daca interlocutorul tau nu este atras de ceea ce ii spui, una dintre cauze ar putea fi aceea ca nu ai suficienta carisma.

A fi un bun manager presupune anumite competente, dar si sarm personal. Visezi sa detii acest secret care te ajuta sa convingi si sa atragi atentia ca un magnet? Totul este posibil. Carisma nu este doar un dar de la natura ci poate fi dobandita. Invata sa o dezvolti si sa ii fascinezi pe cei din jur prin atitudinea ta.

Atentie la limbajul corpului
 
Pentru a fi o persoana carismatica, trebuie sa faci din corpul tau principalul mijloc de comunicare.

In opina psihologului American Albert Mehrabian, intr-o situatie de comunicare interpersonala, gesturile si expresia fetei conteaza mai mult de 55% pentru impactul discursului asupra audientei. Vocea conteza in proportie de 38%, iar ceea ce zici doar 7%. Astfel 93% din comunicare revine elementelor non-verbale.

Pentru a atrage interesul si aprobarea colaboratorilor tai trebuie sa lucrezi la limbajul corpului tau: privire, gesturi, zambet, mimica, voce si miscari. Invata deasemenea sa fii atenta la reactiile celorlalti si sa le decodezi. Observa oamenii (actori, politicieni) pe care ii consideri carismatici si adopta-le limbajul corporal. Scopul nu este sa ii imiti, ci sa descoperi sursa carismei lor si sa iti creezi una proprie.

Increde-te in tine

Deoarece iti este jena sa iei cuvantul in sedinte, preferi sa taci, dar te-ai saturat sa nu iti exprimi punctul de vedere.

Vrei sa stii sa te aperi si sa iti sustii cu tarie cauza si opiniile. Este dificil sa fii o persoana placuta fara a avea incredere in tine. Pentru a placea si a impune respect altora, trebuie in primul rand sa iti impui tie insati.

Timiditatea, indoielile si ezitarea ta nu trebuie sa le fie impartasita si celorlalti. Exerseaza in fata oglinzii si invata cum sa le ascunzi in public. De cele mai multe ori, inhibarea are la baza teama de a nu fi criticata si judecata sau de a nu gresi. Aceasta dependenta de opinia celor din jur tradeaza o lipsa de incredere in sine. Regasirea increderii este o etapa indispensabila pentru a-ti dezvolta carisma. 

Nimeni nu e perfect

Trebuie apoi sa inveti sa stabilesti contacte in loc sa le eviti.

Invata sa iei atitudine si nu astepta sa te intrebe cineva daca ai ceva de zis. Cu siguranta, trebuie sa alegi bine momentul pentru a nu deranja. Fii naturala si astfel te vei simti in largul tau.

Nu incerca mereu sa te apropii de perfectiune. Ea nu exista decat conceptual. Nu trebuie sa iei cuvantul doar atunci cand ai de prezentat o idee geniala, lucrurile mai vin si de la sine. Fii mai putin perfectionista, indrazneste sa iti asumi riscul si vei avea de castigat. Daca nu reusesti din prima, nu te critica. Ai dreptul sa nu fii perfecta si nu trebuie sa te depreciezi pentru asta.

Trebuie sa mai tii cont de:

  • Vestimentatie - conteaza foarte mult in relatiile cu ceilalti.
    Chiar daca paharul nu face niciodata un vin bun, un Bordeaux nu va avea aceeasi savoare intr-un pahar de plastic ca intr-o cupa de cristal.
  • Competenta de comunicare - este o calitate pe care trebuie sa o dezvolti. Trebuie sa stii sa te exprimi si sa te asiguri ca ceilalti au inteles exact ceea ce ai dorit sa spui.
 

Comentarii (21)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • :)) pe 28 Oct 2010, 15:37
    fdsfs

    Ii dau dreptate Elenei si sincer va spun ca prostia si rautatea de care dati dovada, doamnelor frustrate si indignate de importanta gramaticii in comunicare, ma amuza. Mergeti dumneavoastra doamnelor si faceti sex pentru ca doamna Elena nu cred ca are probleme de acest gen. Apropo, inainte sa sariti pe cat sunt eu de frustrata sa stiti ca tocmai am terminat o partida buna de sex cu partenerul meu ;)

    1
    0

  • irelevant pe 23 Apr 2008, 20:47
    curs

    pt mary_ana, gasesti cursuri pe net(preturile sunt foarte variate) si daca tot isi spune toata lumea parea in legatura cu comentariul elenei, as vrea sa adaug si eu ceva: in primul rand, daca stai sa analizezi, este scris intr-un stil alterat de subiectivitate, si printre altele e plictisitoar, chiar daca a pus o multime de floricele care constau in puncte de suspensie si alte stupiditati la moda acum. ma asteptam la o critica mai buna din partea unui om cult.

    0
    0

  • alexa pe 25 Mar 2008, 15:40
    draga Elena

    Nu ti s-ar parea frumos ca toate femeile de pe aceasta minunata lume sa fie la fel ca tine? Cine te-a invatat sa judeci? Perfectiunea din tine?Cu toate ca sunt un adevarat fan al gramaticii limbii romane , sunt in stare sa recunosc faptul ca nu toata lumea a avut posibilitatile necesare sau poate ca unele persoane nu au avut chef sa invete! Ca sa pot pune punctul pe "i" mai repede, pe unele nu le ajuta mintea....poate pe tine nu te ajuta fata, ca sa se inteleaga mai bine..."fatza". Asa ca fetelor....totul se invata....insa, fatza nu ti-o poate schimba nimeni. Atunci cand mai aveti chef de judecat si de aruncat cu niste cuvinte abia cautate in dictionar....aveti grija sa va uitati si in oglinda ca sunt convinsa ca nu sunteti perfecta. Insa, daca parerea d-voastra ca solutia unei comunicari profunde, perfecte, de rezultat se bazeaza doar pe gramatica limbii romane atunci permiteti-mi sa-mi imaginez ca ati invatat regulile de gramatica pe de rost si ca de fapt IQ-ul tau e putin cam jos.in societatea nostra regulile mai sus mentionate se invata in gimnaziu....la o varsta trecuta de aceasta perioada nu se mai pune problema perfectionarii comunicarii pe baza acestui fapt(gramatica). Ar trebui sa spunem merci ca nu ne numaram printre persoanele atat de mult discutate si sa fim putin mai deschisi la minte.

    0
    1

  • OLIVIA pe 23 Mar 2008, 18:41
    nota10 pt ELENA

    bravo Elena,sunt de acord cu tine,cum poti tine un discurs sau cum poti purta o conversatie daca nu stii reguli elementare ale limbii materne?Nu e vorba de rautate,dar exista anumite reguli si lucruri care trebuiesc stiute.Am colege la locul de munca care nu stiu sa faca unC.V. sa formuleze o cerere,sa scrie o adresa pe un plic,dar au scoala. Sincer lasa de dorit. Mai ganditi-va voi restul la GRAMATICA.....etc. etc.

    0
    0

  • elydumi pe 22 Mar 2008, 17:33
    curs de comunicare

    Pentru mary_ana : nu comentez parerile nimanui de aici, eu inainte de a critica sau de a barfi ceva incerc sa ajut daca pot si atat. Deci mary_ana sa sti ca eu am facut un curs de comunicare care m-a ajutat fff mult ... si il poti face si tu lejer. Sa sti ca dupa ce il parcurgi devii increzatoare, vezi altfel totul in jur, te inteleg perfect. Eu datorita comunicarii am reusit sa trec un examen, un concurs greu (fara pile) dar la interviul sustinuta fost super pt.mine am vb. cum nici eu nu credeam ca sunt in stare. Fii optimista si incearca mereu sa te autodepasesti! Succes. As vrea sa-ti trimit pe email detalii cum poti face cursul de comunicare. ???

    0
    0

  • Elena pe 21 Mar 2008, 21:54
    Pareri

    Sint de acord doar cu luminita ,in ceeace priveste comunicarea ! Intr-adevar ca sa existe o comunicare ai nevoie de intelegere indiferent de pregatirea pe care o ai si binenteles ca rautatea nu are loc acolo unde se vrea sa se ajunga a fi carismatic.

    0
    0

  • luminita pe 21 Mar 2008, 08:56
    comunicare

    ca sa existe este nevoie de intelegere,iar rautatea trebuie eliminata.

    0
    0

  • Antonia pe 20 Mar 2008, 19:09
    Gramatica

    Pentru toate doamnele sau domnisoarele care s-au simtit lezate de comentariul Elenei: comunicarea este verbala si non-verbala. Deci, faptul ca nu vedeti legatura intre vocabular, gramatica si comunicare lasa loc unui mare semn de intrebare in ceea ce priveste competenta dumneavoastra in materie de comunicare.

    0
    0

  • luminita pe 20 Mar 2008, 13:29
    metafora

    o intalnim pretutindeni in literatura lb. romane, mai ales ca pretinzi ca ai citit mult.

    0
    0

  • CAT pe 19 Mar 2008, 08:05
    cheia comunicarii de fapt....

    eu cred ca pentru o buna comunicare trebuie sa ai putin exercitiu care se poate dobandi prin mai multe metode. Ori vii dintr-o familie cu anumite abilitati de comunicare (parinti, bunici profesori, medici, agenti de vanzari, persoane care stiu in general sa spuna ce vor fara sa se certe, persoane care sunt deschise la nou, etc), sau din mediul in care ai facut scoala, ori pur si simplu esti un om deschis din firea lucrurilor (si poate iti trebuie si un pic de aiureala gen Oana Zavoranu), ori faci un curs. NU, NU CRED CA TREBUIE SA TE POTICNESTI in regulile gramaticale si CAND VREI SA VORBESTI DESCHIS te gandesti de n ori sa tii cont de...,de..de...si de...inca nu stiu cate reguli. Nu zic sa vorbesti gresit, dar cred ca daca esti deschis si nu pui carul inaintea boilor toate merg de la sine.Vorbesc cam din propria experienta, eu fiind o persoana introvertita si nu anagramata, deci uneori am trac, iar pentru asta am invatat sa stau pe langa persoane optimiste si deschise si mi-am propus sa fiu si eu ca ele....ma gandesc ca decat sa se spuna despre tine ca "esti prost ca ai gresit un cuvant", mai bine sa se spuna ca "ai avut emotii"- ceea ce este cel mai real atunci cand vrei si / sau trebuie sa vorbesti deschis.

    0
    0

  • inna pe 18 Mar 2008, 21:47
    e super ca mary_ana vrea sa invete

    Bravo! si eu as face astfel de cursuri, nu deoarece nu stiu gramatica sau literatura , mentionate de elena, ci pur si simplu pentru dezvoltare personala! Sunt de acord cu faptul ca elena duce lipsa de barbat, afectiune si e cam suparata pe lume, dar vorbeste despre pozitivism:) Sa priveasca filmul "Secret"!

    0
    0

  • luminita pe 18 Mar 2008, 19:21
    semnele de ortografie

    ti-ai facut probleme degeaba in legatura cu MARIA SA VIRGULA, dar nu a fost folosita poate intentionat sau din neatentie,poate respectiva fraza a fost conceputa ca fiind o schema nu ca fiind o enumeratie sau altceva.ok?

    0
    0

  • ego pe 18 Mar 2008, 19:09
    pt elena cea isterica

    da, femeia asta e destul de frustrata=)) mi-o si imaginez, cu spume la gura si tot tacamul. sper ca am scris corect.

    0
    0

  • Ama pe 18 Mar 2008, 19:02
    Pt Elena

    Curat frustrare in mesajul tau. NU ai intalnit niciodata persoane care aplica reguli gramaticale foarte corect si care in comunicare nu se descurca mai deloc? Chiar nu-ti dai seama ca nu exista legatura? Ma rog, sa spunem ca era prea devreme si erai frustrata de..cat ai stat in trafic pt a ajunge la serviciu.:)) Si pana la urma pe mary_ana cine o lamureste?Nu ai cautat pe google asemenea cursuri?

    0
    0

  • NINA55 pe 18 Mar 2008, 15:53
    comunicarea

    Doamne,mare-i gradina ta! Daca in comunicare iti trebuie gramatica,ma intreb de ce-a ajuns Vanghelie primar?Sunt asistenta si chiar am facut un curs de comunicare"cadru-medical -pacient",care trebuie sa recunosc,mi-a adus un plus in abordarea anumitor chestii de comunicare.S-au analizat: atitudinea ,limbajul,tinuta,exprimarea,teoria comunicarii cu emitator-mesaj-receptor......cam asta dezbate pe larg un curs de comunicare.Draga Mary-ana ,sa stii ca dincolo de toate cursurile ,important e sa fii tu insati si sa faci cum crezi tu mai bine,caci daca te iei dupa toate tiparele,ajungi sa joci teatrusi nu cred ca esti actrita ,ca s-o faci bine.Incredere-n tine ,asta e!

    0
    0

  • Lory pe 18 Mar 2008, 11:28
    ptr Manuela, Andreea si Ramy

    Nu mi s-a parut absolut deloc agresiv sau frustrant mesajul Elenei, din contra, foarte util. Incercati sa vorbiti intr-o sedinta fara sa acordati corect subiectul cu predicatul si veti vedea ce "audienta" veti avea in final - cu hohote de ras.

    0
    0

  • ramy pe 18 Mar 2008, 09:50
    ptr elena

    femeie ce rea esti...Ce ai cu biata fata care vrea sa se perfectioneze?Cred ca n ai dormit bine azi noapte ...sau mai fa si tu sex...Una ca tine strica ziua altei persoane...

    0
    0

  • Andreea pe 18 Mar 2008, 09:11
    ptr. elena

    eu una nu am inteles inca daca vorbesti serios sau esti ironica, elena niciodata nu m-am gandit ca gramatica poate avea un rol asa de important,daca esti asa o cunoscatoare mai revino cu sfaturi poate imi raspunzi ca sa stiu daca ma apuc de gramatica sau nu...

    0
    0

  • manuela pe 18 Mar 2008, 09:06
    offf ...

    Pt. Mary_ana am un sfat, n-o lua in seama de dna.profa' de limba romana - gimnaziu!! Si pt.dna Elena, Nu stiu cat de sincera ai fost ... dar de agresivitate chiar nu duci lipsa! Felicitari! Asta DA carisma ce-ai! Acu', drept e ca la 9 dim. ne-a prins bine tuturor lectia ta de gramatica limbii romane, numai ca n-are nici cea mai mica legatura cu subiectul. ... Cat despre frustarile tale exprimate inconsitent in raspunsul dat... sfat ... "cata de meri" la un psiholog... Acum iti las placerea (refularea) de a pune virgule, puncte, semne ... si acid

    0
    0

  • Elena pe 18 Mar 2008, 08:46
    Un sfat "agresiv" de sincer !

    Stimata Domnisoara "mary_ana", Daca doresti sa capeti degajare si dezinvoltura intr-o alocutiune prezentata in fata unui auditoriu; daca vrei sa nu-ti fie teama ca trebuie sa-ti spui opinia intr-o sedinta; daca trebuie sa te autoevaluezi in fata colegilor si a sefilor tai ( tot "in plen", ca aici e problema), adunci SOLUTIA este sa iei ore de Gramatica a Limbii Romane ! Cunoscand Regulile imbinarii cuvintelor in propozitie si in fraza, vei sti sa manuiesti "spiciul" ....de mama focului ! Dupa ce ai invatat Gramatica Limbii Romane, mai trebuie sa stii, si ceva cuvinte elevate, deci, trebuie sa iei lectii, si de Vocabular si, mai ales, sa-ti fi placut - la viata ta - sa citesti ca sa mai inveti si ceva neologisme! Nu in ultimul rand, daca va fi nevoie sa redactezi o pagina , va trebui sa stii si cate ceva despre ...."Maria Sa VIRGULA" si alte semne de punctuatie! Toate acestea se invata in timp, dar Regulile gramaticale, se retin numai daca faci pregatire cu un profesor superb: dotat, bun metodist si charismatic, deoarece Gramatica nu lucreaza cu metafore sau alte subterfugii ! Este toata numai stiinta, logica si semantica ! Peste toate aceste recomandari "de suflet", te invit sa ai incredere in tine, sa gandesti pozitiv si sa debordezi de jovialitate! Niciodata incrancenarea, stresul si parerea proasta despre ego-ul nostru nu ne pot ajuta, ci, totdeauna, ne....sufoca ! Esti frumoasa spiritual? OK ! Esti unica ! Iti doresc , din tot sufletul, mult succes !

    1
    0

  • mary_ana pe 17 Mar 2008, 19:54
    curs comunicare

    si totusi oare ar fi mai indicat sa facem un curs de comunicare,eu zic k te ajuta f mult sa iti capeti increderea in tine si sa poti prelua cuvantul intr-o sedinta de exemplu,cam cat o fi un astfel de curs?

    1
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod